Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 63 van 63

Standaard Re: mijn_dropbox/Safari_probleem

Een dikke MERCI voor jouw inspanningen hieromtrent Laurens !
    Ik zou het ook geloven dat je niet alles kan gaan oplossen hoor, je bent hier ook de meid niet hé
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

En nu nog proberen (en daarna proberen niet meer te vergeten).
    Originele code:
    HTML-code:
    [img]https://www.dropbox.com/s/pepslfkk25k9na0/IMG_7919_DxO.jpg?dl=0[/img]
    Eerste deel vervangen door dl.dropboxusercontent.com, achteraan alles verwijderd achter jpg
    HTML-code:
    [img]https://dl.dropboxusercontent.com/s/pepslfkk25k9na0/IMG_7919_DxO.jpg[/img]

Resultaat: foto zichtbaar in Safari, Chrome, Brave, Firefox op Mac
    Ook op iPad (Safari, Chrome, Firefox en Firefox Focus)

Voor mij betekent dit: OPGELOST. Bedankt Laurens!
    Laatst gewijzigd door LesC; 11 maart 2021 om 09:06
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.5) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.5)

ik zie dat jullie het al opgelost hebben...

ik weet niet of dit berichtje nog iets bijdraagt, maar dit tekstje kwam ik tegen op internet bij mensen die via de safari browser ook geen online tv meer konden kijken.

citaat 'Apple bracht Safari 12 voor Mac uit en is daarmee gestopt met ondersteunen van de Silverlight Plugin'

Rob,

Heeft er zeer waarschijnlijk niks mee te maken Rob maar wel fijn dat je trachtte mee in een goede richting te denken
    Ondertussen hebben we een vrij eenvoudige workaround, met terugwerkende kracht tot nieuwjaar heb ik mijn berichten ondertussen bijgewerkt zodat die beelden gewoon zichtbaar blijven voor Safari-kijkers
    Laatst gewijzigd door Frakske; 11 maart 2021 om 12:30

Kan er geen scriptje geschreven worden dat de kapotte links 'repareert'?
    Misschien kan de nieuwe forumsoftware het wel...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
    In de Hal of Fame, kon ik twee foto's niet zien , die van Bopatje en die van Red Falcon....nu kan ik ze in de HOF wel zien,
    maar in het door hun gestarte topic nog steeds niet ???

mvgr
    Freddy
    ik zal het aanpassen Freddy ,als je hem kan zien geef een seintje

Kan je foto's in het topic en in de HOF beide terug zien...;thx....

Groeten
    Freddy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Kan er geen scriptje geschreven worden dat de kapotte links 'repareert'?
    Misschien kan de nieuwe forumsoftware het wel...
    Zoiets is geen standaardfunctionaliteit en zou ons dus altijd geld kosten om te implementeren. Het probleem is dat niets garandeert dat dit het probleem oplost.
    - Misschien ontdekt Dropbox in de komende weken een alternatieve manier om redirects aan te pakken, een mechanisme dat geen problemen veroorzaakt in Safari. In dat geval hebben we geld uitgegeven voor een erg tijdelijk probleem.
    - Fundamenteler is dat de vermoedelijke achterliggende reden van dit probleem (DropBox gebruikt een redirect voor de links van gedeelde beelden en Safari ondersteunt dergelijke redirects niet meer om veiligheidsredenen) ook van toepassing is voor de nu wel werkende URLs die met https://dl.dropboxusercontent.com.... beginnen. Misschien gooit Safari in de volgende release ook de deur toe voor deze redirects. Dan is ieders werk om URLs aan te passen weer voor niets geweest.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

In de HOF van deze week is deze niet te zien: https://forum.belgiumdigital.com/f52...od-586686.html

Dat is geen klacht hé.

Nu moet ik zeggen dat Safari de laatste weken wel meer ballen mis slaat. Netflix blokkeert na een halve minuut, op sommige websites kan ik niet aanmelden...
    In Cupertino mogen ze eens uit hun sloeff en schieten om de bugs eruit te halen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    In de HOF van deze week is deze niet te zien: https://forum.belgiumdigital.com/f52...od-586686.html

Dat is geen klacht hé.

Nu moet ik zeggen dat Safari de laatste weken wel meer ballen mis slaat. Netflix blokkeert na een halve minuut, op sommige websites kan ik niet aanmelden...
    In Cupertino mogen ze eens uit hun sloeff en schieten om de bugs eruit te halen.
    Dank voor het melden. Ik heb de code gecorrigeerd in de topic waarnaar je verwijst.
    Ik gebruik verschillende browsers: Safari (nog steeds ingesteld als standaardbrowser), Chrome, Brave, Firefox... Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen. Safari vind ik nog steeds de 'comfortabelste' om mee te werken, maar  mag inderdaad hun browser eens een flinke oppoetsbeurt geven.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.5) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.5)

Het DropBox team heeft aangegeven dat dit probleem is opgelost. Je hoeft nu de domeinnaam vooraan in de URL niet meer aan te passen, maar achter de beeldnaam moet wel ?raw=1 staan, en niet ?dl=1 (blijkbaar is dat al minstens een paar jaar het door DropBox aanbevolen achtervoegsel om downloads toe te laten)

Ik heb dat in mijn eerdere reactie geprobeerd en dat werkt inderdaad. Dit is een voorbeeld van een werkende URL:
    https://www.dropbox.com/s/z009k7xktx...eiko.jpg?raw=1
    Laatst gewijzigd door Laurens; 26 maart 2021 om 12:33
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Bedankt Laurens, ik heb het ook eens rap op die manier getest en dat werkt prima, het is weer wat eenvoudiger zo

Toch nog eens gekeken, blijkbaar werken plots de url's van voor enkele maanden ook terug al heb ik er niets aan veranderd ...

De conclusie is voor mij dat dropbox wel degelijk iets veranderd had en nu ofwel dat terugdraaide of anders zodanig aanpaste zodat alles ook weer werkte zoals voorheen ! - het zat dus wel degelijk bij dropbox !
    Laatst gewijzigd door Frakske; 15 april 2021 om 12:52

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Regels voor berichten