Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autokeuring

    Voor diegenen die zich ergeren op de autokeuring, het wordt er niet gemakkelijker op. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210830_95639045
    Last edited by Franciskine; 30 augustus 2021, 22:50.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Autokeuring

    Het nadeel van opmerkingen is dat het merendeel van de mensen er gewoon niets aan doet.
    Het is dan ook te begrijpen dat men daar strenger op wordt, ten nadele van wie wel meteen actie onderneemt.
    Wel straf dat er zaken op de lijst staan die niet behoren tot de verplichte uitrusting.
    Maar goed, wie zijn wagen deftig onderhoudt, die zal er weinig of geen last van hebben. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Autokeuring

      Zouden ze verdomme niet beter de fietsen controleren op lichten, reflectoren, remmen en bel?
      Ze hebben weer geld nodig zeker en weeral een verdoken belasting verdikke.
      Gisteren op de VRT krijgen staatsambtenaren 2% loons- en pensioen erbij en dan volgt dat.
      Geven en direct terug pakken, ppppffffffffffffffffff.
      Last edited by Red Falcon; 31 augustus 2021, 11:28.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Autokeuring

        Ik ben daar helemaal ok mee.
        Het is erg belangrijk dat een wagen op de openbare weg in degelijke staat is.

        Zelf ga ik daar geen last van hebben. Ik ga sowieso elk jaar naar de garage alvoor ik de keuring doe.
        Er zijn zo van die dingetjes waar je ook rood voor krijgt en niet altijd direct aan denkt. Bv bandenspanning nazien. Zorgen dat er voldoende water zit in de sproeiers,....

        Af en toe zie ik ook voertuigen met zeer vuile koplampen. Meer specifiek gaat dit om plastiek lampen waarvan de coating helemaal wazig en vergeeld is.
        Te weinig voertuigen keuren ze daar op af. Desondanks de lampen niet goed meer werken.

        Ze mogen ook iets doen aan de geluidsnormen en die veel strikter naleven.
        Patserkarren met luidruchtige uitlaten mogen ze van mij allemaal afkeuren.
        Ze zijn trouwens niet gehomologeerd!
        Niet dat ik iets heb tegen mensen die graag een sportieve auto rijden. Het is bijzonder storend als zoiets snachts door je straat komt scheuren.
        De openbare weg is geen race circuit!

        Comment


        • #5
          Re: Autokeuring

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ze hebben weer geld nodig zeker en weeral een verdoken belasting verdikke.
          Als uw auto in orde is, dan kost het niets extra hé. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Autokeuring

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Ze mogen ook iets doen aan de geluidsnormen en die veel strikter naleven.
            Patserkarren met luidruchtige uitlaten mogen ze van mij allemaal afkeuren.
            Ze zijn trouwens niet gehomologeerd!
            Niet dat ik iets heb tegen mensen die graag een sportieve auto rijden. Het is bijzonder storend als zoiets snachts door je straat komt scheuren.
            De openbare weg is geen race circuit!
            Probleem is dat ze met een gekeurde uitlaat naar de keuring gaan en ze nadien vervangen.
            Grappig dat de meeste onder kleine rammelkarren steken, veel lawaai maar da’s ook al. [emoji23]
            Er zijn anders ook wel gehomologeerde sportuitlaten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Autokeuring

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Zouden ze verdomme niet beter de fietsen controleren op lichten, reflectoren, remmen en bel?
              Ze hebben weer geld nodig zeker en weeral een verdoken belasting verdikke.
              Gisteren op de VRT krijgen staatsambtenaren 2% loons- en pensioen erbij en dan volgt dat.
              Geven en direct terug pakken, ppppffffffffffffffffff.
              De autokeuring is nochtans een NV, geen staatsinstelling die belastingen heft, maar een vennootschap die belast wordt op haar winst. Zoek maar op: NV Autoveiligheid, ondernemingsnummer 0400.824.586.
              Zoals al gezegd: Een herkeuring is voor diegenen die teveel bespaard hebben op hun onderhoud en is zeker te vermijden. Men bepaalt zelf waar men het geld liever achterlaat, in de garage of bij de autoveiligheid, beide betalen gewoon belastingen op hun winst.

              En de indexaanpassing is voor iedereen, niet alleen alle pensioenen, vervangingsinkomsten en ambtenarenlonen krijgen 2% erbij, ook de lonen. Wanneer exact is afhankelijk van de respectievelijke CAO's
              Maar omdat de meeste pensioenen, de vervangingsinkomens (ziekte, invaliditeit, ...) en ambtenarenlonen grotendeels worden betaald uit de schatkist komt dat in het nationale nieuws.
              Niettemin geldt de index voor iedereen. (bijv https://www.acerta.be/nl/klantenport...r-2021-bereikt)

              Comment


              • #8
                Re: Autokeuring

                Heel toevallig vanmorgen naar autokeuring moeten gaan... Op einde maand inleveren leasewagen en die moest gekeurd zijn net ervoor natuurlijk.
                Had ook een rode kaart omdat de dimlichten niet goed afgesteld waren...kosten 53eur
                Gelukkig snel langs BMW kunnen passeren en daarna een snelle herkeuring en nu een groene kaart... Herkeuring koste 13eur

                Comment


                • #9
                  Re: Autokeuring

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Ik ben daar helemaal ok mee.
                  Het is erg belangrijk dat een wagen op de openbare weg in degelijke staat is.
                  Ik acht het even belangrijk dat een fiets in orde is, vooral omdat ik bijna een omver gereden heb in het donker bij gietende regen en zonder licht en nul komma nul reflectoren.
                  Nog nooit een rode kaart gehad bij de keuring en ik rijd al van mijn 18 in auto, ben er nu bijna 75.
                  Last edited by Red Falcon; 31 augustus 2021, 14:04.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autokeuring

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Nog nooit een rode kaart gehad bij de keuring en ik rijd al van mijn 18 in auto, ben er nu bijna 75.
                    Waarschijnlijk altijd met uw wagen eerst naar garage voor keuring vermoed ik?

                    Comment


                    • #11
                      Autokeuring

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Waarschijnlijk altijd met uw wagen eerst naar garage voor keuring vermoed ik?
                      Mijn ouders gingen altijd naar de garage voor de keuring en toch vonden ze altijd wel iets, een keer afgekeurd voor de lichten en deze waren een uur ervoor net afgesteld.
                      Mijn vader reed van de uitgang meteen terug naar de ingang van de keuring zonder iets aan te passen, groene kaart zonder problemen.

                      Mijn moeder ging later ook steeds eerst naar de garage, die tellen soms ook goed door met allerlei zaken waar je zelf geen controle over hebt, toch ook eens afgekeurd voor de uitstoot (was nog met carburator), tweede keer garage betalen en herkeuring.

                      Ikzelf ga nooit meer naar de garage voor een keuring, ik ga ervan uit dat mijn wagen altijd in orde is.
                      Die wordt onderhouden zoals het moet, dus geen reden om te panikeren.
                      Tot nu toe nog nooit enige opmerking gekregen bij de keuring en ik rij ook al 38 jaar.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autokeuring

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Waarschijnlijk altijd met uw wagen eerst naar garage voor keuring vermoed ik?
                        Vroeger wel, nu niet meer.
                        Ik had eens zelf een lamp vervangen aan mijn Mercedes en bij de volgende keuring moest ik die in de garage laten bijstellen en laten herkeuren.
                        Geen idee hoeveel ik toen betaald heb, maar dat is nooit plezant een herkeuring.
                        Maar vroeger altijd naar de garage want die auto's hadden nog geen boordcomputer en nog een carburator en ja, die MOEST afgereld worden want anders waart ge de pineut.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autokeuring

                          Ik ben ook nooit vooraf naar de garage geweest, mijn auto's hebben in al die jaren niet veel rode kaarten gekregen.
                          De Clio 1 keer omdat de remkrachtverdeler (tussen voor en achterremmen) niet goed werkte, en 1 keer de Dacia omdat de koplampen te laag stonden.
                          Als ik al die jaren eerst naar de garage was geweest, dan zou dat een heel stuk duurder geweest zijn dan die twee herkeuringen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autokeuring

                            Maar een rode kaart voor een kapotte kentekenverlichting is er wel over, zeker als er maar 1 vd 2 defect is, daar is een waarschuwing genoeg voor.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autokeuring

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Probleem is dat ze met een gekeurde uitlaat naar de keuring gaan en ze nadien vervangen.
                              Grappig dat de meeste onder kleine rammelkarren steken, veel lawaai maar da’s ook al. [emoji23]
                              Er zijn anders ook wel gehomologeerde sportuitlaten.
                              Mag ik je velgen met nieuwe banden even lenen? Ik moet naar de keuring.
                              Daarna breng ik ze terug.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X