Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

    Hopelijk werpt het nieuwe idee, vruchten af....
    De toekomst zal dit uitwijzen,,,,een objectieve scoring geven zal echter niet voor iedereen weggelegd zijn. (jammer genoeg --- want iemand anders benadelen --- is uzelf bevoordelen)

    Moest dit systeem niet lukken....is mijn voorstel:

    Gewoon de topics beperken.....misschien wel tot 1 of 2 per week.
    Misschien wel drastisch,,,,maar let wel,,,,indien er veel minder foto's opstaan,,,kan men ook de moeite doen om een foto grondig te bekijken en te beoordelen....Dan wordt er waarschijn ook meer commentaar gevoegd bij de foto's....
    Volgens mij hebben we met z'n allen toch graag, dat er naar onze foto's gekeken wordt,,,,en nog liever,,,als we dan ook nog commentaar krijgen....
    Hoe dikwijls zien we niet de opmerking staan : "Al zoveel keren bekeken, en maar zoweinig of géén commentaar geplaatst"
    Op het huidige ogenblik is de overvloed aan foto's niet meer bij te houden,,,,we moeten selectief tewerk gaan,,,,en dan vallen de minder sterke of goede foto's nogal eens uit de boot.

    En als slot wil ik nog meedelen, dat BD nog héél lang mag doorgaan.
    En bedankt aan alle medewerkers achter de schermen.
    "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

      En op dit ogenblik staat de nieuwe functie actief. Credits to Peter!
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

        Waarom moet er toch altijd een beoordeling aan een foto gehangen worden? Is de challenge en de HOF nog niet genoeg egostrelerij? Dit lijkt mij in ieder geval niet het juiste middel voor het veronderstelde probleem.

        Voor het overige sluit ik me van harte aan bij Ajuin's commentaar...

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

          Inderdaad jureren ...niet gemakkelijk, en niet iedereen gegeven.
          Zo hebben wij enkele maanden geleden een aantal foto's laten beoordelen door een aantal fotoclubs. Het resultaat was soms volledig ongeloofwaardig. Een foto die in de ene club bij de hoogste scoorde, was in een andere club bij de laagste geklasseerd.
          Daarbij zijn er nog de verschillende strekkingen. De ene zal een onscherpe foto, met flink wat uitgevreten vlekken de top beschouwen, terwijl bij de andere de foto afgetekend scherp moet zijn. Vergelijk maar een foto uit een reguliere fotoclub, of bijv uit de FIAP wedstrijden met de werken uit een academie.

          Maar toch ga ik 100% voor dit initiatief. Door de opvolgende commentaren op een werk te volgen, kan men ook leren jureren. (Wat zijn de punten waarop een foto beoordeeld wordt: techniek, scherpte, compositie, inhoud, sfeer, enz). Hopelijk zal dit ook de kwaliteit van het forum ten goede laten komen.
          En bepaalde flauwe commentaren en oeverloze discussies laten afnemen.

          Daarom: activeer de functie ... ik ben benieuwd!!!
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

            Oorspronkelijk geplaatst door Walt
            Daarom: activeer de functie ... ik ben benieuwd!!!
            Ze is actief. Ga je gang bijgevolg.

            P.

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

              Oorspronkelijk geplaatst door peter
              Ze is actief. Ga je gang bijgevolg.

              P.
              Je bent het vergeten te activeren voor het sportforum
              flickr

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                - Waarom wordt dit niet toegepast op Evenementen, Sport, Zwart-wit en zeker Archief?
                - Met dit systeem zullen we snel de lievelingen van de verstotelingen kunnen zien. Hou mijn hart vast van wat komen gaat.
                - Als iemand dus geen quotering wil zal hij posten in Fotodiscussie en ik voorspel dus een grote toeloop aldaar.
                Idee is goed maar hoop dat het niet tot problemen zal leiden.
                Succes toegewenst.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                  - Waarom wordt dit niet toegepast op Evenementen, Sport, Zwart-wit en zeker Archief?
                  - Met dit systeem zullen we snel de lievelingen van de verstotelingen kunnen zien. Hou mijn hart vast van wat komen gaat.
                  - Als iemand dus geen quotering wil zal hij posten in Fotodiscussie en ik voorspel dus een grote toeloop aldaar.
                  Idee is goed maar hoop dat het niet tot problemen zal leiden.
                  Succes toegewenst.

                  Henri
                  Edit: zwart-wit en Evenementen ondertussen reeds toegevoegd.
                  Waarom kan ik mijn origineel niet editen zoals in andere secties?.
                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                    - Waarom wordt dit niet toegepast op Evenementen, Sport, Zwart-wit en zeker Archief?
                    - Met dit systeem zullen we snel de lievelingen van de verstotelingen kunnen zien. Hou mijn hart vast van wat komen gaat.
                    - Als iemand dus geen quotering wil zal hij posten in Fotodiscussie en ik voorspel dus een grote toeloop aldaar.
                    Idee is goed maar hoop dat het niet tot problemen zal leiden.
                    Succes toegewenst.

                    Henri
                    - Alle Showcase-onderdelen behalve HoF en Archief zijn nu te waarderen. Archief is niet de bedoeling dat er nog reacties op gegeven worden, laat staan waarderingen.
                    - "lievelingen van de verstotelingen" nounou Misschien moet je per PM maar eens enkel voorbeelden geven. Vraag blijft of enkelingen de waardering van meerdere forumleden (vaak tientallen) in belangrijke mate kunnen wijzigen.
                    - Als iedereen reageert in Fotodiscussie zoals we het graag zouden zien, mag dit geen probleem zijn. Maar dan moet je als TS wel tegen een flinke portie kritiek kunnen.

                    Zoals eerder geschreven, het systeem loopt in een testperiode.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                      Je bent het vergeten te activeren voor het sportforum
                      Krijg ik nu strafpunten? Is ondertussen rechtgezet, de andere waren in orde.

                      peter

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                        t'zal wel aan mij liggen maar het bewuste knop met waardering is niet te zien ( toch allesins niet op mijn pc...

                        Groetjes JLM

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door peter
                          Krijg ik nu strafpunten? Is ondertussen rechtgezet, de andere waren in orde.

                          peter
                          Bij deze: in orde!

                          Wou er je gewoon ff op wijzen he
                          flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                            - Alle Showcase-onderdelen behalve HoF en Archief zijn nu te waarderen. Archief is niet de bedoeling dat er nog reacties op gegeven worden, laat staan waarderingen.
                            - "lievelingen van de verstotelingen" nounou Misschien moet je per PM maar eens enkel voorbeelden geven. Vraag blijft of enkelingen de waardering van meerdere forumleden (vaak tientallen) in belangrijke mate kunnen wijzigen.
                            - Als iedereen reageert in Fotodiscussie zoals we het graag zouden zien, mag dit geen probleem zijn. Maar dan moet je als TS wel tegen een flinke portie kritiek kunnen.

                            Zoals eerder geschreven, het systeem loopt in een testperiode.
                            Ik kan je best volgen maar wil toch even volgende beschouwingen opwerpen:
                            - lievelingen en verstotelingen zijn er wel en de vrienden-/negeerlijst optie van het forum versterkt nog dit vesschijnsel
                            - reacties met kritiek in Fotodiscussie is absoluut oke, maar dan moeten mods niet meer om extra uitleg vragen in Showcase als er gewoon termen gebruikt worden als mooi of minder of zeer mooi want dat kan nu met de toekenning van 1 tot 5 sterren.
                            - waar jullie volledig de teugels in handen hielden in HOF laten jullie nu alles over aan de BD-ers. Inspraak in mindere mate?
                            - het feit dat ik geen PM stuur is om twee redenen: één ik ben tegen geheimdoenerij en twee PM is niet meer Privaat als er nadien toch openbaarheid aan wordt gegeven (recentelijk nog gebeurd).

                            Dank voor de aandacht
                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                              De ZIEL van BD zal ten onder gaan door deze extra functie!
                              Jaren heeft BD de stuwende kracht geweest voor beginnende en gevorderde amateurfotografen en of fotografen.
                              Dus elke foto die je nu plaatst is al een wedstrijd op zich!
                              De leerzame en opbouwende kritieken zullen plaats moeten maken voor een sterretje?
                              Doen jullie geen "marktonderzoek"?
                              Ga eens naar de forums waar ze dit wel toepassen, of toegepast hebben. Je ziet daar steeds hetzelfde.
                              Bepaalde personen posten iets en krijgen dadelijk, en van bijna steeds dezelfde personen een hoge score. De rest blijft gewoon in de kou staan!
                              Andere forums stoppen met die ****, hier beginnen ze met die ****!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                                Ik vind het ook zeer onpersoonlijk.

                                Comment

                                Working...
                                X