Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de rug toekeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] de rug toekeren



    Last edited by D.B.D; 18 mei 2023, 12:33.

  • #2
    Re: de rug toekeren

    Mooi beeld met wel de originele achtergrond deze keer - maar die een pak donkerder is gemaakt.
    Er zijn bewerkingsfouten aan het gezicht tussen de armen en achter waar de haren het strand raken
    Ook de uitsnede van de jurk linkerkant valt hard op
    Bewerkingen zijn pas goed uitgevoerd als niemand ze kan zien
    Als je keer op keer dergelijke trukken uithaalt worden je beelden heel nauwgezet bekenen hoor
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: de rug toekeren

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Mooi beeld met wel de originele achtergrond deze keer - maar die een pak donkerder is gemaakt.
      Er zijn bewerkingsfouten aan het gezicht tussen de armen en achter waar de haren het strand raken
      Ook de uitsnede van de jurk linkerkant valt hard op
      Bewerkingen zijn pas goed uitgevoerd als niemand ze kan zien
      Als je keer op keer dergelijke trukken uithaalt worden je beelden heel nauwgezet bekenen hoor
      ja dat mag meestal gebruik ik de nieuwe functie van LR. "achtergrond selecteren" om een paar stops te verdonkeren. Maar die selectie is niet 100% en dan moet je met penseel bijwerken wat veel tijd neemt.
      Misschien een volgende keer een 3stops ND.filter gebruiken?

      Comment


      • #4
        Re: de rug toekeren

        Als je hier een 3stops ND.filter gebruikt wordt alles donkerder hoor zowel je model als het strand
        Je kan beter 3 stops onderbelichten op je toestel das goedkoper
        Maar daarmee is je probleem niet opgelost he.
        Toch vreemd dat de man die met "fine art" bezig is afkomt met dergelijke basic fotografievragen.
        Groet
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: de rug toekeren

          Ik ga het deze keer heel kort houden : het licht klopt van geen kanten, eén voorbeeld,
          overbelichte zwevende schoenen, op donkere ondergrond, ... en ik kan nog uren verder gaan in deze assemblage...

          Comment


          • #6
            Re: de rug toekeren

            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Als je hier een 3stops ND.filter gebruikt wordt alles donkerder hoor zowel je model als het strand
            Je kan beter 3 stops onderbelichten op je toestel das goedkoper
            Maar daarmee is je probleem niet opgelost he.
            Toch vreemd dat de man die met "fine art" bezig is afkomt met dergelijke basic fotografievragen.
            Groet
            Peter
            dat had ik reeds gedaan maar het contrast is nog te groot, zoals ik reeds bij vorige gemeld heb het model is belicht. Met de huidige flitser is te licht voor dit soort fotografie maar het was proberen waard dat is hobby fotografie

            Comment


            • #7
              Re: de rug toekeren

              Mooi geprobeerd. Oefening baart kunst maar inderdaad waarom zou het zand en zee zo donker moeten zijn als het model dat niet is? Tenzij je een surrealistisch beeld wilt maken natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Re: de rug toekeren

                Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht
                Mooi geprobeerd. Oefening baart kunst maar inderdaad waarom zou het zand en zee zo donker moeten zijn als het model dat niet is? Tenzij je een surrealistisch beeld wilt maken natuurlijk.
                ja waarom ik had mijn inspiratie gehaald bij Rineke Dijkstra, en zoals je zegt oefening baart kunst binnenkort met de zomer zal ik nog eens overdoen met de ervaring die ik heb opgedaan

                Comment


                • #9
                  Re: de rug toekeren

                  Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                  dat had ik reeds gedaan maar het contrast is nog te groot, zoals ik reeds bij vorige gemeld heb het model is belicht. Met de huidige flitser is te licht voor dit soort fotografie maar het was proberen waard dat is hobby fotografie
                  ok had niet door dat deze ingeflitst was - valt niet op - met F18 is ook bijna al je flashpower verloren gegaan
                  een 3 stops filter in combi met flash kan idd wel helpen om te doen wat jij wil - maar je instellingen zijn niet goed
                  Je had dat beter uitgeprobeerd ipv dat te simuleren in nabewerking
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: de rug toekeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                    ja waarom ik had mijn inspiratie gehaald bij Rineke Dijkstra, en zoals je zegt oefening baart kunst binnenkort met de zomer zal ik nog eens overdoen met de ervaring die ik heb opgedaan
                    Het zou misschien aangeraden zijn uw inspiratiebron(nen) niet te vermelden want als die die foto's zouden zien, zouden ze zich een kriek lachen...en het noemen van een inspiratiebron doet juist niets met de foto die U maakt...
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #11
                      Re: de rug toekeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                      Het zou misschien aangeraden zijn uw inspiratiebron(nen) niet te vermelden want als die die foto's zouden zien, zouden ze zich een kriek lachen...en het noemen van een inspiratiebron doet juist niets met de foto die U maakt...
                      inspiratie is niet na-apen maar ook onderzoeken en bepaalden elementen er uit halen. Maar dat zal voor u te moeilijk zijn om te begrijpen hé.Trouwens ik dacht dat je geen commentaar meer zou geven

                      Comment


                      • #12
                        Re: de rug toekeren

                        Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                        inspiratie is niet na-apen maar ook onderzoeken en bepaalden elementen er uit halen. Maar dat zal voor u te moeilijk zijn om te begrijpen hé.Trouwens ik dacht dat je geen commentaar meer zou geven
                        ik kon het echt niet laten om nog een keer te reageren...en uw reactie is er weer een om in te kaderen...na-apen lukt u zelfs nog niet...man man man wat een eigendunk...
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: de rug toekeren

                          deze is originele met beperkte bewerking

                          Comment

                          Working...
                          X