Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk dier is dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk dier is dit?

    Gefotografeerd in de Canadian Rocky Mountains. Is daar vrij algemeen en niet echt bang voor mensen. Wie weet wat het is?

    gr/kruimeltje

    10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

    Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

  • #2
    Re: Welk dier is dit?

    Dit is een "groundhog" volgens mij (zoals in de bekende film Groundhog-day).

    Maar vraag me niet hoe dit beest in het Nederlands zou heten want dat weet ik niet... Een soort van Aard-bever of zo dan?

    Comment


    • #3
      Re: Welk dier is dit?

      wel een leuk beestje om te zien en een mooie opname er van gemaakt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Welk dier is dit?

        is dat niet een prairiehond ?
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Welk dier is dit?

          denk ook, groundhog alias woodchuck of in het Nederlands bosmarmot. Hoewel die gewoonlijk zwarte pootjes hebben Mooie foto

          Nadia.
          Last edited by nflawine; 3 augustus 2005, 12:32.

          Comment


          • #6
            Re: Welk dier is dit?

            Aan de put te zien, ne golden retriever
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: Welk dier is dit?

              Dank voor jullie reacties en de tips. Eerst dacht ik dat het een soort stokstaartje was, omdat die beestjes op dezelfde wijze op de loer voor gevaar kunnen staan. Na enig rondsurfen en met jullie tips ben ik er nu i.d.d. van overtuigd dat het de bosmarmot is. Hij is iets kleiner dan de Alpenmarmot, die ik trouwens nooit gezien heb. Ze zijn de Rocky Mountains heel algemeen en vertonen zich nogal eens op campings. De bovenstaande foto is feitelijk ook genomen op de camping van Banff; wel op een rustig gedeelte daarvan. Je kon ze rustig tot op een paar meter benaderen en dan de foto nemen.

              gr/kruimeltje
              10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

              Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

              Comment


              • #8
                Re: Welk dier is dit?

                Mooie foto van leuk beest dat ge zo te zien beter niet in uwen tuin hebt zitten.

                Comment


                • #9
                  Re: Welk dier is dit?

                  een prairiehondje is het in ieder geval al niet

                  Comment

                  Working...
                  X