Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

    Ik heb net een 400D aangeschaft en ik moet elke foto nog eens grondig onder handen nemen in PS voordat het resultaat bevredigend is. (Levels, curves, verscherpen.)
    Zijn het de instelling van het toestel die ik nog niet goed heb ingesteld?
    Zie onderstaand voorbeeld van wat ik bedoel
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

  • #2
    Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

    Hoi Benny,
    je kan eens proberen om een andere beeldstijl te selecteren.
    Als je nu de "neutrale" beeldstijl geselecteerd hebt, wordt er niet verscherpt.
    Bij de "standaard" beeldstijl, is er een verscherping van +3, bij "landschap" +4.
    (Je kan zelf nog contrast, verzadinging en kleurtoon instellen, maar bij mij staan die op nul).
    Als je eens wil vergelijken, ben je welkom in Heers.
    Groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

      @ "bruine_beer" - Johan
      Ik ga straks wat oefenen met deze instellingen.
      Echter is het niet beter onverscherpt te bewerken in PS en pas als laatste stap de verscherping te doen? Dus dit niet door het toestel te laten doen.

      Compactjes doen dit allemaal onmiddelijk en DSLR's moet je de verzadiging en kleuren nog instellen of achteraf doen.

      Wat is het beste? In het toestel of achteraf in PS?
      Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

      Comment


      • #4
        Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

        best is altijd achteraf in PS...

        Comment


        • #5
          Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

          Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
          @ "bruine_beer" - Johan
          Ik ga straks wat oefenen met deze instellingen.
          Echter is het niet beter onverscherpt te bewerken in PS en pas als laatste stap de verscherping te doen? Dus dit niet door het toestel te laten doen.

          Compactjes doen dit allemaal onmiddelijk en DSLR's moet je de verzadiging en kleuren nog instellen of achteraf doen.

          Wat is het beste? In het toestel of achteraf in PS?
          Is gemakkelijk, als je zelf het antwoord op je vraag geeft.

          Idd, beter achteraf. Hoort erbij. Net zoals de doka, bij analoog vroeger.

          Groeten
          JO
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

          Comment


          • #6
            Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

            Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
            Idd, beter achteraf. Hoort erbij. Net zoals de doka, bij analoog vroeger.

            Groeten
            JO
            Niet helemaal akkoord.
            Voor mij is dit afhankelijk van het gebruik van de foto's nadien. Als ik op WE ga met een groep vrienden en ik kom terug met 150 foto's, dan heb ik echt geen zin en zeker geen tijd om die allemaal te gaan bewerken voor ik ze toon aan m'n vrienden. Ik tracht dus proefondervindelijk die instellingen te vinden die bij die bepaalde omstandigheden het beste resultaat uit de camera geven. Zijn dit dan snapshots? Ik denk het niet. Je kan best kwaliteit en originaliteit nastreven zonder nabewerking. Als ik van iemand een portret neem dat vergroot zal worden en in een kader aan de muur komt, dan is het logisch dat je in RAW begint en tijd uittrekt om er het beste van de maken via nabewerking.

            Comment


            • #7
              Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Niet helemaal akkoord.
              Voor mij is dit afhankelijk van het gebruik van de foto's nadien. Als ik op WE ga met een groep vrienden en ik kom terug met 150 foto's, dan heb ik echt geen zin en zeker geen tijd om die allemaal te gaan bewerken voor ik ze toon aan m'n vrienden. Ik tracht dus proefondervindelijk die instellingen te vinden die bij die bepaalde omstandigheden het beste resultaat uit de camera geven. Zijn dit dan snapshots? Ik denk het niet. Je kan best kwaliteit en originaliteit nastreven zonder nabewerking. Als ik van iemand een portret neem dat vergroot zal worden en in een kader aan de muur komt, dan is het logisch dat je in RAW begint en tijd uittrekt om er het beste van de maken via nabewerking.
              Ieder zijn hobby. Ik doe alles in RAW, en bewerk alles na.

              Voor mij vier keer plezier.
              1. foto maken
              2. nabewerken op pc
              3. printen
              4. tonen aan de fans...

              Groeten
              JO
              Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

              Comment


              • #8
                Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

                Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
                Ieder zijn hobby. Ik doe alles in RAW, en bewerk alles na.

                Voor mij vier keer plezier.
                1. foto maken
                2. nabewerken op pc
                3. printen
                4. tonen aan de fans...

                Groeten
                JO
                Ik sta er van verbaasd hoeveel tijd sommige mensen hebben. Al zag dat er 15 jaar geleden natuurlijk ook anders uit voor mij.

                Comment


                • #9
                  Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

                  Je kunt natuurlijk ook zelf een beeldstijl aanmaken onder één van de gebruikersbeeldstijlen. Na wat experimenteren blijken daar hele mooie resultaten mee te behalen, waardoor de foto's meer spreken dan de Japanners aan instellingen hebben ingeprogrammeerd.
                  www.janbos.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Instelling 400D / pit in foto ontbreekt

                    Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                    Ik sta er van verbaasd hoeveel tijd sommige mensen hebben. Al zag dat er 15 jaar geleden natuurlijk ook anders uit voor mij.

                    Je kan ook in PS een heleboel doen in een Batch, ik maak veel foto,s voor een Discotheek +- 150 foto,s per keer,en ook ik heb geen zin om de foto,s apart te bewerken, nu ben ik nog geen tien minuten bezig met die foto,s
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

                    Comment

                    Working...
                    X