Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D kitlens/sigma18-125/canon18-85IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 350D kitlens/sigma18-125/canon18-85IS

    Eens een (voor mij dan) meer technisch vraagje : ik overweeg een canon 350D te kopen (lig nog in tweestrijd met een D70). Maar ik vrees een beetje voor de kitlens. Ten eerste heb ik geen idee hoe het met de kwaliteit ervan is. Ten tweede denk ik dat ik snel te weinig tele ga hebben. Nu heb ik al tips gekregen en wat rondgeneusd hier en als alternatieven de canon 18-85 IS en de sigma 18-125 zien passeren. Nu is mijn vraag hoe die lenzen het kwalitatief tgo elkaar doen en wat die IS wil zeggen. Heb ook ergens gelezen dat je een EF-S lens (welke vallen daar dan onder ?) niet full frame kan gebruiken (en wat wil dat nu weer zeggen ?). En hoe erg is die vignettering van de sigma lens ?
    Misschien ook nog vermelden dat ik vooral volgende zaken fotografeer : kinderen, dieren, landschappen, en de traditionele huis- tuin en familiekiekjes. Ik was vroeger verliefd op mijn 24mm Nikkor , dus ik wil zeker een beetje breedhoek hebben.
    Bij nader inzien zijn het meer dan 1 vraagje(s)

  • #2
    Re: 350D kitlens/sigma18-125/canon18-85IS

    kijk even naar deze post!! http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=69175
    Deze is gelijk aan jou vraag.
    Succes met je keuze.

    mvh drh
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

    Comment


    • #3
      Re: 350D kitlens/sigma18-125/canon18-85IS

      Sommigen noemen die kitlenzen colafles-glas ... maar dat lijkt me toch een beetje overdreven

      IS = Image Stabilization, is een funktie die de (kleine) bewegingen van je hand wegtovert. Je moet er geen wonderen van verwachten bij bewegende objecten, het is dus enkel de bedoeling van 'camera shake' op te vangen!

      Full frame = CMOS of CCD die dezelfde grootte heeft van een (analoog) negatief, dus 24x36mm (enkel de duurste modellen bezitten zo'n grote 'lichtvanger')

      De doorsnee dslr heeft een factor 1.5 / 1.6 dus om die 24mm te verkrijgen heb je een lens nodig die anderhalf keer breder gaat ... een lens die begint bij 16mm gaat jou dus op een digitale spiegelreflex 24mm geven (16 x 1.5)

      Over de kwaliteit van de lenzen die je opnoemt kan ik je niet helpen ...

      Comment


      • #4
        Re: 350D kitlens/sigma18-125/canon18-85IS

        die sigma 18-125 is een DC lens, zal je dus niet op full frame sensor kunnen gebruiken, maar wel bijv op een 300/350D/D70.

        Enig risico: eens full frame doorgebroken is zal je de lens niet meer kunnen gebruiken... tenzij je direct een kader rond je foto wilt

        Comment


        • #5
          Re: 350D kitlens/sigma18-125/canon18-85IS

          Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
          Enig risico: eens full frame doorgebroken is zal je de lens niet meer kunnen gebruiken... tenzij je direct een kader rond je foto wilt
          Daar zou ik nog niet zo wakker van liggen als je ziet dat Canon daar zelfs aangepaste lenzen voor maakt, die zelfs op FF niet passen. Bij Nikon hebben ALLE sensoren een 1.5 crop, ook de duurste machine. Bij Olympus zelfs 2.0...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment

          Working...
          X