Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

    Ik heb een barst in mijn voorruit van mijn wagen. Ik heb hier en daar al prijs gevraagd maar wat een verschillen.
    Prijzen van om en bij de 400 euro alles inbegrepen en dan nog prijzen van rond de 1000 euro.

    Ik rij met een Audi Q3 en heb een voorruit met regensensor en lichtsensor.

    Ervaring iemand?
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

  • #2
    Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

    Amai, geen glasbreuk in je autoverzekering? Mij kostte het dus niks....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

      De hoogste prijs is waarschijnlijk in de Audi garage?
      En de tweede hoogste prijs zal bij de keten zijn die het meeste reclame maakt?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

        Dat is de reden waarom ik een beperkte omnium hou. Enkele maanden terug ook een barst in mijn voorruit door van de stoep af te rijden. Er zal waarschijnlijk al een klein barstje hebben ingezeten dat door de slag verder doorbarstte.
        Afspraak gemaakt bij de gekende autoruitenketen en de vervanging heeft mij niks gekost.
        Sony α7ii
        5OOpx

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

          Een bekende pechverhelper met 200 wegenwachters heeft een eigen dienst om ruiten te vervangen.
          -25% als je lid bent maar niet verzekerd.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

            Heb ooit een ruit laten vervangen.
            Prijs was iets van een 370 Euro.
            Toen ik zei dat dit toch voor de verzekering was, kreeg ik commentaar dat ik dat voor de herstelling had moeten zeggen.
            Maar ik had dat gemeld en uiteindelijk ging men het regelen met de verzekering.
            Een paar weken later kreeg ik bericht van de verzekering dat ze meer dan 900 Euro hadden betaald voor het vervangen ban de voorruit.
            Dit was in een merk garage. De verzekering was ook van hetzelfde merk.

            Mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

              Als het namaak mag zijn KLIK maar ik geef de voorkeur
              aan originele wisselstukken.
              Last edited by Guest42; 23 november 2021, 08:05.

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

                Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                Dat is de reden waarom ik een beperkte omnium hou.
                Ik heb nog nooit zonder omnium gereden met onze auto's, deze worden jaarlijks herberekend op
                de restprijs van de auto, reeds verschillende voorruiten moeten laten vervangen,
                en dat laat ik normaal altijd doen in de garage, één keer een ruit van mijn Subaru laten vervangen bij Carglass,
                was een pak duurder dan in de garage en was dan nog geen originele, kostte bij Carglass 1.600€ de regensensor
                werkte niet meer zoals het hoorde en het chassis nummer was maar half leesbaar achter dat stukje transparant in de zwarte rand.
                er over gesproken met mijn dealer, en die zei dat de originele met montage minder dan 1.000€ zou gekost hebben....
                Die mannen van Carglass en anderen zijn blijkbaar nog erger dan de slotenmakers met hun woekerprijzen...
                Ik begrijp niet waarom sommige verzekeraars je steeds naar Carglass willen sturen.....

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ik heb nog nooit zonder omnium gereden met onze auto's, deze worden jaarlijks herberekend op
                  de restprijs van de auto, reeds verschillende voorruiten moeten laten vervangen,
                  en dat laat ik normaal altijd doen in de garage, één keer een ruit van mijn Subaru laten vervangen bij Carglass,
                  was een pak duurder dan in de garage en was dan nog geen originele, kostte bij Carglass 1.600€ de regensensor
                  werkte niet meer zoals het hoorde en het chassis nummer was maar half leesbaar achter dat stukje transparant in de zwarte rand.
                  er over gesproken met mijn dealer, en die zei dat de originele met montage minder dan 1.000€ zou gekost hebben....
                  Die mannen van Carglass en anderen zijn blijkbaar nog erger dan de slotenmakers met hun woekerprijzen...
                  Ik begrijp niet waarom sommige verzekeraars je steeds naar Carglass willen sturen.....
                  Ik heb enkele weken nadien de afrekening gekregen die door de verzekering werd betaald, en voor de voorruit (die geen regensensor heeft) van mij Toyota bedroeg dit +/- 750 euro. Al bij al nog te doen m.i., maar zolang je dit niet zelf hoeft te betalen is het altijd wel ok, zeker?
                  Sony α7ii
                  5OOpx

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    De hoogste prijs is waarschijnlijk in de Audi garage?
                    En de tweede hoogste prijs zal bij de keten zijn die het meeste reclame maakt?
                    Awel. Carglass gaat met de hoogte prijs lopen. Maar omdat mijn Audi garage geen officiële Audi, volkswagen dealer meer is van invoerder D'ieteren dacht ik goedkoper af te zijn. Niet dus. Carglass is ook van D'ieteren. Kijk maar eens in de reclame welke auto merken er altijd getoond worden bij een Carglass spotje. Oftewel gaat mijn garage ook gewoon naar Carglass.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

                      Bedankt voor de vele reacties. Toch maar eens gaan horen bij mijn verzekering voor de toekomst nu dit meegemaakt te hebben.
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                        Awel. Carglass gaat met de hoogte prijs lopen. Maar omdat mijn Audi garage geen officiële Audi, volkswagen dealer meer is van invoerder D'ieteren dacht ik goedkoper af te zijn. Niet dus. Carglass is ook van D'ieteren. Kijk maar eens in de reclame welke auto merken er altijd getoond worden bij een Carglass spotje. Oftewel gaat mijn garage ook gewoon naar Carglass.
                        Meerdere automerken laten ruiten vervangen door Carglass, ook al,doe je de auto binnen bij de officiële dealer.
                        Komt voor de garage goedkoper uit dan zelf iemand te moeten opleiden om af en toe eens een nieuwe ruit te steken.
                        Wat de meeste verzekeringen wel doen, dat is een vrijstelling vragen van 10% als je niet naar Carglass gaat.

                        Wat de eigenaar van Carglass betreft … https://automotive-online.nl/managem...e-investeerder
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Meerdere automerken laten ruiten vervangen door Carglass
                          Enkel om ze te plaatsen dan Freddy, maar dan zijn het wel
                          merk ruiten ipv. de namaak ruiten die ze in hun eigen werkplaatsen steken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Enkel om ze te plaatsen dan Freddy, maar dan zijn het wel
                            merk ruiten ipv. de namaak ruiten die ze in hun eigen werkplaatsen steken.
                            De meeste ruiten bij Carglass komen uit dezelfde fabriek als de originele, uiteraard niet allemaal.
                            En meestal heeft men liever een originele dan namaak, ook al beweert Carglass dat ze identiek zijn.
                            Jaren geleden een ruit laten vervangen bij Carglass, zogezegd een identieke als originele maar zonder merkloze … die ruit was toch veel gevoeliger dan de originele en bijnier minste tikje was er telkens een stukje uit.
                            De vorm is dan wel dezelfde, de stevigheid van het glas daarom niet.
                            Maar toch ook al eens naar een merkgarage geweest en die stuurden me door naar Carglass … die komen anders in de garage een ruit zetten die ze zelf meebrengen.
                            Er zit helemaal geen regelmaat in … soms hebben ze bij Carglass effectief originele ruiten en soms namaak.
                            Soms plaatsen ze in de garage originele, soms deze dat Carglass meebrengt.
                            En eerlijk gezegd, ze hangen het niet altijd aan uwe neus. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              De meeste ruiten bij Carglass komen uit dezelfde fabriek als de originele, uiteraard niet allemaal.
                              En meestal heeft men liever een originele dan namaak, ook al beweert Carglass dat ze identiek zijn.
                              Mijn schoonzus werkt al meer dan 30 jaar in de afdeling eind controle autoruiten bij Soliver hier in Roeselare Freddy, zij maken
                              er hoofdzakelijk voorruiten voor BMW en Audi.
                              Vlak na mijn legerdienst heb ik er trouwens ook een paar maand gewerkt, maar zelf weet ik totaal niet wat en hoe naar klanten toe.
                              Soliver was vroeger van de familie Bouckaert, maar het huidige
                              Soliver is nu sinds 2018 verkocht aan de groep AGP.
                              Maar neem gerust van mij aan dat daar “geen enkele” autoruit
                              gemaakt wordt voor Carglass.
                              Mijn kozijn is chef bij AGC in Brugge, de AGC groep maakt ook
                              autoruiten, en die mannen maken ook autoruiten en ook voor
                              zeer veel merken en ook voor Carglass, maar deze voor Carglass
                              worden op totaal andere lijnen en in andere landen gemaakt.
                              Ze liegen dus niet als ze zeggen dat hun glas bij dezelfde
                              producenten worden gemaakt, maar als ik er nog een nodig
                              heb, zal deze besteld worden bij het merk zelf, vergelijk
                              maar eens goed de originele met een Carglass vervanging,
                              de verschillen zijn duidelijk en ik heb alvast geen goede ervaring
                              met Carglass.
                              Er zit/zat? hier trouwens iemand op BD die ook zijn hele leven
                              bij AGC heeft gewerkt en mijn kozijn goed kent, maar zijn naam
                              is mij ontgaan.
                              Bij Carglass of een van die ruiten marchandeurs mogen ze gerust
                              voor mij een ruit plaatsen, want ze hebben het meeste ervaring,
                              maar dan zal het wel een originele zijn, besteld bij de invoerder.
                              Enige verschil is dat ik die dan zelf moet vooraf betalen en nadien
                              mijn geld terug krijg van mijn verzekering, terwijl als je bij
                              Carglass gaat, “en hun glas neemt” dat deze meteen de rekening
                              naar je verzekering sturen, wat maakt het uit.
                              Last edited by Guest42; 24 november 2021, 07:41.

                              Comment

                              Working...
                              X