Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

    Het is nu zeker al 6 maand dat we geen kuisvrouw meer krijgen en daar liggen onze cheques te liggen.
    We zijn het beu om naar het poetsbureau te bellen, met de corona zijn er blijkbaar geen kuisvrouwen meer te vinden.
    Om die reden ben ik beginnen uitkijken naar een elektrische vloerreiniger want noch ik noch mijn teer beminde echtgenote zijn in staat met emmers en dweils te sleuren, je weet wel die ruggen ee aan onze gezegende leeftijd.
    Dus ik naar een Kärcher verdeler in Kasterlee bij Maes.
    Pracht van een winkel en alles hadden ze binnen.
    Daar een paar uit hun stalling gehaald en geprobeerd, maar geen verkoper die kwam helpen.
    Ik ga naar de toog staat daar een verkoper te telefoneren maar bekijkt me niet eens, nu ja soit.
    Hij heeft gedaan met telefoneren en in plaats van te vragen wat ik wens begint hij op zijn Pc te werken, mij zelfs geen blik gunnende.
    Passeert er een verkoper langs mij, geen gedag en niet zinnens zich mij te bedienen.
    Goed, ik wachten dus.
    Passeert er een derde verkoper met papieren in zijn hand en ook die zag mij blijkbaar niet staan.
    Na een kwartier was ik het grondig beu, ik had al een ijskrabber die ik ook wou kopen, heb deze weer op zijn plaats gaan leggen en ben het afgetrapt.
    Die Winkel in Kasterlee, bij Maes dus, zien ze mij noot meer, stelletje onbeleefde boeren.

    Maar nu mijn vraag, zijn er leden die een elektrische vloerreiniger hebben gekocht, welk merk en welk type?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

    Verwijderd, omdat ik in eerste instantie niet had gezien dat het hier over draadloze toestellen ging.
    Last edited by Guest43; 21 februari 2022, 12:51.

    Comment


    • #3
      Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Het is nu zeker al 6 maand dat we geen kuisvrouw meer krijgen en daar liggen onze cheques te liggen.
      We zijn het beu om naar het poetsbureau te bellen, met de corona zijn er blijkbaar geen kuisvrouwen meer te vinden.
      Om die reden ben ik beginnen uitkijken naar een elektrische vloerreiniger want noch ik noch mijn teer beminde echtgenote zijn in staat met emmers en dweils te sleuren, je weet wel die ruggen ee aan onze gezegende leeftijd.
      Dus ik naar een Kärcher verdeler in Kasterlee bij Maes.
      Pracht van een winkel en alles hadden ze binnen.
      Daar een paar uit hun stalling gehaald en geprobeerd, maar geen verkoper die kwam helpen.
      Ik ga naar de toog staat daar een verkoper te telefoneren maar bekijkt me niet eens, nu ja soit.
      Hij heeft gedaan met telefoneren en in plaats van te vragen wat ik wens begint hij op zijn Pc te werken, mij zelfs geen blik gunnende.
      Passeert er een verkoper langs mij, geen gedag en niet zinnens zich mij te bedienen.
      Goed, ik wachten dus.
      Passeert er een derde verkoper met papieren in zijn hand en ook die zag mij blijkbaar niet staan.
      Na een kwartier was ik het grondig beu, ik had al een ijskrabber die ik ook wou kopen, heb deze weer op zijn plaats gaan leggen en ben het afgetrapt.
      Die Winkel in Kasterlee, bij Maes dus, zien ze mij noot meer, stelletje onbeleefde boeren.

      Maar nu mijn vraag, zijn er leden die een elektrische vloerreiniger hebben gekocht, welk merk en welk type?
      Luc, al die systemen zijn gebaseerd op de verkoop van hun dure doekjes en reinigingsvloeistof.
      Probeer eerst eens een Swiffer Wet Jet, stond verleden week in den ALDI voor 18 euro in superpromotie.
      Wij hebben er zo eentje thuis en die doet zijn werk vrij goed. Doekjes moet je wel regelmatig vervangen , maar dat is bij elk systeem zo. Is heel licht om te hanteren, en voor het prijsverschil met de Karcher kan je al héél veel doekjes kopen.
      En staat hij u niet aan….het is nu ook geen fortuin eh.
      De Swiffer Wet Jet staat af en toe wel es in promo, zowel in Aldi , Lidl en ik meen zelfs in Hubo.

      Edit: effe opgezocht, bij Bol iets minder dan 23 euro
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

        Verwijderd, omdat ik in eerste instantie niet had gezien dat het hier over draadloze toestellen ging.
        Last edited by Guest43; 21 februari 2022, 12:51.

        Comment


        • #5
          Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

          Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
          Geloof me maar, wij hebben zowat alle 'goedkope' prullen uitgeprobeerd, en geen enkele gaf voldoening zoals de Kärcher.
          Met alle andere zaken blijf je het vuil dat aan het doekje, aan de dweil, aan de mop hangt, gewoon rondslepen. Je kuist dus een paar m² met proper water, of een propere doek, voor de rest van de vloer sleep je gewoon het vuil overal mee rond. Ook bij traditioneel dweilen wordt je dweilwater waarin je de dweil spoelt van langs om vuiler.

          Wij hebben gewoon de test gedaan (weliswaar na aankoop, maar gewoon om het te weten), eerst gewoon dweilen, zeg maar de traditionele methode, en daarna er nog eens over met de Kärcher. Je staat versteld van de kleur dat het gebruikte water heeft in Kärcher na deze (tweede) dweilbeurt, gewoon donkergrijs. Mijn schoonzus die werkelijk een pietje precies is als het op hygiëne aankomt kon haar ogen niet geloven.

          En dat allemaal met een toestel van vijf jaar geleden... ik neem dus aan dat de huidige nog beter zijn.

          En qua gebruikskosten : een flesje product van een halve liter kost ongeveer 12 € en per kuisreservoir heb je ongeveer een vingerhoed van het product nodig. Voor onze living (9.5 x 4.5 m) en onze keuken (6 x 3 m) samen hebben wij ongeveer anderhalve reservoir nodig. Je kan zelf wel uitrekenen hoeveel vingerhoeden van het product je uit een halve liter haalt.
          Doekjes heb je niet nodig, het zijn rollen die reinigen. Wij hadden er onmiddellijk een set rollen bijgekocht omdat ik dacht dat die wel vlug zouden slijten, maar na vijf jaar reinigen ze nog even goed en zijn ze nog helemaal niet aan vervanging toe.

          Maar ik blijf er bij, je voelt het wel in je hand/arm. Het toestel gaat door het draaien van de rollen steeds van je weg, en je moet die bijna vijf kilo telkens weer naar je toe trekken, en dat continue, tot einde kuisen.

          Maar ik heb geen aandelen bij Kârcher, dus als je koopt of niet koopt, mij om het even. Misschien komen er nog andere "ervaringsdeskundigen" die de Kärcher gebruiken, maar luister niet naar zij die het hebben van horen zeggen.
          Ik geloof je wel, maar wat met het vuil dat aan de rol kleeft ? Moet je dat er elke keer af pulken ?

          Een Swiffer doekje gebruiken wij inderdaad maar een keer of 2, hangt er ook een beetje van af.
          De Swiffer gebruiken we eigenlijk ook maar tussendoor.

          Ik geef hier evenmin een pleidooi voor dat toestel, maar ik zeg maar dat het geen rib uit je lijf kost om het eens te proberen.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ik geloof je wel, maar wat met het vuil dat aan de rol kleeft ? Moet je dat er elke keer af pulken ?

            Een Swiffer doekje gebruiken wij inderdaad maar een keer of 2, hangt er ook een beetje van af.
            De Swiffer gebruiken we eigenlijk ook maar tussendoor.

            Ik geef hier evenmin een pleidooi voor dat toestel, maar ik zeg maar dat het geen rib uit je lijf kost om het eens te proberen.
            Verwijderd, omdat ik in eerste instantie niet had gezien dat het hier over draadloze toestellen ging.
            Last edited by Guest43; 21 februari 2022, 12:51.

            Comment


            • #7
              Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
              Je hoeft niks te pulken, er kleeft geen vuil aan de rollen omdat de machine een soort zelfreinigende functie van de rollen heeft. Na het kuisen zitten alle (eventuele) pluizen in het opvangreservoir voor het vuil water. De rollen hoef je na verbruik enkel eens af te spoelen met koud water om de productresten te verwijderen, de rollen zelf zijn niet vuil.
              Zolang je vloer redelijk proper is als je begint is dat goed … minste extra vuil is het al heel wat anders en al zeker met huisdieren.
              En de vloer blijft redelijk lang vochtig vind ik.

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Probeer eerst eens een Swiffer Wet Jet, stond verleden week in den ALDI voor 18 euro in superpromotie.
              Eigenlijk een simpel systeem, maar het werkt vlot, snel, eenvoudig, licht, handelbaar, goedkoop, … al bij al nog beter dan veel van die dure systemen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Zolang je vloer redelijk proper is als je begint is dat goed … minste extra vuil is het al heel wat anders en al zeker met huisdieren.
                En de vloer blijft redelijk lang vochtig vind ik.

                Eigenlijk een simpel systeem, maar het werkt vlot, snel, eenvoudig, licht, handelbaar, goedkoop, … al bij al nog beter dan veel van die dure systemen.
                Wij hebben hier ook es een echte dweilrobot gehad - dat was pas een ramp - vloer bleef véél te nat na afloop. Op papier allemaal mooie dingen, maar in de prakrijk moeilijk waar te maken.

                Stofzuigerrobot vind ik dan wel goed en handig.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zolang je vloer redelijk proper is als je begint is dat goed … minste extra vuil is het al heel wat anders en al zeker met huisdieren.
                  En de vloer blijft redelijk lang vochtig vind ik.

                  Eigenlijk een simpel systeem, maar het werkt vlot, snel, eenvoudig, licht, handelbaar, goedkoop, … al bij al nog beter dan veel van die dure systemen.
                  Ik geef toe, huisdieren hebben wij niet en ik loop elke dag wel eens rond met de Dyson V8, dus echt vuil/vuil is het nooit bij ons wanneer we met de Karcher beginnen. Blijft volgens mij ook niet langer vochtig dan met traditioneel dweilen, en het drogen is bovendien sterk afhankelijk van het type weer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                    Ik geef toe, huisdieren hebben wij niet en ik loop elke dag wel eens rond met de Dyson V8, dus echt vuil/vuil is het nooit bij ons wanneer we met de Karcher beginnen. Blijft volgens mij ook niet langer vochtig dan met traditioneel dweilen, en het drogen is bovendien sterk afhankelijk van het type weer.
                    Wij hebben wel huisdieren en voor er met nat gekuist wordt, steeds eerst borstelen of stofzuigen of die rolletjes zitten heel snel vol met haar.
                    Met zo’n Kärcher blijft de vloer toch wel natter vind ik.
                    Het neemt in zijn geheel ook meer tijd in beslag en het is nu ook niet dat die toestellen echt licht werk geven.
                    Echt in hoeken of tegen meubels af gaan is ook niet het evidentste.
                    Persoonlijk vind ik dat veel van die toestellen overroepen zijn.
                    We hebben er ook al eentje getest dat zowel een droog als nat functie had (borstelen en dweilen), maar kwam ook niet echt goed.
                    Zo ne Swiffer Wet Jet daarentegen is nog heel handig in gebruik en een proper doekje zetten gaat sneller dan een nieuwe rol.
                    Maar goed, ieder zijn ervaring en keuze. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Stofzuigerrobot vind ik dan wel goed en handig.
                      Ge durft niks anders zeggen uit vrees dat ge het anders zelf moet doen. [emoji23]
                      Maar ook jullie hebben geen huisdier (tenzij ge uzelf telt als huiswoef), dat is ook een groot verschil.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ge durft niks anders zeggen uit vrees dat ge het anders zelf moet doen. [emoji23]
                        Maar ook jullie hebben geen huisdier (tenzij ge uzelf telt als huiswoef), dat is ook een groot verschil.
                        Er zijn stofzuigerrobots die het minder goed of beter doen met haren van huisdieren.
                        Een beetje opzoekingswerk doen eh, Freddy.


                        Nu…..van ne sloef hebt ge niet zoveel haar in huis. Tenzij grijze
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Er zijn stofzuigerrobots die het minder goed of beter doen met haren van huisdieren.
                          Een beetje opzoekingswerk doen eh, Freddy.
                          Een beetje realistisch zijn en niet te lui zijn om zelf eens rond te lopen lost veel op. [emoji6]
                          Resultaat is dan vaak ook veel beter.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Wij hebben wel huisdieren en voor er met nat gekuist wordt, steeds eerst borstelen of stofzuigen of die rolletjes zitten heel snel vol met haar.
                            Met zo’n Kärcher blijft de vloer toch wel natter vind ik.
                            Het neemt in zijn geheel ook meer tijd in beslag en het is nu ook niet dat die toestellen echt licht werk geven.
                            Echt in hoeken of tegen meubels af gaan is ook niet het evidentste.
                            Persoonlijk vind ik dat veel van die toestellen overroepen zijn.
                            We hebben er ook al eentje getest dat zowel een droog als nat functie had (borstelen en dweilen), maar kwam ook niet echt goed.
                            Zo ne Swiffer Wet Jet daarentegen is nog heel handig in gebruik en een proper doekje zetten gaat sneller dan een nieuwe rol.
                            Maar goed, ieder zijn ervaring en keuze. [emoji6]
                            Allee vooruit, alle Kärchers buiten en iedereen aan de Swiffer... Alleszins veel goedkoper voor TS .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Een beetje realistisch zijn en niet te lui zijn om zelf eens rond te lopen lost veel op. [emoji6]
                              Resultaat is dan vaak ook veel beter.
                              Er is natuurlijk niets beter dan zelf te borstelen, stofzuigen, dweilen.
                              Maar ik begrijp ook dat het vaak niet meer gaat omwille van ziekte of leeftijd. Een mens verlaagt zijn normen dan een beetje en leert tevreden te zijn met ietsje minder.
                              Men mag geen slaaf zijn van het poetsen eh. Er mag nog geleefd worden. ….vind ik eh
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X