Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wenskaartje 2005

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wenskaartje 2005

    Dit jaar was ik wat later in aktie geschoten want vorig jaar was m'n kaartje al klaar in oktober
    Heb er dus vandaag maar werk van gemaakt enkel met gebruik van simpele middelen (geen studio noch flitsers) en hier is het resultaat:



    Uw ongezouten mening is welkom zolang je m'n kleine schat maar spaart

    Vriendelijke groeten,
    Last edited by Frederic De Smet; 28 november 2005, 19:28.

  • #2
    Re: Wenskaartje 2005

    goed gedaan hoor , zou enkel dit van rechts op dezelfde intensiteit van levels brengen als de anderen

    Comment


    • #3
      Re: Wenskaartje 2005

      Echt mooi hoor !!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Wenskaartje 2005

        Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
        zou enkel dit van rechts op dezelfde intensiteit van levels brengen als de anderen
        Een punt waarvan ik me soms de haren uit het hoofd zou trekken...
        Meerdere foto's maken met exact dezelfde kleurtint heb ik steevast problemen mee. Op iedere foto's gebruikte ik nochtans dezelfde instellingen, zijn ze met dezelfde natuurlijke belichting getrokken (15 min tussen eerste en laatste foto)...
        Kan iemand me goede tips of raad geven op dat gebied...?

        Alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Wenskaartje 2005

          Ik moet er ook nog aan beginnen.
          Wat zijn de "simpele middelen"? Thx.
          Wenskaart:
          www.digitalclickx.com

          Comment


          • #6
            Re: Wenskaartje 2005

            Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
            Ik moet er ook nog aan beginnen.
            Oh, maar je hebt nog een maand tijd hoor
            Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
            Wat zijn de "simpele middelen"?
            Plaat piepschuim 1 x 2 m op de grond, witte doek erachter opgehangen, kleine spruit op de piepschuim 'gekatapulteerd' en beginnen shooten met m'n 50mm f/1.4 zonder in te flitsen.

            Vriendelijke groeten,

            Comment


            • #7
              Re: Wenskaartje 2005

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
              Een punt waarvan ik me soms de haren uit het hoofd zou trekken...
              Meerdere foto's maken met exact dezelfde kleurtint heb ik steevast problemen mee. Op iedere foto's gebruikte ik nochtans dezelfde instellingen, zijn ze met dezelfde natuurlijke belichting getrokken (15 min tussen eerste en laatste foto)...
              Kan iemand me goede tips of raad geven op dat gebied...?

              Alvast bedankt!
              met nen Canon trekken hé neen serieus nu, als je dat tegenkomt kan je enkel de foto's naast elkaar plaatsen en minuscul met de levels schuiven en of met schaduw en highlights, er is wel nog een andere methode die soms goed lukt in PS en dat is select ==> similar, veel plezier ermede

              Comment


              • #8
                Re: Wenskaartje 2005

                Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                met nen Canon trekken hé neen serieus nu
                Canon... Dat kon onmogelijk serieus zijn

                Bedankt voor de tip. Ik experimenteer er meteen mee!

                Vriendelijke groeten,

                Comment


                • #9
                  Re: Wenskaartje 2005

                  leuk kaartje

                  goe bezig
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wenskaartje 2005

                    goed gedaan kan je zo versturen hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wenskaartje 2005

                      Een leuk en vooral schattig kaartje


                      Misschien een kleine opmerking (je vraagt er naar ) : De middelste foto vind ik perfect qua uitsnede, maar waarom plaats je in de eerste foto het meisje zo hoog (tot bijna de rand van de kader) en in de derde zo in de linkerbovenhoek van de foto ? Zou je het schattig modelletje niet wat meer in het midden plaatsen om de samenhang tussen de drie foto's wat te versterken ?
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wenskaartje 2005

                        Inderdaad mooi kaartje.

                        Wat mij echter onmiddellijk opvalt en ook wat stoort: de drie foto's zijn niet vanuit hetzelfde standpunt genomen met als gevolg dat de rand van de tafel en het model telkens verspringen.
                        Maar daar zullen nonkel Frans en tante Louise niet op letten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wenskaartje 2005

                          heel knap
                          en wat een ervaren model....

                          ik wil dit kaartje ook wel ontvangen met nieuwjaar
                          life is a gift

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wenskaartje 2005

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
                            Een punt waarvan ik me soms de haren uit het hoofd zou trekken...
                            Meerdere foto's maken met exact dezelfde kleurtint heb ik steevast problemen mee. Op iedere foto's gebruikte ik nochtans dezelfde instellingen, zijn ze met dezelfde natuurlijke belichting getrokken (15 min tussen eerste en laatste foto)...
                            Kan iemand me goede tips of raad geven op dat gebied...?

                            Alvast bedankt!
                            Opgelet op warmte van belichtingsapparatuur. Zowel flits als halogeenlicht is onderhevig aan temperatuur van de straler. M.a.w. als je verschillende belichtingen kort achter elkaar maakt of als je de verlichting telkens laat afkoelen zal andere kleurtemperatuur genereren. Studioflitsers of flitsers die niet helemaal ontladen bij één flits (gedeeltelijk vermogen afgeving) gaan dit ook produceren. Kijk ook of er een dichroisch filter in de verlichtingsapparatuur gebruikt wordt en zo ja of deze geen doorbrandingsverschijnselen (donkere vlekken) heeft.

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wenskaartje 2005

                              Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                              Een leuk en vooral schattig kaartje


                              Misschien een kleine opmerking (je vraagt er naar ) : De middelste foto vind ik perfect qua uitsnede, maar waarom plaats je in de eerste foto het meisje zo hoog (tot bijna de rand van de kader) en in de derde zo in de linkerbovenhoek van de foto ? Zou je het schattig modelletje niet wat meer in het midden plaatsen om de samenhang tussen de drie foto's wat te versterken ?
                              Goed gezien. Een opmerking waarvan ik je een verhelderend antwoord op kan geven. De aanvankelijke bedoeling van het kaartje was 1 foto te gebruiken. Ik schoot een hele reeks en er zaten zoveel leuke snoeten bij zodat ik besloot een reeksje van 3 foto's in 1 kaartje te zetten...

                              Bedankt voor de reactie!

                              Comment

                              Working...
                              X