Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lampen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lampen

    Mijn vraag is waarschijnlijk al vele malen gesteld en beantwoord maar misschien wil iemand mij toch nog even verder helpen.
    In de toekomst zou ik me meer en meer willen toeleggen op portret- en modelfotografie.
    Eerst wil ik nog veel bijleren en ervaring opdoen.
    Omdat ik nu nog niet het geld wil steken in de aankoop van duur fotomateriaal a la flitsers, softboxen en toestanden (op dit moment nutteloos gezien mijn gebrek aan ervaring en kunde)
    wil ik het eerst proberen met goedkope middelen zoals lampen die in de bouw gebruikt worden.
    Ik heb er hele goedkope gevonden die je op een statief kan kopen. Er zijn er van 1000, 500, en 150 watt... Welke zou ik kiezen en hoeveel stuks ? Wat kan ik me eventueel nog (goedkoop) aanschaffen als extra middelen ?
    Wil iemand mij voorthelpen ?

    Thanks,

    Strupie

  • #2
    Re: Lampen

    Persoonlijk vind ik dat het essentieel is om eerst met omgevingslicht goede foto's te leren maken.
    Eventueel met een goedkoop reflectiescherm.
    Pas dan zou ik overwegen om met kunstlicht te starten.

    Tom.

    Comment


    • #3
      Re: Lampen

      150 watt is zeker te weinig om met lage iso te kunnen werken. Ik heb er een van 1000 watt en twee van 500. Plus twee grote reflectieschermen van isomo. plus een zwartgeschilderd isomoscherm (de achterkant van een witte) om reflecties weg te nemen. plus een zwarte doek en een witte doek en glasgordijnen. En een papieren achtergrondrol op een zelfgemaakt ophangsysteem. Met deze relatief lage investering doe ik alle modellenwerk binnenhuis in een witgeschilderde studio.

      Comment


      • #4
        Re: Lampen

        Voor 20 euro een mini-studio:
        Ik heb al een paar keer op BD reeds verschillende soorten ministudio's gezien. De meeste werden gemaakt van kartonnen dozen met vensters erin uitgesneden.Daarna werden in deze vensters papier geplakt. Misschien is de versie van mij totaal overbodig en hebben de meesten reeds zulk een ministudio gemaakt. Benodigdheden ; 2

        Fuji FinePix S100fs

        Comment


        • #5
          Re: Lampen

          Verplaatst naar geschikter forum
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Lampen

            let er wel op dat het halogeen lampen zijn.. gewone lampen 'flikkeren'
            Je ziet dit misschien niet met het blote oog.. maar op de foto's ga je direct zien wat ik bedoel...
            poof

            Comment

            Working...
            X