Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 mm (Sigma & Tamron)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-200 mm (Sigma & Tamron)

    Binnenkort mogen we 2 nieuwe 18-200 mm lenzen verwachten, enkel geschikt voor DSLR's met APS-C size sensors.

    Het gaat om volgende lenzen:
    - Sigma 18-200 mm F/3.5-6.3 DC
    - Tamron 18-200 mm F/3.5-6.3 XR Di II

    Beide lenzen hebben gelijkaardige specificaties, maar wat meer is: ze zijn volgens mij heel geschikt als allround (reis)lens voor je digitale camera.

    Klein detail: de Sigma staat op dit moment rond de 1300 euro, terwijl je voor de Tamron maar 380 eurootjes moet neerleggen. Gezien de lenzen op dit moment nog niet leverbaar zijn, zijn die prijzen nog onder voorbehoud, maar toch een opvallend verschil... Afwachten van de eerste reviews, tests en gebruiksersarvaringen...

    seppuku.

  • #2
    Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

    dat zou idd een ideale zoom zijn maar 1300 euro dat kan toch niet he?

    zou dat ook niet ongeveer rond die 400 gaan zijn? Tenzij dat ze met een lichtsterke 2.8 versie komen...

    Comment


    • #3
      Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

      Lijken me hele mooie reislensjes inderdaad. Nu maar hopen voor vele Canon gebruikers dat ze niet alléén in EF-S uitvoering komen, maar dat zal wel weer gezien hun specificaties
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

        Oorspronkelijk geplaatst door ajh
        Lijken me hele mooie reislensjes inderdaad. Nu maar hopen voor vele Canon gebruikers dat ze niet alléén in EF-S uitvoering komen, maar dat zal wel weer gezien hun specificaties
        Heeft sigma lenzen in EF-s mount? Dat wist ik niet. Welke? Ik ben te lui om te gaan zoeken

        Comment


        • #5
          Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
          Heeft sigma lenzen in EF-s mount? Dat wist ik niet. Welke? Ik ben te lui om te gaan zoeken
          Da's een goeie. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan omdat het een DC objectief is, maar ik heb het inderdaad niet kunnen vinden. Misschien hebben we toch geluk
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

            Sigma DC lenzen hebben een gereduceerde beeldcirkel, maar ze hebben wel een gewone EF mount.
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

              1.300€ voor de sigma!!! ik heb ergens gelezen van 380 engelse ponden

              Comment


              • #8
                Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

                seppuku, waar lees jij dat de tamron slechts 380 EUR zou kosten?? ik vind een bedrag in dollar, en na omzetting kom ik daar niet aan, wel duurder...


                ondertussen al een releasedatum?

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

                  Ik heb hem reeds gekocht bij Top-foto voor 380 euro
                  Greetz, Ludwich

                  Comment


                  • #10
                    Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

                    Oorspronkelijk geplaatst door gieguy
                    1.300€ voor de sigma!!! ik heb ergens gelezen van 380 engelse ponden
                    393 Euro bij AC-Foto...
                    JanR

                    Comment


                    • #11
                      Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

                      Oorspronkelijk geplaatst door lvenn
                      Ik heb hem reeds gekocht bij Top-foto voor 380 euro
                      En ? Hoe is de kwaliteit ? Kan je eventueel wat voorbeeld fotos laten zien ?

                      Greet'z
                      Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

                        Corne verkoopt hem ook, volgens mij voor een prijs van circa 350,- euro (de SIgma 18-200) met een levertijd van ongeveer twee weken.
                        Kan iemand de eventuele verschillen tussen beide lense aangeven?

                        Comment


                        • #13
                          Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

                          Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                          En ? Hoe is de kwaliteit ? Kan je eventueel wat voorbeeld fotos laten zien ?

                          Greet'z
                          Heb nog niet veel tijd gehad om alles eens deftig te testen.
                          Greetz, Ludwich

                          Comment


                          • #14
                            Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

                            ik heb de tamron net binnen uit Duitsland, en de eerste foto's zien er alvast zéér goed uit...


                            dit weekend zal ik wel eens op stap gaan en wat voorbeeldfoto's posten, zo zie je zelf.

                            groetjes,
                            Tom
                            Canon 10D

                            Comment


                            • #15
                              Re: 18-200 mm (Sigma & Tamron)

                              Weet iemand of deze lenzen ook zijn voorzien van het zogenaamde ''is'' image stabelizer???
                              Nikon D70s / Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED,Nikkor AF 50/1.8 D,Nikon, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG, SB-800 Speedlite , 2x Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / Canon Powershot A 510

                              Comment

                              Working...
                              X