Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toetsenbord getoetst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toetsenbord getoetst

    Vorige week een nieuw draadloos Logitech toetsenbord met verlichte toetsen aangeschaft, bij mijn 10 jaar oude bord -ook met verlichte toetsen- kwamen deze los te zitten, sommige letters waren niet meer zichtbaar en werden te vuil. Het rechter numerieke deel zag er nog als nieuw uit, dat betekent dat ik dit deel bijna nooit gebruik en had er evengoed niet aan kunnen zitten. Zo ook de caps lock toets die ik nooit gebruik maar wel vaak tot ergernis onbedoeld aanraak, bij het nieuwe bord is deze uit te schakelen. Wie behalve boekhouders gebruiken het numerieke deel nog.

  • #2
    Re: Toetsenbord getoetst

    Ikke

    Ik gebruik het numerieke toetsenbord eigenlijk alle dagen, paswoorden, mails, excel files, ....
    caps lock is inderdaad ook bij mij een toets die nooit gebruikt wordt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Toetsenbord getoetst

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ikke

      Ik gebruik het numerieke toetsenbord eigenlijk alle dagen, paswoorden, mails, excel files, ....
      caps lock is inderdaad ook bij mij een toets die nooit gebruikt wordt

      grts
      Sieg
      Idem hier, een toetsenbord zonder numeriek gedeelte is gewoon een ramp in gebruik.
      Caps lock gebruik ik zelden, eerder frustrerend als men die onbewust opgezet heeft.
      Die toets is vermoedelijk speciaal voorzien voor wie zijn frustraties wil uiten op fora. [emoji23]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Toetsenbord getoetst

        Idem, ik gebruik het numerieke deel wel degelijk.
        De capslock slechts bij enkele van mijn paswoorden.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Toetsenbord getoetst

          Numeriek gedeelte kan ik niet missen enkel voor mij als linkshandige zou er ook wel ene mogen bestaan dat het links geplaatst is.

          Comment


          • #6
            Toetsenbord getoetst

            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Numeriek gedeelte kan ik niet missen enkel voor mij als linkshandige zou er ook wel ene mogen bestaan dat het links geplaatst is.
            Bekijk Ergonomisch toetsenbord - Numeriek aan de linkerkant - Links op: https://www.bol.com/nl/p/ergonomisch..._pdp_iphoneapp

            Dit ergonomische toetsenbord heeft het numerieke gedeelte aan de linkerkant van het toetsenbord. Rechts heb je dus meer ruimte om de muis te bewegen, waarmee je dus de reikafstand tot de muis verkleind. Je verlaagt de spierspanning en voorkomt lichamelijke klachten in de schouder, nek of arm.


            Je koopt het Evoluent muisvriendelijk ergonomisch toetsenbord bij Ergowerken voor 119,- ✓ Veilig betalen ✓ Gratis verzenden & retourneren ✓ Persoonlijk advies




            [emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Toetsenbord getoetst

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Bekijk Ergonomisch toetsenbord - Numeriek aan de linkerkant -
              Ik had dit reeds opgelost met een los numeriek toetsenbord van Apple links erbij te plaatsen dus l en r numeriek.

              Comment


              • #8
                Re: Toetsenbord getoetst

                Zal persoonlijk zijn denk ik.
                Maar ik gebruik het numeriek deel behoorlijk veel.
                Vooral ook bij post productie van fotos. Onder elk cijfer zit een shortcut zodat ik fotos sneller kan organiseren en waarderen.

                Comment


                • #9
                  Re: Toetsenbord getoetst

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Wie behalve boekhouders gebruiken het numerieke deel nog.
                  Ik denk 99,9% van de gebruikers van een azerty toetsenbord. Bij een qwerty heb je bovenaan de cijfers zonder shift te moeten gebruiken, daar zou ik het nog enigzins begrijpen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toetsenbord getoetst

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Vorige week een nieuw draadloos Logitech toetsenbord met verlichte toetsen aangeschaft, bij mijn 10 jaar oude bord -ook met verlichte toetsen- kwamen deze los te zitten, sommige letters waren niet meer zichtbaar en werden te vuil. Het rechter numerieke deel zag er nog als nieuw uit, dat betekent dat ik dit deel bijna nooit gebruik en had er evengoed niet aan kunnen zitten. Zo ook de caps lock toets die ik nooit gebruik maar wel vaak tot ergernis onbedoeld aanraak, bij het nieuwe bord is deze uit te schakelen. Wie behalve boekhouders gebruiken het numerieke deel nog.
                    Het numerieke gedeelt zou ik niet kunnen missen. Ik gebruik dan ook zo goed als elke dag excel of cad programma's. Caps lock maar in 1 programma eigenlijk, voor pcb design, anders wordt de tekst wel erg klein en minder goed leesbaar.

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik denk 99,9% van de gebruikers van een azerty toetsenbord. Bij een qwerty heb je bovenaan de cijfers zonder shift te moeten gebruiken, daar zou ik het nog enigzins begrijpen.
                    Ik heb een qwerty geprobeerd. Maar een probleem als je ook regelmatig frans moet typen. Dan wordt het lastig met al de accenten. En die cijfers boven de letters zijn handig als je hier en daar eens een cijfer moet typen. Maar voor echt veel cijfermateriaal in te geven zit je dat toch wel wat gymnastiek te doen. Een mix van azerty en qwerty zou ik kunnen appreciëren, een azerty met de . en / op de plaats van een qwerty zou ik handig vinden.

                    Wat ik helemaal niet handig vind zijn die toetsenborden met de F-toetsen waar je een extra toets voor moet gebruiken. Waar die F-toetsen vervangen zijn door het geluid en scherm en zo. Mijn laptop is zo'n geval. Gelukkig kan je het in de bios omdraaien maar de opdruk verandert niet mee natuurlijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toetsenbord getoetst

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik denk 99,9% van de gebruikers van een azerty toetsenbord. Bij een qwerty heb je bovenaan de cijfers zonder shift te moeten gebruiken, daar zou ik het nog enigzins begrijpen.
                      Dit is de nagel op de kop.
                      Azerty is er ooit gekomen voor de Franse taal; wie vaak Frans gebruikt heeft voordeel bij Azerty, gecombineerd met numeriek deel.

                      mvg
                      Filip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toetsenbord getoetst

                        Iedereen kent het gezegde, "als het regent in Parijs dan druppelt het in Brussel".
                        Dus de Fransen kozen hun eigen toetsenboord, het Azerty. Fransen zijn altijd anders dan anderen.
                        En de Belgen konden niet achterblijven en dus moesten wij een typisch Belgisch compromis sluiten en het werd "Belgisch punt" een 'aangepast' Azerty bordje.
                        En sindsdien spreken de Fransen van "les petits belges".
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toetsenbord getoetst

                          Ik heb nog steeds mijn Logitech Di Novo Edge toetsenbord, het mooiste toetsenbord dat Logitech tot nu toe gemaakt heeft imho. Maar het is wel toegespitst op multimedia en heeft geen numeriek gedeelte. In het verleden had ik dat numeriek gedeelte wel vaak nodig en dat werd toen perfect opgelost met een los numeriek toetsenbord van Logitech. Als ik het niet meer nodig had, verdween het gewoon in de lade.
                          Last edited by Alfa Centauri; 2 februari 2023, 11:18.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toetsenbord getoetst

                            Kwalitatief gezien is Logitech redelijk goed en ben er uiterst tevreden van.
                            Zelf een Logitech Craft voor 3 pc’s waaronder een iMac.
                            Dit toetsenbord heeft zowel de functies voor Mac als Windows, is verlicht en heeft een schakelaar om uit te zetten en dus kat-veilig. [emoji23]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X