PDA

Volledige versie bekijken : Webenquête Photoshop-generatie!

Viraq
25 februari 2005, 08:52
Beste forum-leden,

Ik ben Bart Dejaegher, student communicatiewetenschappen. In het kader van mijn thesis doe ik onderzoek naar de vermeende Photoshop-generatie. Daarvoor zou ik graag jullie medewerking vragen door het invullen van een korte vragenlijst. De enquête duurt niet langer dan 10 minuten en je kan er een INNO aankoopbon van €25 mee winnen!

Voor alle duidelijkheid, er wordt niet gepeild naar kennis, maar naar jullie mening.

Klik op de onderstaande link om de enquête te starten:
http://scommc19.vub.ac.be/BDejaegherBD

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking,

Bart.

:G Update: De enquête is afgesloten. De vragenlijst werd bijna 200 keer ingevuld! Dankuwel iedereen. De gegevens worden nu verwerkt en geanalyseerd. De eerste week van mei wordt de winnaar hier bekend gemaakt alsook de resultaten voor de geïnteresseerden. Stay tuned ;)

Macroshopper
25 februari 2005, 09:18
Link werkt niet!!! :confused:

jbowie
25 februari 2005, 09:43
Voila, ingevuld en doorgestuurd.
Nog veel succes met uw thesis !

teddy-bear
25 februari 2005, 10:08
Voila sé, niks moeilijk aan...

Doen iedereen, de jeugd is uw/onze toekomst!

Hanske
25 februari 2005, 10:24
Bij deze ook mijn medewerking verleend :G

CooMa
25 februari 2005, 10:43
Interessante enquête...

Jo
25 februari 2005, 11:08
done :G

Jo(han)

James Joyce
25 februari 2005, 11:22
Ook ingevuld; staat wel een stelling tussen waarover we hier eens een boompje kunnen opzetten :D

Leonidas
25 februari 2005, 11:26
Ook ingevuld; staat wel een stelling tussen waarover we hier eens een boompje kunnen opzetten :DWelke? :p :clown:

Even serieus: zoals bij veel enquetes staan er vragen bij die je zou willen kunnen toelichten, die niet eenvoudig met ja of nee te beantwoorden zijn. Maar ja, that's life.

bouk
25 februari 2005, 11:29
wel leuk zoiets, je gaat wel zelf even nadenken.
grt,bouk.

patrickL
25 februari 2005, 11:55
Voila, ingevuld.

Patrick

Kariboe
25 februari 2005, 11:57
Niet eenvoudig ! En ik miste een knop : "Ik weet het (nog) niet"...
Boeiende materie... Ik wil de resultaten van die enquete wel eens kunnen lezen. Lijkt me interessant !

Greetz, Kariboe

F@bke
25 februari 2005, 12:06
Voilà, ingevuld!!

Krijgen we er een overzicht/resultaat van? Ben ook wel eens benieuwd

Grtz,F@bke
Luidsprekers versterken de stem, niet de argumenten.

Kat
25 februari 2005, 12:18
Tiens bij mij verschijnt er kan server niet vinden?

marc
25 februari 2005, 12:36
Lijsje ingevuld, klik op verzenden......ERROR!!!. Das balen zeg!!!

Ben wel benieuwd naar het eindresultaat :)

sloefke
25 februari 2005, 14:13
zie zag het zo:Dheb het ook ingevuld:Gben benieuwd naar die uitslag

JLP
25 februari 2005, 14:25
Ook ingevuld; staat wel een stelling tussen waarover we hier eens een boompje kunnen opzetten :D

Wel één, ik zag er wel meer tussen staan!:p

Jammer dat je sommige vragen niet zo kon toelichten. Ben ook erg benieuwd naar de uitkomst hiervan.

marc
25 februari 2005, 14:42
Misschien wel interessant om te horen hoe men hier bij DB over digitale fotografie denkt en de ethische kant ervan. (Dan denk ik voornamelijk aan journalistische en documentaire fotografie.)
Tot hoever mag/kan men gaan met het bewerken van foto`s? (voorbeeld over foto na aanslag op de trein in Madrid) = de waarheid bewerken?

Luad
25 februari 2005, 14:57
Done, succes met je thesis :G

CompaCta
25 februari 2005, 15:06
Zie zo, ingevuld en succes er mee.

Geert

Svenmichiels
25 februari 2005, 16:16
voila doorgestuurd en succes ermee ;)

sven

k@rel
25 februari 2005, 16:27
Voila, ook mijn bijdrage aan de wetenschap.
Zeer duidelijke en pertinente vragen :G
Ik hoop dat we wat resultaten op BD mogen bekijken..
Alvast succes met je werk, Bart!

Hombre
25 februari 2005, 20:58
Done. Veel succes!

berteldinck
26 februari 2005, 07:56
ikke ook mijn huiswerk gemaakt :) veel succes ermee!
laat je ons je bevindingen ook nog weten later ???

Sammeke
26 februari 2005, 13:05
Interessant; net even de vragen van een antwoord voorzien ;)

mikekiwi
26 februari 2005, 13:19
Hmmm...net ingevuld...maar vraag me nu af of ik wel - als Nederlander - mee had mogen doen... Als het een representatief onderzoek zou moeten zijn onder de Belgische bevolking dan ben ik nu de boel in de war aan het schoppen :o

Verder zeker interessant...

Nina
26 februari 2005, 14:34
mijn bijdrage ook geleverd :)

groetjes, Nina

WP
26 februari 2005, 14:46
ook even geantwoord:)

Nickon
26 februari 2005, 14:52
Done...

PS ik will winnen!

chris
27 februari 2005, 12:16
Vragenlijst ingevuld en doorgestuurd. Krijgen we het resultaat van de enquête en de eventuele conclusies?
Alvast veel succes met de thesis.

paepke
27 februari 2005, 17:16
Ingevuld in eer en geweten :p
Succes ermee :G

RonnyE
27 februari 2005, 18:14
inderdaad een interessante vragenlijst! Bij deze mijn bijdrage geleverd.

Greetz, Ronny

Terstreep
27 februari 2005, 21:24
Ook netjes ingevuld :) . Hoop ooit nog iets over de resultaten te horen.

Viraq
28 februari 2005, 11:11
Bedankt aan iedereen die de vragenlijst al heeft ingevuld en voor het enthousiasme omtrent de enquête! :G

@mikekiwi: Je moet je geen zorgen maken over de representativiteit hoor. Representativiteit begint en eindigt bij het omschrijven van de populatie. De populatie in dit geval zijn de forumleden van BelgiumDigital en daar hoor jij ook bij ;)

@Nickon: De spreekwoordelijke 'onschuldige kinderhand' zal de winnaar bekend maken. Ik zal de winnaar mailen en haar/zijn naam op het forum posten.

@Leonidas en anderen: De antwoordcategorieën zijn vrij eng: ja/neen en akkoord of niet akkoord. Als je bedenkingen of toelichtingen kwijt wilt, mag je dat altijd doen bij de laatste vraag waar naar eventuele commentaar wordt gevraagd.

Jullie zullen zeker de resultaten te zien krijgen. Ik zal ze nadien hier op het forum posten. Jullie meningen zullen ook vergeleken worden, want er is namelijk nog een populatie die dezelfde vragenlijst voorgeschoteld krijgt! Maar die mensen zijn in tegenstelling tot jullie niet vertrouwd met digiate fotografie.

Leonidas
28 februari 2005, 11:28
Jullie zullen zeker de resultaten te zien krijgen. Ik zal ze nadien hier op het forum posten.Geweldig! :G Veel succes!

Henri
28 februari 2005, 12:05
Ook ingevuld .

Skitch
28 februari 2005, 22:16
Meegedaan,

Interessante vragen.
Succes met je enquête.

Skitch

durob44
2 maart 2005, 21:30
Link werkt degelijk voor mij, hopelijk krijgen we in de toekomst de kans om eventuele resultaten van die enquete te zien.
Er waren mijns insziens wel enkele dubbelzinnige vragen in i.v.m. fotomanipulatie.

Prettige avond verder,

JeroenM
3 maart 2005, 08:34
bij vraag 2 kon ik al niet antwoorden: The Gimp.
of tenminste "andere".
slechte enquete wat mij betreft.

geertvde
3 maart 2005, 09:15
Graag gedaan, ben ook wel benieuwd hoe dit verder afloopt.

mvg,
Geert :G

Viraq
10 maart 2005, 15:36
Tot op vandaag hebben er al 161 BD-ers de enquête ingevuld! Waar zitten al die andere forumleden? ;)

ajuin
10 maart 2005, 15:48
waar blijft mijn prijs? :D :p :p

Xentro
10 maart 2005, 16:14
de jeugd heeft deze vragenlijst ook in gevult :G .

Viraq
10 maart 2005, 16:27
@ ajuin: De vragenlijst blijft waarschijnlijk nog tot eind deze maand online. Daarna zal ik met luid trommelgeroffel de winnaar bekend maken! :p

vicberger
10 maart 2005, 17:09
Ook ingevuld. En nog behoorlijk wat commentaar toegevoegd ook :green:
Sommige stellingen kon ik niet anders dan even nuanceren. :p

yvannovich
10 maart 2005, 17:21
Yep,
plicht vervuld !

Yvan

mic
10 maart 2005, 18:14
ook juist gedaan...

Viraq
6 april 2005, 20:37
Vandaag 6 april om 10h30 hadden 184 Bd-ers de enquête al ingevuld. :G Mag ik vooralsnog een laatste warme oproep doen aan de BD-ers die de vragenlijst nog niet hebben ingevuld, om dat vooralsnog te doen? Binnenkort gaat de vragenlijst offline!

linda16093
7 april 2005, 15:28
Zojuist de enquete ingevuld.:)

Viraq
12 mei 2005, 16:04
Het onderzoek is nu een al een tijdje afgerond, de gegevens zijn verwerkt en de thesis is inmiddels al ingediend.

Zoals beloofd heb ik een aankoopcheque ter waarde van €25 verloot onder de respondenten die hun emailadres hebben ingevuld. De computer heeft er ('ad random') 1 BD'er uitgehaald:.......Xentro!

Proficiat Xentro, begin volgende week ligt de aankoopbon in je bus!

Voor degene die benieuwd waren naar de resultaten, ik ben nu volop bezig een deel van het onderzoek dat voor jullie relevant is aan het samenvatten.
Wanneer het af is zal ik het online zetten en hier op BD de link posten!

Groeten,

Viraq.

Xentro
12 mei 2005, 16:09
Het onderzoek is nu een al een tijdje afgerond, de gegevens zijn verwerkt en de thesis is inmiddels al ingediend.

Zoals beloofd heb ik een aankoopcheque ter waarde van €25 verloot onder de respondenten die hun emailadres hebben ingevuld. De computer heeft er ('ad random') 1 BD'er uitgehaald:.......Xentro!

Proficiat Xentro, begin volgende week ligt de aankoopbon in je bus!

Voor degene die benieuwd waren naar de resultaten, ik ben nu volop bezig een deel van het onderzoek dat voor jullie relevant is aan het samenvatten.
Wanneer het af is zal ik het online zetten en hier op BD de link posten!

Groeten,

Viraq.

Ik ben er dan ook heel content mee! Bedankt Viraq :G

ajuin
12 mei 2005, 17:05
hij kan die dan al ineens verloten op de voetbal, samen met mijn sportzak

ofwel wisselen :clown: :p

Xentro
12 mei 2005, 17:17
hij kan die dan al ineens verloten op de voetbal, samen met mijn sportzak

ofwel wisselen :clown: :p

Nee hoor Ajuintje, als ik een cadeau krijg ga ik dat ook nuttig op kopen! Waarschijnlijk, zal het parfum worden de mijne is ver op. :G