PDA

Volledige versie bekijken : UPS: Pakket VERKEERD geleverd :s

JoFramboos
2 januari 2006, 12:13
Zou vrijdag een pakketje geleverd zijn...
Niks gezien, wel 'zogezegd' afgeleverd en getekend...
Iemand dit al voorgehad?
Het kan toch niet moeilijk zijn om een huisnummer juist te zien, toch?
Er is momenteel 'een onderzoek' aan de gang, maar dat kan tot 8 dagen duren :'(

Jazzaddict
2 januari 2006, 12:19
Heb je het trackingnummer van die verzending ? Als ik me niet vergis, staat daar de naam op vermeld van de persoon die getekend heeft voor de ontvangst. Ik heb dat ook nog voorgehad, en ze hadden het afgeleverd bij één van de buren. Ben wel niet meer zeker of het via UPS was......... :D

ajuin
2 januari 2006, 12:25
Pakjesdiensten :B
Liever verzekerde aangetekende verzending met de gewone post !!! :G
Pakjesdiensten die goed zijn: DPD :G (schitterend!), GLS (dacht ik toch) ook zeer goed, DHL afhankelijk van bestemming, TNT nog niet gehad

riva
2 januari 2006, 12:29
UPS heeft een zeer goede service. De persoon die het pakket verstuurd heeft kan in zijn ups account zien wie er heeft getekend. Vraag het eens aan die persoon die kan dat zo zien.

yowan-kenobi
2 januari 2006, 12:35
UPS heeft een zeer goede service. De persoon die het pakket verstuurd heeft kan in zijn ups account zien wie er heeft getekend. Vraag het eens aan die persoon die kan dat zo zien.

Klopt, zo wist ik dat mijn laatste zending van corné bij mijn buurman was afgeleverd. :G Nog nooit miserie gehad met UPS.

JoFramboos
2 januari 2006, 13:21
Heb al gebeld, er is inderdaad getekend door iemand, maar de naam in kwestie behoort niet tot de buren. 'k Heb via de telefoonboek alle mensen met die naam gebeld in de straat (en 't is ee ngrote straat) niemand weet van iets.

Volgens UPs is het bij de buren geleverd, 2 huisnummers verder dan ons. Maar die mensen in kwestie weten van niets. Ze zijn wel heel oud en niet meer 100%, dus 't zou kunnen dat ze dat toch hebben, maar ja, 'k kan ni vragen da'k is binnen mag komen kijken ofzo he!! De naam klopt trouwens ook niet dan, want de buren heten anders :s

Ben is benieuwd :(

Perrush
2 januari 2006, 13:31
Heb al gebeld, er is inderdaad getekend door iemand

ik vraag me eigenlijk af of zij wel bij de buren mogen afleveren ?? getekend of niet :B

Wim.Vanmaele
2 januari 2006, 13:34
@JoFramboos
Simpel, indien je handtekening erniet onderstaat, zijn zij verantwoordelijk voor alle mizerie, ten minste, als je kan bewijzen dat het pakje op naam werd opgestuurd en niet op een adres ...
Bij een aangetekende zending bij de post is het pakje slechts afleverbaar mits de ontvanger (persoon die op het pakje staat) ook aftekent. Er kunnen wel problemen zijn indien je iets naar een firma stuurt. Daar is de onthaler de prsoon die voor alleman mag tekenen. Als er dan iets fout loopt is het een interne kwestie.
Dus, ga na indien het pakje aan het juiste adres werd toegestuurd en indien er een persoon op vermeld stond. Indien dit zo is en het adres en geadresseerde persoon juist zijn, is de firma verantwoordelijk voor het verkeerd afleveren van goederen ...

Mac Quoy
2 januari 2006, 13:37
allemaal goed en wel maar nu weten we nog niet wat er in dat pakje zat?

JoFramboos
2 januari 2006, 13:48
't is op mijn naam verstuurd.

Er zat een nikon 50mm/1.8 in :) afkomstig van cameranu.nl

'k ben is benieuwd. 'k ben al bij alle buren gaan horen, maar die weten van niets. Ook alle mensen met dezelfde achternaam als diegene die zogezegd ondertekend heeft in deze straat weten van niets.

Moeten ze dan op zijn minst geen briefje in mijn bus steken?? Dat het bij de buren ligt? ZEER raar. Bovendien ben ik zeker dat ik thuis was, alleen heeft mijn moeder een winkel, en die was dicht tijdens de middag, maar de voordeur is aan de zijkant...

Dus als het verloren is, dan is dat op hun kosten?

cvaniperen
2 januari 2006, 17:49
UPS zal moeten aantonen waar ze het exact hebben afgeleverd. De mannen van Camernu kennende, zullen dit wel prima voor je oplossen, maak je daar maar geen zorgen over.

JoFramboos
2 januari 2006, 18:42
Morgen komt de koerier naar hier om te zeggen waar hij het afgezet heeft :) Ik wacht vol spanning!

Perrush
2 januari 2006, 18:47
Morgen komt de koerier naar hier om te zeggen waar hij het afgezet heeft :) Ik wacht vol spanning!

kan goed zijn dat de burenvrede nu gedaan is :D

JoFramboos
2 januari 2006, 18:55
Hahaha :)
Da zou wel is goed kunnen ja... ik vond dat er zich veel raar gedroegen toen ik op burenonderzoek ging ;)
'k Heb vandaag minstens 15 mensen gebeld met de telefoon en bij 10 persoonlijk langsgeweest...

Stel dat ze niet toegeven dat het daar is, of het pakket is geopend en den lens beschadigd... Wie is er dan verantwoordelijk?

Jdude
3 januari 2006, 00:55
Heb eens iets laten afkomen van amerika... Wachtend vol spanning volgde ik dan ook (ongeduldig) het pakket via de site van tnt.
1 dag voor de werkelijke afleverdatum stond er s'avonds op de tracking site dat het pakket afgeleverd was... Toen ik hierover de koerier aansprak antwoorde hij mij dat dit soms gedaan werd door de koeriers om aan hun stukken te komen van een bepaalde dag. Maar natuurlijk was dat niet hijzelf geweest, maar een collega...

JoFramboos
3 januari 2006, 01:00
Mja, daar brengen ze enkel zichzelf mee in de problemen he. Want er is nu een onderzoek gestart en die kerel kan morgen persoonlijk naar hier komen uitleggen waar hij het heeft afgegeven!

Joost
3 januari 2006, 09:12
Stel dat ze niet toegeven dat het daar is, of het pakket is geopend en den lens beschadigd... Wie is er dan verantwoordelijk?
Verzending is altijd de verantwoordelijkheid van de verzender, in jouw geval dus cameranu.nl. Die zullen het dan weer af moeten wikkelen met de koerier. Waarschijnlijk is het pakketje verzekerd, maar dat is alleen belangrijk voor de verzender, niet voor jou.

Leonidas
3 januari 2006, 09:29
Het is altijd moeilijk. Telkens als er bij mij weer een berichtje in de brievenbus ligt met de melding dat ze langsgeweest zijn maar niemand thuis aangetroffen hebben dan denk ik 'had het maar bij de buren afgeleverd'. Tot ze dat de laatste keer deden maar daarvan mij niet op de hoogte brachten. Ook gebeld met UPS (twee dagen later) maar de naam waar het afgegeven zou zijn, zei mij helemaal niets. Bleek de naam van de overbuurvrouw te zijn die ik niet van naam ken. Ze kwam net met het pakketje aanlopen toen ik met UPS aan de telefoon was. Ik vind het beter dan zelf naar een distributiecentrum te moeten rijden om het op te halen maar ze zouden wel duidelijk moeten aangeven DAT en WAAR ze het hebben afgegeven (naam, huisnummer en handtekening).

In het geval van de OP vind ik het wel vreemd dat de naam waar UPS het zegt te hebben afgegeven wel een bestaande naam is in de straat, tenzij het natuurlijk een veelvoorkomende naam is.

i-Mac
3 januari 2006, 09:38
Ik vind het beter dan zelf naar een distributiecentrum te moeten rijden om het op te halen maar ze zouden wel duidelijk moeten aangeven DAT en WAAR ze het hebben afgegeven (naam, huisnummer en handtekening).

In het geval van de OP vind ik het wel vreemd dat de naam waar UPS het zegt te hebben afgegeven wel een bestaande naam is in de straat, tenzij het natuurlijk een veelvoorkomende naam is.

Wie zegt dat die persoon zijn echte naam opgaf? Niet iedereen is even eerlijk. Ik heb het geluk ook goede buren te hebben, maar misschien zijn die op een dag niet thuis, en gaan ze een beetje verder bij iemand die het niet zo nauw neemt. Wat dan.

En de koeriers willen verder rijden, wat te begrijpen is. Als ze dan bij een buur nog eens een pas zullen vragen, dan gaan veel personen geen pakjes meer aannemen.

Ik heb nu wel het geluk, dat mijn echtgenote in een winkel werkt, waar altijd iemand is van 10u00 tot 18u00, dus ben ik altijd zeker dat het goed bezorgd word.

Jdude
3 januari 2006, 10:09
En wat als, ik als goede buur, een pakketje aanneem en dit blijkt na opening schade te hebben... Misschien wel burenruzie dan :D

JoFramboos
3 januari 2006, 10:17
Pakketje was inderdaad verzekerd, maar daarmee heb ik het nog altijd niet he :'(

De naam in de straat is bestaande, maar is wel 500 meter en 30 huizen verder :s

Geen probleem dat ze afleveren bij de buren, maar dan wel graag een bericht in de brievenbus met daarop precies waar ze het hebben afgeleverd he, had ik die tracking niet, dan had ik nog langer kunnen wachten!

Ik was bovendien THUIS op het moment dat ze langsgeweest zijn! Onze voordeur is wel aan de zijkant, want vooraan is er de winkel van mijn moeder, die onder de middag wel gesloten was helaas. Maar er zullen nog wel huizen met een voordeur aan de zijkant zijn, toch?

Voor alle zekerheid heb ik nu op de deur van de winkel een groot papier gehangen met daarop in reuzenletters: UPS: voordeur aan de zijkant, mijn gsm nummer, voor het geval de voordeur toch niet gevonden wordt :eek: en een pijl naar de juist zijkant! En nu maar wachten he ;)

JoFramboos
3 januari 2006, 16:46
Vandaag 2 keer met UPS gebeld... (een ervaring op zich, beeldt u zich de conversaties maar in met een "ernie" (van bert&ernie) stemmetje.

=> Ben een hele dag thuisgebleven en heb GEEN koerier gezien...
"Ja meneer, zo'n onderzoek duurt 8 dagen..."

=> :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Na 8 dagen krijgt de verzender een claimformulier... Wie weet hoe lang duurt het dan nog :confused:
"Dat hangt af van de verzender"

...

:B

marjo
3 januari 2006, 21:13
Ik heb bij een heel groot computerbedrijf gewerkt die alle afleveringen per UPS deed. Alleen voor belangrijke klanten en hele speciale of dure leveringen werd gebruik gemaakt van een ander (meer betrouwbaar) bedrijf. De service van UPS is ook nog afhankelijk van het soort contract het verzendende bedrijf met ze heeft.
Ook heb ik laatst gehoord dat UPS in Nederland veel chauffeurs niet in dienst heeft maar dat ze gewoon kleine zelfstandigen zijn. Daarom zou er ook te weinig controle zijn.

VerSeg
3 januari 2006, 21:37
Zeker van dat er geen minder eerlijke klant van uw winkel er mee gaan lopen is?
Als UPS nu toekomt en vraagt aan de eerste de beste dat aan de deur staat of dit voor hem is en die zegt ja, dan is die daar wel mee weg hé ...

Ik heb zelf goede ervaringen met UPS ... twee weken geleden nog iets laten leveren, ook niet thuis en daar stak een briefje in de bus.
Op dat briefje kan je aanduiden of het aan een buur mag gegeven worden en dit moet je tekenen. Verder staat er bij dat ze dit enkel kunnen uitvoeren indien ze het briefje ondertekend kunnen meenemen als bewijs en dat alle verantwoordelijkheid op u valt bij verdwijning of beschadiging. Lijkt mij volledig eerlijk.

JoFramboos
3 januari 2006, 22:09
geen briefje in de bus, winkel was toe, ik was thuis;

vicberger
4 januari 2006, 08:47
Ik heb een deel van de discussie gevolgd en heb een tijdje geleden ook iets gelijkaardigs meegemaakt met een zending van de USA. Daar was het wel via de Amerikaanse Postal Service (wat een horribel bedrijf is om verloren gewaande pakjes te zoeken, want men heeft er geen defitig tracking systeem).

Anyway, het lijkt me niet jouw verantwoordelijkheid maar van de verzender van het pakje om voor een degelijke (tijdige) levering in te staan – en dus eventueel achter de veren van de transporteur te zitten. Indien de levering niet binnen de afgesproken of redelijke tijdspanne gebeurt en niet meer localiseerbaar is, dan zou ik zeggen dat ze 't gewoon opnieuw moeten opsturen. Zij dienen daarop een schadeclaim bij de transportfirma in voor verloren goederen.

Als de verzender beweert dat het pak is afgeleverd, dan moeten zij (niet de transporteur) je een Proof of Delivery met jouw handtekening kunnen voorleggen. Zolang zij je geen dergelijke POD kunnen voorleggen, heb jij niks ontvangen.

Ik zou me dan ook niet telkens wenden tot de transporteur, maar gewoon tot de verzender.

JoFramboos
4 januari 2006, 09:11
Ik heb ook contact met de verzender. Die zitten wel degelijk achter de veren van UPS hoor, wees maar gerust. Als het maandag niet opgelost is krijg ik een nieuwe lens toegestuurd. Prima service bij cameranu.nl (http://www.cameranu.nl) !!

We zien wel zeker :) Hopelijk versturen ze maandag met een ander bedrijf ;) :rolleyes:

Ronny
6 januari 2006, 10:07
Die van UPS moest bij mij ook is een pakje komen leveren...na een half uur rommelen in zen auto...vond ie het niet..
Ik heb het pakje nooit gezien en ontvangen.

Ronny

JoFramboos
6 januari 2006, 10:17
Bijna vergeten:

Donderdag is de UPS man met zijn staart tussen zijn benen het pakketje komen brengen. Hij zei dat het zijn route normaal niet was, maar dat er iemand ziek was, bovendien had hij zich vergist met een bordje "fietspad straatnaam" dat verwijst naar het fietspad dat wegens te gevaarlijke straat achterin loopt.
Hij had het dus bij de buren afgeleverd zei hij. En uitgebreide verontschuldigingen.

Nu 'k ben al blij dat ik mijn lensje heb, zo'n dingen kunnen gebeuren, dus ik was helemaal niet boos op die man. Wel op de buurvrouw, aan wie ik tot 2 maal toe was gaan vragen of het daar lag. Ik dus onmiddelijk naar die buurvrouw, die: "maar hier is helemaal niemand geweest, dapakket heb ik nooit gezien"
Dus vermoedelijk was het niet bij de buren zoals ik dat interpreteer (enkel huizen verder) maar bij de buren van enkele straten verder.... geleverd :(
Nuja, eind goed al goed!

Tony smeT
6 januari 2006, 10:28
Het kan toch niet moeilijk zijn om een huisnummer juist te zien, toch?Dat zou ik toch niet te hard roepen, want dat is op de meeste plaatsen een regelrechte ramp!
En als die mannen voor een gesloten winkel staan, kan ik nog aannemen dat ze niet de tijd gaan nemen om toch maar een andere deur/ingang te vinden. Ze hebben meer dan één pakje te leveren!

Heb zelf ook al eens een pakje gehad dat 7 huizen verder was afgeleverd bij een oud meneerke ... 3 dagen later kwam hij op 't gemaksken vragen of ik dat misschien was :green:

Jo-TMBAMF
6 januari 2006, 10:49
Ikzelf ben niet te spreken over PDP.

Ondanks het juiste adres te specifiëren (het bedrijf waar ik werk), hebben ze het pakket trachten te leveren op een compleet ander adres (een ander gebouw van hetzelfde bedrijf) omdat de andere pakjes van die truck wel bestemd waren voor dat gebouw.
Toen het daar geweigerd werd (logisch, ze kennen mij daar niet) heeft PDP zonder mij ook maar iets te laten weten het teruggestuurd naar de verzender!

Ik bel de customer service, laat weten dat ze een fout gemaakt hebben en beloven dat ze het toch nog zullen leveren maar dat het moeilijk zou worden.
Ik bel iets later terug om te horen hoe het nu zat: wisten ze plots helemaal niet meer op welke camion het pakket zich bevond.
Uiteindelijk hoor ik later op de dag dat ze het adres naar mijn _naam_ hebben gestuurd, maar naar het _adres_ van de verzender!

Eind van het verhaal: het pakket is terug beland bij de verzender waar ik het zelf ben gaan oppikken.

Incompetentie troef bij PDP.

scalll
7 januari 2006, 09:20
Heb ook nog totaal géén positieve ervaringen met pakjesdiensten in't algemeen, integendeel...

Eén keer lag mijn bestelde camera slecht verpakt, gewoon buiten, bloot op onze oprit in een afgeleefd doosje ...
Klaar om gewoon mee te kunnen genomen worden door een voorbijganger...
Dus ik heb niets moeten ondertekenen, niets kunnen controleren.

Een andere keer steken ze gewoon een briefje in mijn bus met de melding dat ik niet thuis was,
terwijl ik de hele dag het huis niet uit geweest was !!

Daar kan ik gewoon van ontploffen van zulke situaties :mad:
En het ergste is dat de dag van vandaag dit allemaal als "normaal" wordt beschouwd, je zou er maar rekening moeten mee houden :eek:

Dus voor mij NOOIT geen pakjesdiensten meer, met de uitzondering van een pakje van weinig waarde, dat valt nog te bezien...

Heb nu een bestelling van 2 lenzen, een tas & nog wat spullen..

De verkoper wou zelfs gratis leveren met UPS, maar heb vriendelijk bedankt en wat meer betaald om met de post te leveren..
Indien je dan niet thuis bent, is het gewoon naar je dichtbijzijnde postkantoor lopen & voila daar is je pakje...

(PS: Met UPS zelf heb ik nog geen ervaringen)

Baron
8 januari 2006, 19:03
...

Een andere keer steken ze gewoon een briefje in mijn bus met de melding dat ik niet thuis was,
...

Uitgerekend dit, heb ik meegemaakt met De Post!

Fullator
9 januari 2006, 01:57
Heb ook nog totaal géén positieve ervaringen met pakjesdiensten in't algemeen, integendeel...

Eén keer lag mijn bestelde camera slecht verpakt, gewoon buiten, bloot op onze oprit in een afgeleefd doosje ...
Klaar om gewoon mee te kunnen genomen worden door een voorbijganger...
Dus ik heb niets moeten ondertekenen, niets kunnen controleren.

Daar kan ik gewoon van ontploffen van zulke situaties :mad:
En het ergste is dat de dag van vandaag dit allemaal als "normaal" wordt beschouwd, je zou er maar rekening moeten mee houden :eek:

Dus voor mij NOOIT geen pakjesdiensten meer, met de uitzondering van een pakje van weinig waarde, dat valt nog te bezien...

Heb nu een bestelling van 2 lenzen, een tas & nog wat spullen..

De verkoper wou zelfs gratis leveren met UPS, maar heb vriendelijk bedankt en wat meer betaald om met de post te leveren..
Indien je dan niet thuis bent, is het gewoon naar je dichtbijzijnde postkantoor lopen & voila daar is je pakje...

(PS: Met UPS zelf heb ik nog geen ervaringen)

Mmmmm, spreek me niet van de post!

Maar het meest merkwaardige dat ikzelf ooit heb meegemaakt was met de verzendingsdienst van Westpoint. Ze kwamen twee monitoren leveren.

De man in kwestie leek zó uit Zaïre weggelopen. Hij sprak alleen Frans, en dan nog op de clichematige manier die we van Zaïrezen verwachten. Zo adresseerde hij me doorlopend als "grand chef". Hij kon niet weergeven op een eenvoudige betaling, maar uiteindelijk ging hij terug naar de auto en kwam met twee handenvol muntstukjes van 1 eurocent. "Grand chef, si ça suffit pour Vous, c'est OK pour moi". Hij liet ze nog vallen ook en ik mocht ze oprapen. Nog voor ik iets had kunnen zeggen, was hij vertrokken.

Enkele maanden later kreeg ik een herinnering voor onbetaalde factuur van 2 monitors. Ik bel met de boekhouding en doe het hele verhaal. Blijkt dat onze zwarte vriend met al de opbrengsten van die dag verdwenen is en dat zelfs de camionette is verdwenen. Ik was dus niet de enige.

Tsja, verzendingsdiensten... breek me de mond niet open. Maar ook de Post zou ik niet vertrouwen, zeker niet als het gaat om zendingen van of naar bepaalde firma's.

Verder heb ik uit betrouwbare bron dat er bij DHL ongelooflijk veel wordt gestolen. Een man die ze betrapten had als belangrijkste verweer: "ze doen dat toch allemaal hier...".

VerSeg
9 januari 2006, 02:27
Uitgerekend dit, heb ik meegemaakt met De Post!Ik ook, zowel met kleine pakjes als met aangetekende brieven.
Je laat iets versturen wetende dat je thuis zult zijn (verlof) ... je blijft dan ook zekers thuis omdat je iets verwacht en denkt van "de postbode zal wel bellen" ...
Ja, nougabollen ... niet gebeld en een briefje in de bus dat ik naar de Post mocht om het af te halen wegens "niet thuis".
Ik direkt naar de Post en daar "ah neen mijnheer, niet vandaag, er staat duidelijk op uw briefje dat het vanaf de volgende werkdag kan". Ikke : "Euh, sorry, maar die postbode neemt dat toch niet mee naar huis en die zal dit dus toch vandaag hier binnen brengen?"
Ja, maar dat wil niks zeggen ... kom morgen eens terug. Ah neen, ik ga hier niet buiten zonder mijn pakje. Wordt de postmeester erbij geroepen, en zonder discussieren "ge komt een pakje afhalen, hier is het se mijnheer, a.u.b.".
Ik vroeg waarom de postbode niet komen bellen was niettegenstaande ik thuis was ... ja, die liep daar ook juist rond. De uitleg was "er stond geen auto voor de deur, dus dacht ik dat er niemand thuis was" ...
En als mijn vrouw er dan mee weg was of hij gewoon in de garage stond? U ziet toch ook dat er een garagepoort is en dat er mogelijk een auto binnen staat? Ja, als ik mij daar mee moet bezig houden ... blablabla ...
De Post :mad:
En spreek mij zeker niet van DHL en hun kompanen dat ze overgenomen hebben :mad: :mad: :mad:

De enige waar ik nog nooit problemen mee had is UPS, tot nu toe :G

Rusty
9 januari 2006, 05:33
Verleden week nog meegemaakt ,auto voor de deur ,licht aan in huis en een kaart in de bus dat ik mijn aangetekende zending kon afhalen in de post.
Gebeld naar de post dus en uitleg gevraagd,de postbode was nog bezig aan zijn ronde.Ik weet echter dat hij de pare kant van onze straat als laatste doet en dus gevraagd of hij bereikbaar was via gsm.Dit wilden ze dus niet zeggen ,heb de betrokken persoon dan maar staan opwachten.
Na een half uur in de kou heb ik dan toch mijn aangetekende brief gekregen,die gast beweerde dat hij gebeld had maar onze knop van de bel blijft hangen als je erop drukt en dit was dus niet het geval.
Volgens mij staan die gasten zodanig onder tijdsdruk dat ze voor het gemak en de tijd gewoon een kaart in je bus deponeren en zo geen tijd verliezen.

Groeten Rusty

ajuin
9 januari 2006, 09:29
Deze week door DHL pakje te leveren, zonder dat er overdag iemand thuis is... :(

Zal maar een briefje hangen bij wie ze eventueel kunnen leveren, want als ze het terug mee moeten nemen, vertrouw ik het helemaal niet...

JoFramboos
9 januari 2006, 10:05
Jaja, da ziet ge nooit meer terug :D :D :D :D

mic
9 januari 2006, 10:35
Idd bij UPS ??? problemen...
ik heb al veel pakjes met DHL en ABX gekregen zonder problemen.
Bij ABX kan je zelfs het uur bijna zeggen dat ze er staan, via den tracking. Als er loaded staat kan je er bijna zeker van zijn dat ze binnen de twee uur aan de bel staan.
En ze staan niet aan de verkeerde bel zoals UPS...
Alhoewel hier met de straatnaam veel verwarring kan gebeuren. Dezelfde straat wordt doormidden gesneden door een rijksweg. Aan de ene kant heet het "kleine" straat aan de ander kant "groote"...
Maar weer met eigen huis nummers, dus mijn nummer komt tweemaal voor in dezelfde straat"naam"... Oeps.
En toch komen de pakjes juist aan. oef, want als ik dit verhaal zo lees...

NoName
9 januari 2006, 15:40
Deze week door DHL pakje te leveren, zonder dat er overdag iemand thuis is... :(

He!!! niemand thuis :D laat even weten waar je woond :clown: kan nog wel het 1 en ander gebruiken :clown: :D :D

Groetjes van een brave burger :clown:

VerSeg
9 januari 2006, 16:05

Zal maar een briefje hangen bij wie ze eventueel kunnen leveren, want als ze het terug mee moeten nemen, vertrouw ik het helemaal niet...Als je dit doet MOET het briefje ondertekend zijn door u en MOET de persoon van DHL dit kunnen meenemen als bewijs.

Onlangs ook nog voorgehad met DHL (ABX is nu ook van hen of ze werken samen denk ik want de ene brengt de pakjes van de andere). Ik bestel iets met levering de dag nadien, dus supplement. Twee dagen niets te vinden van het pakket, dan gedurende 3 volle dagen blijft het pakket in transit in hun depot zonder dat er iets verandert. Natuurlijk is er dan een WE tussen en komen die niet en als ze wel komen is het een week later als ik niet meer met verlof ben.
Ik hang een briefje aan de ruit in deur (langs binnenkant omdat het regende) met vermelding dat ze het ofwel mogen afgeven bij een buur ofwel in de bus steken (grote brievenbus).
's Avonds een kaartje in de bus dat er niemand thuis was en dat het pakket geretourneerd zou worden naar de afzender ???
Ik bel direkt naar die gasten en vraag een heraanbieding ...
Onmogelijk zeggen ze, we zijn twee keer geweest en twee keer was er niemand thuis.
En waarom steekt er dan maar 1 briefje in de bus?
Omdat we de eerste keer geen insteken, pas de tweede keer.
En waarom hebben jullie dit niet aan een buur gegeven zoals vermeld?
Omdat we het briefje niet konden meenemen als bewijs.
En kan ik het zelf komen afhalen bij jullie?
Neen, eens dat het gemarkeerd staat voor terugzending naar afzender mogen we dit niet meer doen.
Dan maar een beetje beginnen schelden omdat de vriendelijke manier niet meer helpte. Ineens ... "geef mij uw telefoonnummer, we bellen u morgenvroeg terug ..."
De dag nadien geen telefoon, dus ik bel zelf nog maar eens en ik kreeg direkt als antwoord "het pakje is afgeleverd mijnheer".
Ja, plots kon het dus wel en het briefje dat ik ondertussen buiten aan de deur gehangen had was nog mooi aanwezig en hadden ze dus niet meegenomen. Pakje stak gewoon in de bus.
Veel hangt dus af op wie je valt en hoeveel goesting die heeft ...

VerSeg
9 januari 2006, 16:16
En ze staan niet aan de verkeerde bel zoals UPS...Iedereen kan eens missen en het is niet het bedrijf dat zich vergist maar de persoon dat het levert ... als zo ne kwibus van UPS morgen bij DHL, ABX of XYZ gaat werken, dan zullen er daar ook wel vergissingen gebeuren.

Iedereen kan eens verkeerd zijn, enkel te zien of het puur pech is of door er zijn voeten aan te vegen.

Maar dan komt pas de service van het bedrijf te pas ... om het op te lossen.
Sturen ze u wandelen of helpen ze u echt een "snelle oplossing" te vinden ... daar ligt alles.
En iemand vinden die u echt wil helpen, ook doet wat hij zegt en daarbij ook nog eens vriendelijk is ... dat komt ge niet overal tegen.

Atmozphere
9 januari 2006, 16:22
ik wacht hier ook nog op een pakket van ups ( besteld bij corne..)
betaling/verzending onmiddelijk in orde en het zou ook dinsdag of woensdag geleverd worden(betalingskantoor van corne had ook al alles in orde)

zou vorige week dus al geleverd moeten zijn en kreeg donderdag inneens een trackingmail van ups dat hij nu vandaag (9-1) zou moeten geleverd worden...
nog altijd niks gezien :confused:
k*tzooi , zoveel dokken voor ups en dan niet eens tijdig kunne leveren :mad:

ze kenne daar precies ook nie veel van distributie :clown:
volgende keer laat ik 't gewoon door de post leveren

EVA
9 januari 2006, 17:11
Net zoals mijn voorganger zit ik vandaag al de hele dag te koekeloeren op UPS, zonder resultaat :B :B :B , bestelling van corne ging vandaag geleverd worden, gelukkig, of toch niet was ik ziek thuis vandaag.
Voor mij nooit nog een pakjesdienst, heb in 't verleden nogal probs gehad met die clojo's, ik hoop dat er andere mensen zijn die betere ervaringen hebben.

GroovBird
9 januari 2006, 17:14
Ik heb bij een heel groot computerbedrijf gewerkt die alle afleveringen per UPS deed.

Dell dus.

Atmozphere
9 januari 2006, 17:17
ik ben 't eigelijk ook beu zenne... als ik de volgende spulle aankoop (die zeker bij corne zulle zijn) ga'k toch ne keer vragen of hij ze niet gewoon met de post kan opsturen, gewone post trekt op geen kl*, maar hun pakjes service is wel ok en veel goedkoper dan ups en dergelijke, en 't gaat met de leuke huidige upsvertraging even snel )

zooi!

Black B@ndit
9 januari 2006, 17:32
Hier zou één van de volgende dagen ook een pakje van Corné afgeleverd moeten worden via UPS.
Als ik dit hier allemaal lees, dan hoop ik dat het hier misschien toch allemaal goed afloopt :rolleyes: .

VerSeg
9 januari 2006, 17:42
ik wacht hier ook nog op een pakket van ups ( besteld bij corne..)
zou vorige week dus al geleverd moeten zijn en kreeg donderdag inneens een trackingmail van ups dat hij nu vandaag (9-1) zou moeten geleverd worden...
nog altijd niks gezien :confused:
k*tzooi , zoveel dokken voor ups en dan niet eens tijdig kunne leveren :mad:

ze kenne daar precies ook nie veel van distributie :clown:
volgende keer laat ik 't gewoon door de post leveren

Net zoals mijn voorganger zit ik vandaag al de hele dag te koekeloeren op UPS, zonder resultaat :B :B :B , bestelling van corne ging vandaag geleverd worden, gelukkig, of toch niet was ik ziek thuis vandaag.
Voor mij nooit nog een pakjesdienst, heb in 't verleden nogal probs gehad met die clojo's, ik hoop dat er andere mensen zijn die betere ervaringen hebben.Twee van bij Corne ...

Ik zou eerder eens zien of hij ze standaard verstuurd heeft of express.
Het uur van afgifte heeft ook nog eens een groot belang in de verwerktijd ... afgegeven na een bepaald uur komt er al een dag bij.

Een pakket via UPS versturen kan heel goedkoop zijn als het niet dringend is ... de kosten verminderen dan wel maar je pakket wordt niet met voorrang behandeld en niet gegarandeerd binnen een bepaalde tijd geleverd. Veel afzenders beloven een snelle levering maar als ze het met de goedkoopste formule versturen (om geld te winnen) dan kan je nog langer wachten dan gehoopt.
Uit ervaring kan ik zeggen dat pakjes verzonden uit een buurland met de meeste bedrijven tot 3 à 4 dagen onderweg kunnen zijn als je voor hun goedkoopste formule kiest. Heb je geluk, dan is dit eveneens de dag erop.

Dus niet altijd ligt het aan de transporteur dat een pakket iets langer zet om aan te komen ... welke service heeft de afzender gekozen?

--------------------
UPS Standard

Een snelle, betrouwbare en voordelige service voor minder dringende zendingen

Betrouwbare vastgestelde aflevering binnen Europa

Geschatte aflevering op de dag nauwkeurig
De ideale keuze als de snelheid in evenwicht moet zijn met de kosten
Diverse retourservices beschikbaar met UPS Standard voor het retoursegment

Voordelen

Voordelige en betrouwbare dekking van bijna heel Europa
Ideaal als zendingen minder dringend zijn maar de planning nog steeds belangrijk is
Transittijden variëren van één tot zeven dagen, afhankelijk van de afstand
Exacte transitgegevens zijn beschikbaar via de kaarten voor transittijd in Europa, Tijd en kosten berekenen, of telefonisch bij UPS

--------------------

UPS Express

Aflevering de volgende morgen binnen Europa en snelle aflevering over de hele wereld

Vastgesteld aflevertijdstip 10:30 uur / 12:00 uur

Gegarandeerde aflevering (zoniet krijgt u uw geld terug) de volgende morgen op meer dan 70% van alle bedrijfsadressen in het land, de EU, Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein om 10:30 uur of uiterlijk 12:00 uur.

Voordelen

Betrouwbare en efficiënte aflevering binnen één of twee dagen, afhankelijk van het land van bestemming
Krachtige functies voor online en draadloos traceren
Aflevering op zaterdag beschikbaar
Economisch alternatief voor UPS Express Plus

Atmozphere
9 januari 2006, 17:46
verseg allemaal wel mooi en wel maar :

de vorige zending was gratis verzneding ( bedrag meer dan 750€) en dan zou je denken dat hij een tragere,goedkopere bezorging kiest omwille van de redene die je opnoemt, was ook op 2 dagen na betaling hier...

deze zending was minder dan 750€(een lensje) en daar heb ik verzending voor betaald, dan zou je verwachten dat het toch sneller gaat...

deze zending zou dinsdag ten laatste woensdag geleverd zijn en ik heb ze nog niet... ( 't is nederland - belgie en niet timboektoe-jamaica eh ;) )

er zit gewoon iets mis met die ups firma/distributie hier...
that's it!

VerSeg
9 januari 2006, 17:46
maar hun pakjes service is wel ok en veel goedkoper dan ups en dergelijke, en 't gaat met de leuke huidige upsvertraging even snel )Ik heb ook al veel pakjes verstuurd met de Post en nooit problemen gehad maar wat de prijs betreft ... ze zijn goedkoper als UPS als je het pakje niet-verzekerd verstuurt. In binnenland versturen ... vandaag afgeven bij de Post en morgen of overmorgen geleverd ... bijna altijd (behalve als er een WE of feestdag tussen zit natuurlijk) ...
Met de Post moet je wel geluk hebben dat je thuis bent als het pakje komt en dat de postbode zin heeft om te bellen ... de levertijd zelf is anders wel redelijk correct.
Ontvangen van pakjes per Post heeft wel al ellende opgeleverd, zie hoger ... maar da's een ander punt.

Mesch
9 januari 2006, 17:48
Hmmmmmmm,

...kent iemand het transportbedrijf "VAN GENDT & (spoor)LOOS" ? :D :D :D :D :D

gr,

Christophe

Hombre
9 januari 2006, 18:10

Andere ervaringen met Taxipost hier. Ook de ganse dag thuis geweest, niemand gezien. Komt iemand die op de hoek van de straat woont me een kaartje brengen dat bij haar in de brievenbus stak. Dat is niet alleen een verkeerd huisnummer, maar ook nog eens een verkeerde straat.
Dan mag je 's anderendaags je pakje zelf gaan afhalen, maar niet in het postkantoor van m'n dorp, neen, wel in Herentals, 15 km verder. :(
En dan mag ik nog van geluk spreken, volgens de postbeambte zouden de pakketten in de toekomst naar Wommelgem of Antwerpen verhuizen. :mad:

Blijkbaar hoor je van alle pakjesdiensten wel dezelfde ervaringen.

scalll
9 januari 2006, 18:38
Andere ervaringen met Taxipost hier. Ook de ganse dag thuis geweest, niemand gezien. Komt iemand die op de hoek van de straat woont me een kaartje brengen dat bij haar in de brievenbus stak. Dat is niet alleen een verkeerd huisnummer, maar ook nog eens een verkeerde straat.
Dan mag je 's anderendaags je pakje zelf gaan afhalen, maar niet in het postkantoor van m'n dorp, neen, wel in Herentals, 15 km verder. :(
En dan mag ik nog van geluk spreken, volgens de postbeambte zouden de pakketten in de toekomst naar Wommelgem of Antwerpen verhuizen. :mad:

Verschillende keren met post laten leveren, nog geen problemen gehad..
De pakjes waren steeds aanwezig bij het dichtsbijzijnde postkantoor (Ninove 3km).
Maar ervoor thuis blijven doe ik zeker ook niet meer, ik wacht gewoon af op het briefje...

Atmozphere
9 januari 2006, 19:01
;) hier de gegevens van mijn tracking nr : ( zu vorgie week woensdag ten laatste geleverd zijn geweest bij mij thuis....

Status: Afhaling

Verzonden naar: HOUTHALEN, BE
Verzonden of
gefactureerd op: 06/01/2006

Trackingnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Soort service: STANDARD
Gewicht: ,60 Kg

Voortgang Pakket:

Vestiging Datum Lokale Tijd Activiteit
EINDHOVEN, BEST, NL 09/01/2006 10:35 's morgens PICKUP SCAN
NL 06/01/2006 7:16 's morgens BILLING INFORMATION RECEIVED

Traceerresultaten verstrekt door UPS: 09/01/2006 1:59 's middags Eastern Time/New York Time (VS)

sorry hoor maar voor mij geen UPS meer :B :mad:
als 't er morgen niet is gaan ze es ne hele lastige klant aan de lijn krijgen

Jay
9 januari 2006, 19:23
Hmmmmmmm,

...kent iemand het transportbedrijf "VAN GENDT & (spoor)LOOS" ? :D :D :D :D :D

gr,

Christophe
Van Gendt en Loos is overgenomen door DHL, ze leveren die pakjes, maar blijven wel met eigen naam rijden. Spijtig genoeg is het blijkbaar ook wel eens van Gendt & Spoorloos. In principe zou het niet kunnen dat men zijn pakje niet krijgt (Volgens officiële cijfers levert DHL 99% van de pakjes af, de rest is ofwel verloren geraakt en/of wordt nooit opgevraagd na niet-leveren). Ik werk iedere zondag op de sorteerafdeling (DHL Zaventem) en daar hangen overal camera's (ook verborgen), die 24/7 gecontroleerd worden. Als er iets gestolen wordt, is het idd door de koeriers, maar zelfs dan moet dit kunnen worden opgespoord (uiteraard moet men wel de moeite doen), want meeste handtekeningen worden elektronisch verzameld, samen met de naam van de persoon die de handtekening zet. Het gebeurt dat men nog altijd op papiertje moet tekenen, vaak bij kleine pakjes die via onderaanneming worden geleverd, waardoor de kans vergroot op "zoek raken". Ik zie hier de vele berichten staan van mensen die slechte ervaring hebben met de koerierdiensten, daarbij mag je wel niet vergeten dat dit a.h.w. een selectie is, want hoeveel mensen krijgen hun pakjes wél op tijd (DHL levert een zéér groot deel af binnen de 24u na verzending), maar laten hier niet horen of het in orde is. Toch wil ik gerust vermelden dat ik zelf een ietwat mindere ervaring heb beleefd met DHL enkele weken geleden. Ik had een pakje bij amazon UK besteld. Bleef maar duren en er kwam nooit iemand langs. Na paar emails met amazon kreeg ik traceernummer, en kwam tot de conclusie dat er bij DHL een misverstand ontstaan was met het adresnummer. Gelukkig kon dat snel opgelost worden door een telefoontje. Toch had ik verwacht dat een dergelijk expresskoeriersbedrijf (sinds de overname van Exel US het grootste ter wereld) over betere informatiebronnen beschikte, die het mogelijk maken een pakje onmiddellijk op de juiste plaats te leveren, zonder interventie van de klant/ontvanger. Laat ons hopen dat ze hun "nieuwjaarsresolutie" waar maken, namelijk nog beter service verlenen en nog meer pakjes op tijd en op de juiste plaats leveren. Voor degenen die nog steeds wachten op hun pakje, véél sterkte, ik weet hoe stresserend het kan zijn (vooral als je het kerstcadeautjes zijn die je bijna te laat kreeg, zoals in mijn geval).

Atmozphere
10 januari 2006, 10:29
vanmorgen mijn pakket gehad van ups, zou verdikke tijd worden :rolleyes:

heb toch es gevraagd aan die gast hoe da kwam da da 4 dagen duurt eer da van nederland naar hier komt...
wist hij natuurlijk niet,hij zei alleen dat 't heel druk was :rolleyes:
geen ups meer voor mij als het mogelijk is om via dpd of fedex* te versturen(* ne goeie kennis werkt als koerier daar en heb mijn pakjes altijd op tijd daar :) )

ajuin
10 januari 2006, 12:34
Gisteren even zeer kwaad geweest, zag daar een pakje gewoon tussen de auto en de garage liggen... :mad:

Was gewoon een kennis die ons een lading vis kwam brengen, hebben die mannen van DHL even geluk :cool:

Nu toch maar eens wachten op hoe ze het zullen aanpakken. Ik blijf erbij: enkel DPD en GLS zijn :G

Atmozphere
10 januari 2006, 13:37
had corne gemaild dat pakket aangekome was, heb mail terug gehad en hij zei me dat ups probleme heeft gehad met vakantiewerkers in't bedrijf en dat vanaf nu alles terug snel zou moeten verlopen....

VerSeg
10 januari 2006, 14:28
had corne gemaild dat pakket aangekome was, heb mail terug gehad en hij zei me dat ups probleme heeft gehad met vakantiewerkers in't bedrijf en dat vanaf nu alles terug snel zou moeten verlopen....Dat kan Corne niet beloven zolang hij de STANDARD verzending kiest ...

UPS Standard

VerSeg
10 januari 2006, 14:37
;) hier de gegevens van mijn tracking nr : ( zu vorgie week woensdag ten laatste geleverd zijn geweest bij mij thuis....

Status: Afhaling

Verzonden naar: HOUTHALEN, BE
Verzonden of
gefactureerd op: 06/01/2006

Trackingnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Soort service: STANDARD
Gewicht: ,60 Kg

Voortgang Pakket:

NL 06/01/2006 7:16 's morgens BILLING INFORMATION RECEIVED

Traceerresultaten verstrekt door UPS: 09/01/2006 1:59 's middags Eastern Time/New York Time (VS)

sorry hoor maar voor mij geen UPS meer :B :mad:
als 't er morgen niet is gaan ze es ne hele lastige klant aan de lijn krijgenNogmaals ... lees de voorwaarden van verzending ...
Iedereen wil graag snel zijn pakje ontvangen maar niemand wil betalen voor een snelle levering ...
Ik heb het ook niet zo voor die transportbedrijven maar niet alles is altijd zo slecht als men denkt of zegt ...
Dit staat op hun site en valt te lezen "VOOR" je een pakje verstuurt ...

UPS Standard

Betrouwbare vastgestelde aflevering binnen Europa

Geschatte aflevering op de dag nauwkeurig
De ideale keuze als de snelheid in evenwicht moet zijn met de kosten
Diverse retourservices beschikbaar met UPS Standard voor het retoursegment

Voordelen

Voordelige en betrouwbare dekking van bijna heel Europa
Ideaal als zendingen minder dringend zijn maar de planning nog steeds belangrijk is
Transittijden variëren van één tot zeven dagen, afhankelijk van de afstand

yowan-kenobi
10 januari 2006, 14:59
volgens ups is mijn leveringske deze middag afgeleverd bij en ondertekend door een buurman. Ben eens benieuwd of het daadwerkelijk zo is na die wilde maar betreurenswaardige verhalen die ik hier al gelezen heb.

In alle geval, nog nooit problemen met ups (corné) of taxipost (topfoto). Mij hoor je voorlopig nog niet klagen.

Atmozphere
10 januari 2006, 14:59
Dat kan Corne niet beloven zolang hij de STANDARD verzending kiest ...

UPS Standard

raar dan als ze op hun tracing site aangeven dat het de 9de komt dat het dan de 10de komt eh :rolleyes:

als gij ergens de 10 de afspreekt om foto's te gaan trekke van een trouw gade gij ook den 11de?

ik nie ze ;)

VerSeg
10 januari 2006, 15:34
raar dan als ze op hun tracing site aangeven dat het de 9de komt dat het dan de 10de komt eh :rolleyes:

als gij ergens de 10 de afspreekt om foto's te gaan trekke van een trouw gade gij ook den 11de?

ik nie ze ;)Neen ... da's waar ...

Maar als ik zeg dat ik zeker in de loop van de week eens zal binnen springen en dat er kans is dat dit morgen zou kunnen zijn als ik op tijd ben ... verwacht je mij dan met zekerheid morgen?

Atmozphere
10 januari 2006, 15:39
ik weet waar je naar toe wil maar daar haal je je gelijk niet bij mij ( sorry)

kan het ook wel begrijpen dat de pakjes dienst niet overal op tijd kan zijn ( files,fouten die evt gebeuren) maar bij zoveel mensen en dan verschillende dagen te laat...

het pakje moest btw veel eerder dan 6-1 zijn opgehaald, std service of niet, ze hebbe daar gewoon ff ligge klooien door fouten door personen die niet bekwaam waren in hun job(die vakentiewerkers dus :p )

goed, corne zegt dat het niet gauw voor komt,dus we zulle ze dan maar een kans geven om de volgende zending af te leveren ;)

VerSeg
10 januari 2006, 15:52
heb toch es gevraagd aan die gast hoe da kwam da da 4 dagen duurt eer da van nederland naar hier komt...
NL 06/01/2006 7:16 's morgens BILLING INFORMATION RECEIVEDDe 6e is een vrijdag, de 9e een maandag ...
Voor standaardverzendingen wordt er in het WE niets geleverd ...

BILLING INFORMATION RECEIVED => de aanvraag tot ophaling van het pakket ...
PICKUP SCAN => ophalen van het pakket ...
Opgehaald op 09 en geleverd vandaag de 10e ... dus dan toch niet zo lang onderweg?

Of tel jij geen WE mee?

En wanneer heeft de afzender "echt" de aanvraag tot ophaling van een pakket gedaan en voor wanneer?

Black B@ndit
10 januari 2006, 16:48
Mijn pakje is vandaag ook geleverd :G .

Omdat ik zelf niet thuis was, is het pakje afgeleverd bij de buren, en stak er hier een briefje in de bus waarop vermeld was waar ik het pakje kon gaan halen :) .

yowan-kenobi
11 januari 2006, 06:40
Pakje keurig bij de buren afgeleverd, alleen heb ik corné al moeten contacteren, want er stak de verkeerde lens in: een canon 100mm 2.8 ipv de 17-40 :B

Dus als er hier toevallig iemand is die de 17-40 ontvangen heeft ipv zijn 100mm 2.8, laat mij iets weten ;)

Black B@ndit
11 januari 2006, 16:42
Pakje keurig bij de buren afgeleverd, alleen heb ik corné al moeten contacteren, want er stak de verkeerde lens in: een canon 100mm 2.8 ipv de 17-40 :B

Dus als er hier toevallig iemand is die de 17-40 ontvangen heeft ipv zijn 100mm 2.8, laat mij iets weten ;)
Hier zat er wel een 17-40 f4 L in het pakje, maar die had ik ook besteld.
(Ik heb dus de juiste lens gekregen ;) .)

Jazzaddict
11 januari 2006, 19:51

Op het kaartje dat in je brievenbus stak, stond en telefoonnummer van het depot, en als je daarheen belt, kun je een andere afspraak voor levering maken. Je moet er dus niet noodzakelijk heen. Trouwens voor mij is de depot 65 km rijden, dus je moet nog niet te veel zeuren ;)

yowan-kenobi
12 januari 2006, 13:03
Hier zat er wel een 17-40 f4 L in het pakje, maar die had ik ook besteld.
(Ik heb dus de juiste lens gekregen ;) .)

Corné heeft het weer eens snel afgehandeld, prima service dus! :G De 17-40 ligt normaal te wachten op zijn nieuwe eigenaar bij mijn buurman. UPS heeft het dus netjes afgeleverd :G

yowan-kenobi
13 januari 2006, 08:32
Corné heeft het weer eens snel afgehandeld, prima service dus! :G De 17-40 ligt normaal te wachten op zijn nieuwe eigenaar bij mijn buurman. UPS heeft het dus netjes afgeleverd :G

kleine bevestiging: de levering is goed verlopen, ben nu de trotse eigenaar van een 17-40 elleke. Wederom een positieve ervaring met ups. :G

yowan-kenobi
13 januari 2006, 13:43
vergeet ik er nog aan toe te voegen dat ook corné een prima vent is, die een prima service levert. Hij heeft zelfs een geldbedrag cash in de zending gestopt zodat ik de retourzending (via aangetekende post) niet zelf dien te betalen.

Schitterend gewoon... corné rulezzz wat mij betreft.

Macdude
15 januari 2006, 16:43
vanmorgen mijn pakket gehad van ups, zou verdikke tijd worden :rolleyes:

wist hij natuurlijk niet,hij zei alleen dat 't heel druk was :rolleyes:
geen ups meer voor mij als het mogelijk is om via dpd of fedex* te versturen(* ne goeie kennis werkt als koerier daar en heb mijn pakjes altijd op tijd daar :) )

Lolz fedex. Zoals al eerder gezegd iedere koerierdienst heeft zijn problemen.
Voor mij (eigelijk schoonpa) geen fedex meer. Die heeft zijne laptop eens terug moeten sturen voor een herstelling aan de netwerkpoort. Ze gingen net ne maand op vakantie dus ideale moment om de laptop te laten oppikken en alles werd geregeld door het bedrijf dat em zou herstellen. Die laptop wordt opgehaald en een dag later vertrekken zij dus. 2 dagen daarna worden ze in het midden van de nacht opgebeld door het bedrijf dat de laptop zou herstellen (op vakantie in de States) "ja meneer der is hier een doos aangekomen met een steen in". Laptop gepikt dus. Maar het ergste van al vond ik nog dat ze maar alle schuld van zich af proberen te schuiven. Zo van "voor hetzelfde geld heeft u die steen der zelf in gestoken" enz.. Uiteindelijk heeft ie van het bedrijf dat em zou herstellen een nieuwe gekregen een betere waar die niks voor heeft moeten bijbetalen omdat ie ondertussen al 3 maand zonder laptop zat.

Ik zat eens te wachten op ne nieuwe pc van Dell en toen ik thuis kwam stak der een briefke in de bus dat er niemand thuis was en blabla. Ik was ook niet thuis maar omdat ik de persoon ken die voor ups bij ons in de buurt rondrijd (klant van me) heb ik es gekeken als ik daar toevallig ne GSM nr van had. Ik heb die toen opgebeld en gevraagd als die toevallig een pakketje moest leveren op mijn priveadres en ja hoor. Ik heb toen vriendelijk gevraagd als die dat niet effe in de zaak kon afleveren en dat was geen probleem. Dus ik doe graag zaken met UPS :D

Atmozphere
15 januari 2006, 19:04
Lolz fedex. Zoals al eerder gezegd iedere koerierdienst heeft zijn problemen.
Voor mij (eigelijk schoonpa) geen fedex meer. Die heeft zijne laptop eens terug moeten sturen voor een herstelling aan de netwerkpoort. Ze gingen net ne maand op vakantie dus ideale moment om de laptop te laten oppikken en alles werd geregeld door het bedrijf dat em zou herstellen. Die laptop wordt opgehaald en een dag later vertrekken zij dus. 2 dagen daarna worden ze in het midden van de nacht opgebeld door het bedrijf dat de laptop zou herstellen (op vakantie in de States) "ja meneer der is hier een doos aangekomen met een steen in". Laptop gepikt dus. Maar het ergste van al vond ik nog dat ze maar alle schuld van zich af proberen te schuiven. Zo van "voor hetzelfde geld heeft u die steen der zelf in gestoken" enz.. Uiteindelijk heeft ie van het bedrijf dat em zou herstellen een nieuwe gekregen een betere waar die niks voor heeft moeten bijbetalen omdat ie ondertussen al 3 maand zonder laptop zat.

Ik zat eens te wachten op ne nieuwe pc van Dell en toen ik thuis kwam stak der een briefke in de bus dat er niemand thuis was en blabla. Ik was ook niet thuis maar omdat ik de persoon ken die voor ups bij ons in de buurt rondrijd (klant van me) heb ik es gekeken als ik daar toevallig ne GSM nr van had. Ik heb die toen opgebeld en gevraagd als die toevallig een pakketje moest leveren op mijn priveadres en ja hoor. Ik heb toen vriendelijk gevraagd als die dat niet effe in de zaak kon afleveren en dat was geen probleem. Dus ik doe graag zaken met UPS :D

wa heeft da nu met fedex te maken?

is die laptop nu gepikt door fedex of.... dan diende ik toch klacht in zenne

ik heb daar ne maat die mijn pakskes komt halen en zelf rondbrengt (handig zo'n gratis pakjesdienst :) )
ligt er natuurlijk aan waar en 't is niet altijd snel want hij komt niet iedere dag op dezelfde plekken eh

Macdude
15 januari 2006, 19:33
wa heeft da nu met fedex te maken?

is die laptop nu gepikt door fedex of.... dan diende ik toch klacht in zenne

Eeuuh laptop wordt opgehaald door fedex en levert ne steen af tja ik snap ook niet wat fedex der mee te maken heeft :D :D

En wat had ge gedacht tuurlijk is der klacht ingediend.

arnoudt
21 maart 2006, 14:24
en UPS heeft weer een slachtoffer gemaakt

zit de hele dag vanachter mijn bureau door 't raam te turen, wachtend op m'n lenspakje. ik ben er absoluut zeker van geen ups-kerel gezien te hebben rond 14u, en al even zeker toen wel degelijk achter bureau te zitten.

en toch zegt de tracker doodleuk dat pakje om 14u niet afgeleverd kon worden en tweedemaal 'aangeboden' zal worden.

ik vind dit e-norm achterbaks. en vrees al voor de behandeling van hun pakjes. terwijl ik er verdorie wel een 10 euro voor betaal.

dat er es iets fout loopt kan ik best begrijpen, maar met zo'n aanpak heeft ups het to-taal verkorven. ik heb boze mail naar corne gestuurd, naar 3 emailadressen bij ups, en nu kom ik hier beetje klagen. ups is slecht, bad, evil, meneer zoekmachine. nog tips?

Formatje13
21 maart 2006, 15:30
vraag eens aan Corne of hij hier in dat Belgenlandje ook geen winkle wil openen.
Net zoals Konijn dat gaat doen in Turnhout.
Dan kunne we gebruik maken van de goeie oude post die wel langskomt.
Allee moet toch langskomen he met de belastingbrieven en al ons anderre rekeningen:clown:

Grts
Formatje

Formatje13
22 maart 2006, 12:43
18-03-2006 lens besteld bij Foto Konijnenberg in NL
En vandaag 22-03-2006 klokslag 12.00 uur bestlling aan deur afgegeven door DPE paketjesdienst in België.
Sneller kan een mens toch niet verlangen:G
Nu hopen dat er eens beter weer aankomt :D
Kan ik mijn speeltje gaan testen.

Grts
Formatje

Tom
24 maart 2006, 09:19
:mad: GRRRRR ..... :mad:

Hier dus ook UPS perikelen .....

Afgelopen maandag krijg ik een mailtje van UPS, voorziene leverdatum 20-03-2006. Niets dus.

Dinsdag, niets

Woensdag niets, ....

Gisteren zelf even gebeld, pakketje is volgens UPS nog niet afgehaald bij de verzender ....

Vrijdag, niets ....

Tracking systeem trekt op geen k***en ..... Bij DHL heb ik nog NOOIT negatieve ervaringen gehad, bij UPS is dit konstant ....

Ook Taxipost scoort hoger dan UPS, zelfs met verzendingen naar Kroatie of Frankrijk ....

VerSeg
24 maart 2006, 20:53
Nog nooit problemen gehad met UPS ...
Je moet er wel ook rekening mee houden dat als je iets aan de laagste prijs verstuurt zonder voorrang dat je dan ook niet de snelste dienst moet verwachten.
Veel hangt ook af van diegene die het verzendt ... je kan vragen wanneer iets opgehaald moet worden ...

Laatste pakje dat ik hier kreeg was echter via DHL en ik heb bijna iemand moeten vermoorden voor ik het pakje had ... :B