Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellen Flash bij A mode

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instellen Flash bij A mode

    Ik vind even mijn handleiding van mijn 580EX niet meer, vandaar deze vraag.

    Ik wil mijn 580EX Canon Flash gebruiken op Canon Eos 20D in A mode. Als ik de 580EX op mijn toestel zet en ik stel het diafragma in, dan blijft daar een behoorlijke lange sluitertijd staan (in donkere omgeving, ik kom aan sluitertijden van 0,5"). Niettemin verwacht ik toch dat die sluitertijd moet verkorten als er geflitst wordt. Waarom gebeurt dit niet ? Of hoe moet ik de flash instellen, zodanig dat ik sluitertijden kan bekomen van 1/30" à 1/60"?

    Vriendelijke groeten,
    Diederik D'Hert
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: instellen Flash bij A mode

    Op de body kan je in de custom functie instellen dat de snelheid bij A modus vast op 1/200ste staat, anders ga je het omgevingslicht meten en zal de camera zich daar op instellen.

    Mogelijkheid 2 zet de camera in de manuele mode, snelheid en diafragma bepaal je zelf en zet de 580 in ETTL en fotografeer der op los, de flits sluit af als de opname voldoende belicht is. voor snelheden boven 1/200ste moet je de flits ook nog is in high sync zetten.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: instellen Flash bij A mode

      Oorspronkelijk geplaatst door diedhert Bekijk bericht
      Niettemin verwacht ik toch dat die sluitertijd moet verkorten als er geflitst wordt. Waarom gebeurt dit niet ? Of hoe moet ik de flash instellen, zodanig dat ik sluitertijden kan bekomen van 1/30" à 1/60"?
      In diafragma voorkeuze mode wordt de flitser zuiver als invulflits gebruikt. Het toestel zal dan proberen een juist belichte achtergrond te krijgen waarbij de flitser alleen ingezet wordt om schaduwen op het onderwerp in te vullen. Daarom wordt er aan de sluitertijd niet of nauwelijks wat veranderd.

      Wil je dat wel, gebruik dan geen halfautomatische mode (Av of Tv) maar M.

      Comment

      Working...
      X