Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera herstel in garantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera herstel in garantie

    Mijn in april vorig jaar gekochte Pentax K3iii is nu reeds meer dan 9 weken voor reparatie binnen, ik kreeg antwoord op de vraag aan kamera express hoe lang ik nog moest wachten en heb nu antwoord gehad dat men wacht op een onderdeel.
    Mijn vraag nu: weet iemand of er een wettelijke bepaling is hoe lang een reparatie in garantie mag duren vooraleer ik een nieuw toestel kan eisen ?

  • #2
    Re: camera herstel in garantie

    Dit heb ik gevonden op de website van de consumentenbond.nl

    "De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Wil je het product houden, dan kun je ook een beroep doen op prijsvermindering. De verkoper moet vervolgens een deel van het aankoopbedrag teruggeven."

    Ik weet niet of dit je kan helpen.

    Misschien is door het wereldwijd gebrek aan onderdelen een langere tijd die nodig is voor reparatie wettelijk aanvaardbaar ??
    Last edited by philitalia; 6 april 2022, 13:37.
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: camera herstel in garantie

      Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
      Mijn in april vorig jaar gekochte Pentax K3iii is nu reeds meer dan 9 weken voor reparatie binnen, ik kreeg antwoord op de vraag aan kamera express hoe lang ik nog moest wachten en heb nu antwoord gehad dat men wacht op een onderdeel.
      Mijn vraag nu: weet iemand of er een wettelijke bepaling is hoe lang een reparatie in garantie mag duren vooraleer ik een nieuw toestel kan eisen ?
      Het gebeurd bij veel winkels dat ze wachten op een vertegenwoordig om de spullen ter reparatie mee te nemen, dat vinden ze veiliger tegen verlies dan ze per post te versturen.
      Je kunt ze ook zelf ter reparatie versturen maar dan ligt het risico bij u zelf en bij verloren gaan moet je maar zien dat je schadeloos gesteld wordt door de post.

      Comment

      Working...
      X