Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basketbal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Basketbal

    Als basketliefhebber heb ik al vele foto's genomen als test om mijn toestel te leren kennen in slechte lichtomstandigheden (sporthal). Hierbij één van mijn laatste pogingen, en ik denk dat deze al veel beter zijn dan enkele maanden geleden. Toch is er nog heel wat ruis aanwezig (en dus door neat image gehaald) en mocht het ook nog iets scherper.
    Graag hoor ik dan ook of ik op de goede weg ben en hoe ik dergelijke foto's nog kan verbeteren. Alvast bedankt !
    of ?



    ISO : 800
    F : 2.8
    Sluiter : 1/125
    Belichtingscompensatie : -1

    Benny
    ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

  • #2
    Re: Basketbal

    als je al zelf vindt, dat je beter bezig bent dan een paar maanden geleden, ist al goed toch, kleuren en de aktie lekker hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Basketbal

      Prima shot wat betreft de scherpte, actie, kleuren, bewerkte ruis.
      Trek zelf veel basket en durf tot -2 stops gaan. Daarna corrigeren in RAW-bewerkingsprogramma. Je sluitersnelheid verhoogt dan nog meer of/en kan je naar f3.2 tot 4 gaan als het moet. Is het actieveld allemaal wat minder kritisch.
      Over de achtergrond is weinig te melden. Ik ga meestal niet op de grond staan maar op een 3de rij van een tribune zodat er minder muur en andere sporthalattributen op de foto staan, omdat je dan iets hoger staat.
      Maar deze foto is absoluut en niet
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

      Comment


      • #4
        Re: Basketbal

        Bedankt voor de reacties !

        Heb je basketfoto's ook al eens bekeken PatrickL en moet zeggen dat ze me ook wel aanstaan. Je zal dan ook wel al ondervonden hebben dat het niet zo eenvoudig is in sommige sporthallen. Misschien komen we elkaar wel eens tegen op de basket, want blijkbaar wonen we niet ver uit de buurt van elkaar. Ervaringen uitwisselen zou wel eens leerrijk zijn.

        Benny
        ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

        Comment


        • #5
          Re: Basketbal

          Hey gaaf, een topic over basketball fotografie. Zelf maak ik nu ongeveer een jaar foto's voor een eredivisie basketballclub uit Bergen op Zoom (NL). Zal morgen eens uitzoeken hoe ik hier een foto kan plaatsen, kunnen jullie ook wat van mijn werk zien. Als je niet kan wachten, op mijn website staat een link naar de site van de club, daar zijn in elk geval al mijn basketball foto's te zien.
          mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Basketbal

            Oorspronkelijk geplaatst door Loes
            Hey gaaf, een topic over basketball fotografie. Zelf maak ik nu ongeveer een jaar foto's voor een eredivisie basketballclub uit Bergen op Zoom (NL). Zal morgen eens uitzoeken hoe ik hier een foto kan plaatsen, kunnen jullie ook wat van mijn werk zien. Als je niet kan wachten, op mijn website staat een link naar de site van de club, daar zijn in elk geval al mijn basketball foto's te zien.
            Wel handig als mijn website erbij staat dan: www.loesrommens.com
            Dacht dat die er automatisch bij kwam te staan, niet dus. Ook iets om morgen uit te zoeken.
            mijn website

            Comment

            Working...
            X