Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programma.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programma.

    Ik ben van plan om Aomei Backupper Professional 7.1.2 bij hen te kopen.
    Je kunt twee vesies kopen:
    - een van € 43,67 met levenslange upgrades
    - een zonder upgrades voor € 33,50

    Ik ben evenwel een beetje achterdochtig wat betreft die levenslange upgrades, want daarvan vind ik niks terug op de officiële site van Acronis.

    Acronis Cyber Protect Home Office kost dan weer € 46,99 per jaar.

    Ik heb nog een Acronis True Image 2013 met levenslange updates maar vroeg me af of die nog naar behoren zou werken met Win 11?
    Aomei is voor 1 Pc.
    Acronis is voor 5 Pc's.
    Thuis heb ik drie Pc's en een laptop, waarvan 1 Pc als reserve en ook die laptop wordt zeer zelden gebruikt en er staat daar bovenop niet veel op geïnstalleerd.
    Last edited by Red Falcon; 14 februari 2023, 08:34.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

    Blijkbaar gebruikt niemand een backup programma?
    Dan laat ik dit draadje afsluiten.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

      Ik maak wel backups maar heb geen enkele ervaring met de online shop die je aanhaalt. Acronis is een vaste waarde, gebruiken we op het werk ook voor laptops die niet door ICT "behandeld" zijn (lees bruikbaar voor technische toepassingen). Denk niet dat je daar veel mis mee kan doen. Wel daarnet gehoord dat de versie die we hadden voor W10 niet bruikbaar is op W11 of zoiets. Ik sta niet in voor die dingen dus heb het maar met een half oor gevolgd.

      Voor de rest doe ik het nodige met rsync. Programma's en OS maak ik geen backup van. Eerst en vooral zijn data en OS/applicaties strikt gescheiden op verschillende disks. Voor data is rsync voor mij het handigste. De kopie die ik daarmee heb is gewoon te lezen, geen compressie of encryptie. En als de schijf van het OS het begeeft, dan moet je toch sowieso herinstalleren want ondertussen is dat toch een volledig ander type/maat schijf.

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

        Ook geen ervaring met die shop.

        Wat backup programma´s betreft moet je ook niet proberen het warm water opnieuw uit te vinden denk ik dan.
        Er zijn behoorlijk wat gratis producten beschikbaar. En zelfs in open source.
        Die doen het best even goed als een betalende optie.

        Ikzelf gebruik Cobian. Is gratis en je kan er alle gekende backup stijlen mee.

        Probeer je wel even te verdiepen in de verschillende backup methoden. Elk heeft zo zijn voor en nadelen.

        Comment


        • #5
          Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Ook geen ervaring met die shop.

          Wat backup programma´s betreft moet je ook niet proberen het warm water opnieuw uit te vinden denk ik dan.
          Er zijn behoorlijk wat gratis producten beschikbaar. En zelfs in open source.
          Die doen het best even goed als een betalende optie.

          Ikzelf gebruik Cobian. Is gratis en je kan er alle gekende backup stijlen mee.

          Probeer je wel even te verdiepen in de verschillende backup methoden. Elk heeft zo zijn voor en nadelen.
          Heb die Cobian eens bezocht, helaas voor mij in het Engels en ik heb te weinig kennis van die taal. T'Ja grensbewoner geweest met Frankrijk, heb er zelfs vier jaar gewerkt.
          Maar die Acronis is in het Nederlands en als ik mij niet vergis Aomei ook.
          Maar die twee zijn echt niet met elkaar te vergelijken, Acronis doet veel meer dan alleen back-ups maken.
          Voor mappen gebruik ik Sync Toys van Microsoft, simpel maar zeer efficiënt.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

            Dat van de vreemde taal kan ik inkomen.
            Daar kan ik je geen verder advies in geven.
            Je kan altijd eens proberen te zoeken met google naar freeware of open source oplossingen.

            Van Acrinis is me bekend.
            Maar probeer het soms ook niet verder te zoeken dan nodig is.
            Een backup programma moet de backup voor jou in goede banen leiden.
            Maar ik snap niet wat je er veel aan hebt om meer te betalen voor opties die je nooit gaat gebruiken. Zoals partitie clooning en zo.
            Zoals eerder al gezegd is heel veel van die software ook te vinden in open source alternatieven.

            Comment


            • #7
              Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Dat van de vreemde taal kan ik inkomen.
              Daar kan ik je geen verder advies in geven.
              Je kan altijd eens proberen te zoeken met google naar freeware of open source oplossingen.

              Van Acrinis is me bekend.
              Maar probeer het soms ook niet verder te zoeken dan nodig is.
              Een backup programma moet de backup voor jou in goede banen leiden.
              Maar ik snap niet wat je er veel aan hebt om meer te betalen voor opties die je nooit gaat gebruiken. Zoals partitie clooning en zo.
              Zoals eerder al gezegd is heel veel van die software ook te vinden in open source alternatieven.
              Ik ben daar op zoek naar (open source) hoor. Ik volg graag jullie aanbevelingen.

              PS: Ondertussen ook nieuws over die winkel. Blijf er weg is niet te vertrouwen!!!
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

                Al een aantal jaren in gebruik hier syncbackfree, de gratis versie van syncbackpro. En ook in het Nederlands.
                Backup and synchronize files and data, copy in either direction, email logs, run programs before and after, schedule automatic backups and much more.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

                  Ik gebruik al jaren zowel Aomei Backupper als Acronis True Image en Cobian op achtereenvolgens Win7, 10 en 11
                  Ik heb geen ervaring met Blitzhandel24.nl, maar je hoeft dan ook niets te kopen denk ik.

                  Je specificeert niet wat je precies wilt back-uppen, maar dit zal het wel zal zijn om alles af te dekken:
                  1. een image van de operating system (OS) schijf
                  Hiermee kun je in geval van een corrupt OS of defecte OS-schijf al de software in één klap terugzetten (i.p.v. alles opnieuw te installeren en configureren)
                  2. Bestand-backup(s) van je gegevens (documenten, foto’s, video’s, etc.)
                  Om je in te dekken tegen defecte gegevensschijven of per ongeluk verwijderde bestanden (wat je bijv. pas na weken of maanden zou opmerken, dan dus ook niet meer in de prullenbak)

                  Voor 1. (de image) is de ‘systeem-backup’-functie van de gratis versie van Aomei zeer geschikt. Het heeft inderdaad een Nederlandstalige user interface. Wel manueel uitvoeren want gepland automatisch uitvoeren zit achter de betaalmuur. Ik doe het maandelijks op de laptops, wekelijks zou beter zijn want hoe langer je wacht hoe ‘verouderd’ je image kan zijn als je die moet terugzetten.
                  Acronis kan dat ook en nog veel meer interessante dingen die je waarschijnlijk niet nodig heb. Ik gebruik het om wekelijks automatisch een full image te maken van een veelgebruikte desktop en dagelijks een differentiële image. Het is niet gratis en is tegenwoordig ook abonnement-gebaseerd, dus na een jaar het weer betalen of onbruikbaar. Ik gebruik nog steeds Acronis True Image 2020.

                  Voor 2. (bestanden-backups) is het gratis Cobian (versie 11) uiterst geschikt. Het heeft optioneel een Franstalige user interface én een Franstalige help (handleiding)! Om dat taalaspect eens te evalueren: download en installeer het eens en kijk onder Help→Index.

                  PS: Ik zie dat je Sync Toys gebruikt en het was de sync - van synchroniseren - die mijn aandacht trok: let daar mee op want een synchronisen houdt in dat de ‘kopie’ zich steeds aanpast aan het origineel, ook wat betreft bestanden die verwijderd worden. Het zou dus kunnen gebeuren dat je bepaalde bestanden niet meer kunt terzetten na abusievelijk verwijderen!

                  En echte backup is een ‘bevroren’ kopie van een set bestanden op een bepaald tijdstip en daar mag niets meer aan veranderen want indien nodig moet je daar naar kunnen terugkeren. Zorg ook dat je minstens 3 backup kopieën hebt, waarvan minstens één op een andere locatie ligt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

                    Vergeet ook niet dat er nog steeds een gratis image systeem-backup in Windows zelf zit ( control panel -> Backup and restore windows 7) en die werkt perfect.
                    Je kan daar ook een repair disk aanmaken voor als je systeem niet meer opstart!

                    Comment


                    • #11
                      Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Al een aantal jaren in gebruik hier syncbackfree, de gratis versie van syncbackpro. En ook in het Nederlands.
                      https://www.2brightsparks.com/freeware/index.html
                      Syncbackfree voldoet voor mij ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: iemand ervaringen met Blitzhandel24.nl? In verband met de aankoop backup programm

                        Momenteel gebruik ik de proefversie van Aomei Backupper Pro.
                        Is in het Nederlands en is precies wat ik zocht. Voor de proefversie erop zit zal ik hoogstwaarschijnlijk deze kopen.
                        Ik denk niet dat mijn Acronis True Image nog zal werken met Win 11 64BIT.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment

                        Working...
                        X