PDA

Volledige versie bekijken : vingers

Bart & Ruifje
16 november 2004, 19:27
Kan iemand mij zeggen hoe je het best vingerafdrukken vanop foto's verwijdert.

Walt
16 november 2004, 19:47
Een schaar misschien :D

Opletten met papieren zakdoekjes: dit maakt krassen op hoogglans!
Zoek ook nog dé oplossing!

Black B@ndit
16 november 2004, 21:04
Ik heb een tijdje geleden foto's in kaders gestoken, en omdat ik die vooraf al aan een paar mensen had laten zien, stonden er vingerafdrukken op :B .
Ik was ook op zoek naar een wondermiddel, en toen heb ik geprobeerd om die eraf te krijgen met een prop watten. Daarmee heb ik die vingerafdrukken vrij goed van de foto's gekregen :G , zonder de foto's te beschadigen.
Gebruik zeker geen water of andere vloeistoffen, want dat maakt het alleen maar erger.

Ik had dat al bij "tips & tricks" gepost:
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=57775&highlight=foto%27s+zuiver+maken

Huggy
16 november 2004, 21:09
welk soort foto's?

van een goeie zwart-wit doka afdruk...een "echte foto" dus...die kan je gerust onder de kraan steken en heel zachtjes met schone vingers onder de kraan afwassen....laten drogen en klaar is kees :G

Het moderne digitale geweld...tja...da weet ik nie :o nog nie geprobeerd.... probeer misschien ne keer met hetzelfde type foto die je nie meer nodig hebt ;)

marc
16 november 2004, 22:34
Net als z/w foto`s kan je ook kleurenfoto`s (hoogglans) onder de kraan houden.
Vervolgens laten drogen aan de lucht.

Succes :G

Jo
16 november 2004, 23:51
Het hoeft niet perse maar indien mogelijk wel gedistilleerd water gebruiken.

Anders krijg je soms kalkaanslag bij het drogen.

Jo(han)

Walt
17 november 2004, 16:36
Of een beetje "wetting agent", zoals "Agepon" bioj het water voegen, zoals vroeger bij het laatste spoelbad in de doka. Bij gebrek hieraan kan een drupje (afwas)detergent ook wel helpen..