Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corona-carnaval in De Bosch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Corona-carnaval in De Bosch

Ondanks de hernieuwde uitbraak van de coronapandemie vond men het in Den Bosch verstandig om de start van het Carnavals seizoen groots te vieren. En 'gezellig' dat het was.

Tijdens het vieren van de Elfde van de Elfde zijn meerdere feestgangers in Den Bosch met elkaar op de vuist gegaan. Op een filmpje dat donderdag op Dumpert is gezet is te zien hoe enkele jongeren het met elkaar aan de stok hebben.

Re: Corona-carnaval in De Bosch

In Gent niet beter met het Lichtfestival 140.000 bezoekers op de eerste avond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
      In Gent niet beter met het Lichtfestival 140.000 bezoekers op de eerste avond.
      Meer nog. Mondmaskers ? Laat ons niet lachen. Tot zelfs politie liep er ZONDER mondmasker, sprak ook niemand aan die zonder liep. De personen die het volk moesten leiden of was het lijden stonden er ook veelal zonder te zwaaien ...
      Waren op een ver gelegen plaats om 19 uur en zijn dan maar naar huis gegaan om 19.20 toen we de drukte zagen opdoemen en vooral alles wat maar kon genegeerd werd ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Ondanks de hernieuwde uitbraak van de coronapandemie vond men het in Den Bosch verstandig om de start van het Carnavals seizoen groots te vieren. En 'gezellig' dat het was.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...filmd-gezellig
        Ach...tof om de kinderen te zien buiten spelen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Meer nog. Mondmaskers ? Laat ons niet lachen. Tot zelfs politie liep er ZONDER mondmasker, sprak ook niemand aan die zonder liep.
          Ik begrijp je maar wat wel bizar is dat men in Nederland al maanden het mondmasker totaal niet draagt (nergens) maar de cijfers zijn bij ons wel hoger (waar men toch relatief veel meet een mondmasker draagt)

Voor de duidelijkheid, ik draag het masker ook overal maar begin het nut er toch minder van in te zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Meer nog. Mondmaskers ? Laat ons niet lachen. Tot zelfs politie liep er ZONDER mondmasker, sprak ook niemand aan die zonder liep. De personen die het volk moesten leiden of was het lijden stonden er ook veelal zonder te zwaaien ...
            Waren op een ver gelegen plaats om 19 uur en zijn dan maar naar huis gegaan om 19.20 toen we de drukte zagen opdoemen en vooral alles wat maar kon genegeerd werd ...
            Ik ben donderdagavond geweest en veel mensen gezien met en politie en parcourbegeleiders hadden er allemaal een op.
            Ik heb politie zelfs veel mensen er zien over aanspreken.
            Life is beautiful, take pictures to remember

Comment

Men zou beter het openbaar vervoer controleren dan evenementen.
              Evenementen woont iedereen vrijwillig bij, geen verplichting als je geen zin hebt risico’s te nemen, idem met horeca.

Openbaar vervoer daarentegen moeten vele pendelaars nemen om (vaak verplicht) naar hun werk te gaan, die hebben geen andere keuze.
              Op de trein en in stations waar een mondmasker verplicht is, daar dragen velen het ook niet (correct) en een CST is er spijtig genoeg ook niet verplicht.
              Voor mij liever CST invoeren dan mondmasker, is het enige dat ze onderweg niet kunnen veranderen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Men zou beter het openbaar vervoer controleren dan evenementen.
                Evenementen woont iedereen vrijwillig bij, geen verplichting als je geen zin hebt risico’s te nemen, idem met horeca.

Openbaar vervoer daarentegen moeten vele pendelaars nemen om (vaak verplicht) naar hun werk te gaan, die hebben geen andere keuze.
                Op de trein en in stations waar een mondmasker verplicht is, daar dragen velen het ook niet (correct) en een CST is er spijtig genoeg ook niet verplicht.
                Voor mij liever CST invoeren dan mondmasker, is het enige dat ze onderweg niet kunnen veranderen.
                CST zonder mondkapje is dan wel veilig?
                Misschien in open lucht wel ja.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Corona-carnaval in De Bosch

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  CST zonder mondkapje is dan wel veilig?
                  Misschien in open lucht wel ja.
                  Dan ben je tenminste zeker dat ze gevaccineerd zijn en het risico beperkter is.
                  Liever ene met CST zonder mondmasker naast mij dan ene zonder CST dat zijn mondmasker niet (correct) draagt.

Bekijk het verloop … met mondmaskers kregen we een hevige tweede en derde golf.
                  Zonder mondmaskers maar met vaccinatie krijgen we een veel mildere vierde golf.
                  Mondmaskers hebben nog nooit een golf tegengehouden, vaccinatie beperkt het wel enorm.
                  Eigenlijk heeft geen enkele maatregel ooit iets opgelost, hoogstens tijdelijk een effect door geen contact te hebben en velen eenzaam en ongelukkig te maken.

Dat ze maar snel verder doen met die vaccinaties en CST overal invoeren bij openbaar vervoer en winkels.

Ben ik veilig en zeker niet ziek te worden?
                  Zeker niet, maar ik kan ook de griep krijgen, van de trap vallen, overreden worden, … [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik (69 j) en mijn vrouw (67 j en diabeet) zijn beide positief getest op corona. Waar wij het hebben opgelopen is een raadsel. Wij zien niemand en gaan één keer per week samen boodschappen doen, steeds MET MONDMASKER. Ook toen het een paar weken niet meer verplicht was bleven wij ons mondmasker dragen. Telkens ons handen ontsmet voor het nemen van een winkelkar. Bij het buitenkomen telkens nog eens ontsmet met een busje dat wij steeds in de wagen hebben.
                    En toch kreeg ik plots vorige week, een verkoudheid (dacht ik tenminste). Toch laten testen en positief, ook mijn vrouw een paar dagen later.
                    Dus "ik let op, corona zal mij moeilijk krijgen..." vergeet het.
                    Gelukkig zijn we allebei twee maal gevaccineerd en beperken de ongemakken zich tot nu en dan een hoestje, reuk-en smaakverlies (hopelijk tijdelijk), en her en der wat spierpijn (maar dat heb ik anders ook al)
                    Voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat er zoveel mensen naar massamanifestaties (bvb. lichtfestival Gent) gaan ondanks de stijgende cijfers. En de verantwoordelijken dan maar op TV komen verklaren dat ze alles is de hebben in Gent.....
                    Ook morgen een voetbalmatch in een uitverkocht Kon. Boudewijnstadion. En sommigen dan maar sakkeren op corona, terwijl ze zelf duchtig meewerken aan de verspreiding er van.
                    Het is hier reeds een paar keer geschreven denk ik... het mensDOM hé.

Comment

Raar, zo voorzichtig en toch C19 krijgen, andersom kan ook, onvoorzichtigen die de dans ontspringen...
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Raar, zo voorzichtig en toch C19 krijgen, andersom kan ook, onvoorzichtigen die de dans ontspringen...
                        Ik stel me ook meer en meer de vraag in hoeverre de testen geen andere zaken aanzien als Covid.

Maar goed, het geval van pappietje bewijst dat vaccinatie om het ergste te voorkomen de beste oplossing is. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ik stel me ook meer en meer de vraag in hoeverre de testen geen andere zaken aanzien als Covid.

Maar goed, het geval van pappietje bewijst dat vaccinatie om het ergste te voorkomen de beste oplossing is. [emoji6]
                          Bloedafname en controleren op antistoffen gebeurd volgens mij te weinig.
                          Deze cijfers zouden toch veel vragen kunnen oplossen, en een veel duidelijker beeld geven wat er voor wie het beste is.
                          Wij hebben hier met ons twee een klein jaar geleden beiden Corona
                          gehad en zijn twee maal ingeënt, ook daar is meten weten denk ik dan.

Comment

En er zijn weer een paar honderduizend domoren op weg

Comment

Het gedrag van de mens zal ertoe leiden dat we hier nooit meer vanaf zullen komen, helaas. En het gaat steeds meer richting 'ikke, en de rest kan stikke' Vanaf morgen krijgen we hier een beperkte lockdown. Triest als ik die bovenstaande beelden zie
                              Rp

Comment

Working...
                              X