Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-70 perikelen met zonnekap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-70 perikelen met zonnekap

    Hallo,

    Ik ben toch voor de 18-70 set gegaan (zie andere thread van mij.
    Nu heb ik een stomme vraag (al weet ik dat deze niet bestaan)
    Ik heb op de 18-70 een hoya uv filter gedraaid en de zonnekap. Alleen ik krijg de zonnekap er niet meer af. Hij zit heel strak. ik heb hem doorgedraaid tot dat het 0-- tekentje op de kap bij de witte stip op de lens staat.

    Tijs
    Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

  • #2
    Re: 18-70 perikelen met zonnekap

    andere richting uit draaien?

    mss heel even wat force zetten... maar nie verkrachten hee
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: 18-70 perikelen met zonnekap

      Hi,

      Ik heb een Canon 17-40 met Uv filter en zonnekap.
      Bij mij kan je die kap niet verder of te ver draaien.

      mvg peter
      Groetjes Peter.
      http://www.chernobyl.be

      Comment


      • #4
        Re: 18-70 perikelen met zonnekap

        Inmiddels is het gelukt maar het ging niet makkelijk. Zal wel moeten slijten zodat het allemaal wat makkelijker gaat.
        Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

        Comment


        • #5
          Re: 18-70 perikelen met zonnekap

          ik denk da elke zonnekap op de 18-70 een beetje stroef afgaat hoor.

          en je durft meestal niet doordraaien omdat je schrik hebt om iets kapot te doen

          Comment


          • #6
            Re: 18-70 perikelen met zonnekap

            die van mij staat daar gewoon verschrikkelijk los op! ik wou dat het wat stroefer ging!
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: 18-70 perikelen met zonnekap

              Oorspronkelijk geplaatst door Tijs_a
              Inmiddels is het gelukt maar het ging niet makkelijk. Zal wel moeten slijten zodat het allemaal wat makkelijker gaat.
              Tijs.. ik ga u misschien nen helen idiote uitleg geven.. maar check eens hoe ge er uw zonnekap afhaalt. Ikzelf haalde er in het begin mijn zonnekap als volgt af:

              ik zette mijn vingers als ik mijn toestel in mijn hand had altijd langs de boven- en onderkant van de zonnekap... als ge dan kracht zet gaat dit inderdaad moeilijk...


              als ge uw vingers op de zijkanten van de zonnekap zet zou da normaal vlotter moeten gaan...


              zou kunnen da ik nu compleet ernaast zit, ma da heb ik ondertss al ondervonden bij mijn zonnekap...

              greetz,

              Dre
              https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

              Comment


              • #8
                Re: 18-70 perikelen met zonnekap

                Waar je ook moet opletten is dat je op het toestel de knop AF/M op M zet om te voorkomen dat je iets kapot maakt.

                Comment

                Working...
                X