Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret iaan het strand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] portret iaan het strand

    Last edited by D.B.D; 20 mei 2023, 07:15.

  • #2
    Re: portret in de duinen

    Zou hier toch wat meer contrast prefereren.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: portret in de duinen

      Dag Daniël,

      Eerst en vooral: toch jammer dat het niet klikt tussen jou en anderen, waaronder 'fotodan' (waar je zooooveeeeel zou kunnen van leren).
      Ik blijf hopen dat het toch nog goed komt want ik heb hier helemaal geen goed gevoel bij.
      Enerzijds probeer jij van alles uit, verschillende technieken, verschillende poses, .... en anderzijds maak je soms zo'n stomme beginnersfouten.

      Allee, ik ben zeker geen mensen-fotograaf, laat staan dat ik al met modellen gewerkt heb (wel al eens met vriendinnen, maar die foto's toon ik niet of toch zelden op het forum) maar toch kan zelfs ik enkele opmerkingen geven over de foto hierboven.

      1. Wie - welk model - wil nu een foto waarvan de benen tot aan de knie afgesneden zijn ? Ware het bijvoorbeeld niet beter geweest om uw model te laten zitten (eventueel op haar knieën) ?
      2. Zoals 'bouk' aangeeft zou meer contrast toch beter geweest zijn.
      3. De ene wang van uw model, haar hals en stukje voorhoofd zijn 'uitgebeten' ofwel overbelicht.
      4. Geef toe, het zand.... Zonder de titel kan je met moeite (of helemaal niet) zien dat dit zand is. Volledig overbelicht volgens mij.
      5. En dan schrijf je : "hier kon ik gebruik maken van de avondzon". Ik zie geen warme gloed van een ondergaande zon, ik zie geen langgerekte schaduwen, kortom ik zie geen sfeer.

      Hopelijk ben je niet kwaad omdat ik die commentaar geef maar ik ben zeker als je dit leest dat je me enigszins gelijk geeft.

      Wie ben ik om u goede raad te geven, maar toch : "hoe in een boekje of iets dergelijks bij wat ervaren model-fotografen als verbeterpunten geven en hou daar dan rekening mee. En geloof me, probeersels moet je hier niet tonen. Hier moet je beelden posten waarvan je zelf denkt dat ze goed zijn en dan anderen hun raad meenemen".

      Met vriendelijke groet en tot de volgende ,
      Hans.

      Comment


      • #4
        Re: portret in de duinen

        Het symbool van de afval emmer op uw camera kijkt naar dit werk reikhalzend naar uit.

        Comment


        • #5
          Re: portret in de duinen

          bedankt voor uw uitvoerige commentaar Hans, je hebt gelijk het was niet mijn beste daarom heb ik hem vervangen met een betere. Groeten Daniel

          Comment


          • #6
            Re: portret in de duinen

            Geen vooruitgang…

            Comment


            • #7
              Re: portret in de duinen

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Geen vooruitgang…
              ja lees mijn commentaar Groeten Daniel

              Comment


              • #8
                Re: portret iaan het strand

                Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                bedankt voor uw uitvoerige commentaar Hans, je hebt gelijk het was niet mijn beste daarom heb ik hem vervangen met een betere. Groeten Daniel
                Het is niet de bedoeling dat je de foto vervangt.
                Nu lees ik opmerkingen over een foto die er niet meer staat.

                Mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: portret in de duinen

                  Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                  ja lees mijn commentaar Groeten Daniel
                  Ik had het echt niet over de foto

                  Comment


                  • #10
                    Re: portret in de duinen

                    Je kan eventueel deze foto ook nog eens vervangen door een derde foto, vanavond door een vierde, morgen door een vijfde...

                    Verder volg ik pol parasol

                    Comment


                    • #11
                      Re: portret iaan het strand

                      Het is niet de bedoeling dat je de foto vervangt.
                      Nu lees ik opmerkingen over een foto die er niet meer staat.
                      ja maar dat is wat ze vragen, verbetering aanbrengen maar voor sommige zal het toch nooit goed zijn hoor

                      Comment


                      • #12
                        Re: portret iaan het strand

                        Als je wijzigingen aanbrengt naar aanleiding van reacties dan laat je vorige beelden staan ter vergelijking !
                        Of is het nog steeds je bedoeling anderen trachten belachelijk te maken

                        En dan begrijpt zo iemand niet dat hij bijna het ganse forum tegen zich in het harnas jaagt !
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: portret iaan het strand

                          Nu staat er een totaal andere foto, de eerste was in de duinen, nu staat ze met haar voeten in het water.
                          Alle goede commentaar van Hans valt dus in het 'water', spijtig.
                          Ronny

                          Comment


                          • #14
                            Re: portret iaan het strand

                            Knippen en plakken blijkbaar ook niet zijn sterkste punt en na negatieve commentaren dan maar vlug een andere foto plaatsen
                            Groeten Andre

                            Comment


                            • #15
                              Re: portret iaan het strand

                              jammer dat je geen berichten rechtsreeks aan de mods kan raporteren, dit is gewoon een flagrante schending van de forumregels. Het gaat precies van kwaad naar erger met onze Danny ...
                              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                              - Isaac Asimov-

                              Comment

                              Working...
                              X