Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cosmos Bipinnatus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Cosmos Bipinnatus

    Een bloemetje uit den hof gefotografeerd met de hulp van een fijn takje en twee waterdruppels:

    Last edited by Black B@ndit; 11 september 2020, 21:54.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Cosmos Bipinnatus

    Het leven door een roze bril
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Cosmos Bipinnatus

      zeer mooi ! mocht voor mij in 3/2 verhouding
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Cosmos Bipinnatus

        Mooi gedaan.
        Knappe kleuren.
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: Cosmos Bipinnatus

          mooi uitgevoerd, in één opname?

          Comment


          • #6
            Re: Cosmos Bipinnatus

            Oorspronkelijk geplaatst door Marsje Bekijk bericht
            mooi uitgevoerd, in één opname?
            Dit is één opname (alleen uitgesneden en de "standaard bewerkingen" toegepast), maar ik heb er wel een aantal moeten maken voor de foto goed genoeg was (scherpstellen viel niet mee met de heel beperkte scherptediepte in de druppels).
            Er zit hier ook maar één bloem in de achtergrond (steeltje door een stuk gekleurd papier gestoken, dat is de achtergrond), de belichting, een Ledgo lichtpaneeltje, zit achter het takje en de kamer was verder zoveel mogelijk verduisterd om ongewenste reflecties in de druppels te vermijden. De achtergrond in de druppel, dat is het papier achter de bloem, de rest van de achtergrond is eigenlijk de bloem zelf.
            Het enige probleem was dat ik er niet op gelet had dat de auto iso aan stond, achteraf zag ik dat deze foto gemaakt is op iso 6400.
            Maar eigenlijk zat er niet veel ruis in de foto, alleen zouden de fijne details nog wat beter uitgekomen zijn als ik de iso lager had ingesteld.
            Ik maak soms ook nog fouten, nu is dat waarschijnlijk omdat ik de laatste maanden veel te weinig foto's heb gemaakt (ik fotografeer vooral evenementen, maar die waren er dus niet...).
            Deze foto (en de foto's van de bubbels) heb ik gemaakt voor een thema dat opgelegd was door de fotoclub, en daar zijn die foto's vorige week besproken (eerder mag ik ze nergens laten zien, want ze worden anoniem gejureerd door alle aanwezige clubleden).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Cosmos Bipinnatus

              Mooi en knap gedaan, en ik moest ook gelijk aan een bril denken. Elton John moet je zoiets niet laten zien.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Cosmos Bipinnatus

                creatieve uitwerking!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Cosmos Bipinnatus

                  Mooi creatief beeld, en leuk om te lezen hoe het tot stand gekomen is.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                  Comment

                  Working...
                  X