Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

    Ik heb hier een oude Canon 400D gekregen met enorm afschuwelijke gebruikssporen.
    Nu heb ik de kast al helemaal opgeschuurd en gepolierd zodat alle krasen en krasjes verdwenen zijn.
    Ik ben eigen niet van plan om die weer in de originele saaie zwarte kleur te spuiten.
    Ik zou die graag een felle kleuren spuiten maar eigenlijk de vormen van het toestel volgen, maar dat staat nog niet 100% vast.
    Ik heb er ook al aangedacht om het toestel in camouflasche kleuren te spuiten.

    Is er hier, op het forum, iemand die er zich daaraan gewaagd heeft?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

    Lijkt mij een leuk idee.
    Maar met gebruik zal de lak er snel weer af zijn denk ik.
    Er zijn wel mensen die een gekleurde cover er rond hangen. Is in siliconemateriaal meestal. Meer duurzaam denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

      Guide on how (not) to paint your DSLR: https://www.youtube.com/watch?v=pwZ_RleZ9Bw
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

        Als het alleen voor de lol is, dan maakt de kleur niets uit.
        Maar als je het toestel ook nog wil gebruiken, hou dan rekening met eventuele reflecties op bepaalde voorwerpen als het een felle kleur heeft.
        Last edited by VerSeg; 18 april 2022, 09:22. Reden: Typfout
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Guide on how (not) to paint your DSLR: https://www.youtube.com/watch?v=pwZ_RleZ9Bw
          Hahahahaa. Die gast is altijd fun om bezig te zien.
          Soms beetje te redicul maar de kunst is natuurlijk om door het verhaal te kijken.

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

            Herspuiten zou ik zeker niet doen
            Er zijn genoeg firma's die zelfklevende wraps maken voor fototoestellen in alle mogelijke kleuren en prints
            Zelf ook al gebruik van gemaakt voor een witte lens een ander kleurtje te geven.
            En kost maar een eitje en heel makkelijk aan te brengen met de gebruiksaanwijzing.
            Of het nog te verkrijgen is voor zo'n oud toestel is een andere zaak uiteraard

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Guide on how (not) to paint your DSLR: https://www.youtube.com/watch?v=pwZ_RleZ9Bw
              Jawadde, dit is een preutser 1ste klasse.
              Trouwens met spuitbussen zou ik er zelfs niet aan denken dit te gebruiken, je hebt geen sikkepit controlle over de verftoevoer.
              Ik heb een proffesioneel Badger pistool, met trigger dus en daarmee heb ik de volledige controle over verf en luchtdruk toevoer.

              En ik ben ook niet zinnens om dat toestel uit elkaar te halen hoor.

              Wat de lack betrefd: ik ben vroeger bezig geweest met het ombouwen van HO (1:87) stoomlokomotieven van Duitse oorsprong om te bouwen naar Belgische.
              De lack die ik daarvoor gebruik is nitro lack en wees getroost die zal wel houden want ik spuit steeds eerst een grondlaag.
              Die lack is zo fijn van pigmenten dat je denkt dat die af fabriek is opgebracht.
              Die lack is droog in enkele minuten en hard na 24 uur.

              @ Sieg, er zijn inderdaad geen wraps meer te vinden voor een 400D, beestke is te lang uit productie. Jammer want daar zaten verduiveld heel mooie designs bij.
              Du zal het spuiten worden.
              is al een tijdje gekeden dat ik nog gewerkt heb met afplak materiaal en maskol.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als het alleen voor de lolius, dan maakt de kleur niets uit.
                Maar als je het toestel ook nog wil gebruiken, hou dan rekening met eventuele reflecties op bepaalde voorwerpen als het een felle kleur heeft.
                Juist wat ik dacht: Behalve die plastic speelgoed dingetjes zijn fotocamera's niet per ongeluk mat donker,met grip vaste bekleding.
                Wat de witte objectieven betreft voornamelijk bij Canon was ook geen modeverschijnsel, maar nodig om warmte te weren van de kunststof lenzen in het objectief. Je zag ze al op honderd meter afstand zodat natuurfotografen een hoesje er om deden.
                Voor het verven van je camera zou je mogelijk schoolbordenverf kunnen gebruiken.
                Last edited by Binnenuit; 18 april 2022, 00:10.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Voor het verven van je camera zou je mogelijk schoolbordenverf kunnen gebruiken.
                  Ik ga dat toestel niet verven hoor en al zeker nietschoolbordverf.
                  Het toestel zal gespoten worden hoe en welke kleuren weet ik nog niet maar alslaatste lagen zullen het kleurloze half matte vernissen zijn.
                  Volledig matte vernissen hebben meestal een zilveren schijn, dus gebruik ik 3/4 blinkende vernis met 1/4 matte vernis.
                  Daar zullen op zijn minst 3 lagen opkomen te liggen, het kunnen er ook 5 worden als de vernis geen kleine details laat verdwijnen.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

                    Ben benieuwd naar het resultaat.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft er hier al een fototoestel herspoten, zeg maar kleur modding?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ben benieuwd naar het resultaat.
                      Les, ik heb zelfs nog geen idee, camouflage is reeds afgevoerd, nu zit ik te denken aan donker blauw met een overgang naar rood purperachtige bovenlag met witte spikkels over heel de cap.
                      De achterkant zal niet veel veranderen daar staan teveel informatie te lezen, ook de baterijgrip zal weinig tot niks veranderen.
                      Ik begin eerst en vooral kleuren te kiezen die harmoniëren en dan hoe maken we er iets moois van en GEEN blingbling, heb daar een grondige hekel aan.
                      Wat die Chinees daar doet in dat YT filmpje is je reinste prutswerk, een kleuter zou het beter doen.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X