Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handelingen in Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handelingen in Photoshop

    Ik ben vertrouwd met het maken van eigen 'Handelingen' in Photoshop. Heb er al verschillende gemaakt, en die werken prima.
    Nu wil ik een nieuwe handeling maken om foto's te stapelen via 'Bestand'>'Automatisch'>Batch (werkwijze uit een cursus van Photofacts Academy). Maar bij het afspelen onderbreekt de handeling op meerdere plaatsen. Bv.: ik wil een gecopieerde laag plakken, maar dan komt de melding: 'Deze bewerking is niet beschikbaar'. En dat telkens bij 'Plakken', 'overvloeimodus wijzigen', en 'één laag maken'. Weet iemand van jullie wat ik fout zou doen ? Of moet ik bij Batch de instellingen wijzigen ? Alvast bedankt om mee te denken !

  • #2
    Re: Handelingen in Photoshop

    Volgende info kan helpen.

    Zelfgemaakte handeling?
    Gedownload in Engelse versie en proberen af te spelen op een Nederlandse versie?
    Screenshot van de tekst van de handeling.

    Comment


    • #3
      Re: Handelingen in Photoshop

      Ik heb ze zelf gemaakt. Zoals ik het altijd doe. Ik heb deze handeling gemaakt naar het voorbeeld van Nando Harmsen in de cursus over sterrensporen. Hij stelt het zelf voor al heel simpel, en dat is het ook. Nieuwe handeling maken > knopje 'opnemen' indrukken > de verschillende bewerkingen uitvoeren op de eerste en tweede foto (moeten gestapeld worden) >knopje 'stop' indrukken, en dat is het. Daarna afspelen via 'Automatisch' > ' Batch', waar je een scherm krijgt met enkele instellingen, die ik exact instel volgens het voorbeeld in de tutorial. De bewerkingen Ctrl A en Ctrl C voert hij gewoon uit, maar bij Ctrl V stopt het en zegt mij dat die bewerking niet beschikbaar is. Dan kan ik klikken op 'doorgaan' en dan stopt het weer bij 'wijzigen overvloeimodus', idem bij 'één laag maken'. Er verschijnt ook geen eindresultaat...Het zal waarschijnlijk wel liggen aan een instelling, maar ik zie het niet.... In ieder geval bedankt om te reageren !

      Comment


      • #4
        Re: Handelingen in Photoshop

        waarschijnlijk gaat het over deze handeling https://i0.wp.com/farm4.staticflickr...2369f83c_o.jpg
        zie ik geen graden in , uiteraard moeten de 2 beelden open staan ij start en zou ik nakijken of het 1ste beeld, welk actief is bij het starten van de actie, gesloten wordt.
        Dit zou gesloten moeten zijn op het moment dat het vastloopt. Indien niet is dit de oorzaak
        www.polartha.com

        Comment


        • #5
          Re: Handelingen in Photoshop

          De site eens opgezocht en daarna de handeling twee maal gemaakt eerst met de sneltoets aanslagen en eens via de menu opdrachten.
          Beide handelingen werken daarna mooi zonder onderbreking ook met andere foto's, wanneer ik ze via batch wil verwerken krijg ik spijtig genoeg ook dezelfde foutmeldingen.

          Comment


          • #6
            Re: Handelingen in Photoshop

            De foutmeldingen zouden er kunnen op wijzen dat er geen beelden meer zijn, als er geen foto actief is kan hij de paste (plak) functie niet uitvoeren.
            Dus volgens mij zegt de foutmelding dat alle bestanden behandelt zijn (einde batch). wat je doet in batch is de 1ste foto kopiëren naar de 2de en de 1ste verwijderen dan de 2de kopiëren naar de derde en de 2de verwijderen.....enz.
            Wat ik me afvraag wat kies je als bron in de batch menu, de geopende bestanden of verwijs je naar een map ? in het eerste geval moeten alle bestanden geopend zijn, en dit in de juiste volgorde.
            www.polartha.com

            Comment


            • #7
              Re: Handelingen in Photoshop

              Ik legde het probleem ook voor aan de bedenker van deze handeling (Nando Harmsen dus) en die antwoordde het volgende:

              Beste,

              Voor het maken van een handeling die in een batch verwerkt kan worden, is de naamgeving van de lagen belangrijk. Als er naar de naam van een laag verwezen wordt die niet bestaat, krijg je een foutmelding.
              Het lijkt er dus op dat er in de action die je gemaakt hebt verwezen wordt naar de naam van een laag. Dit moet je voorkomen.


              Met vriendelijke groet

              Nando Harmsen

              Ik ga het allemaal nog eens uitpluizen en proberen om mijn 'fout' te herstellen...

              Comment


              • #8
                Re: Handelingen in Photoshop

                Ik heb het geprobeerd om de namen van de verschillende foto's, die moeten gestapeld worden, precies te nummeren en nu werkt alles zoals verwacht. Bedankt iedereen om mee te denken !

                Comment

                Working...
                X