Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaasjeskruiddikkopje II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kaasjeskruiddikkopje II



    Bedankt voor het kijken/reacties.
    Pholie

  • #2
    Re: Kaasjeskruiddikkopje II

    Ga voor de eerste maar vooral voor de naam.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Kaasjeskruiddikkopje II

      Mooie foto's.
      Geyst

      Comment


      • #4
        Re: Kaasjeskruiddikkopje II

        Knappe opnametechniek.

        Persoonlijk zie ik weinig toegevoegde waarde in het "gezicht" van een vlinder, maar ik merk toch dat de meest bekeken foto's die zijn waar het dier menselijke eigenschappen kunnen toegekend worden.

        Comment


        • #5
          Re: Kaasjeskruiddikkopje II

          Mooi Pholie! Naar mijn mening iets te weinig scherptediepte, vooral in de eerste maar dat is ook niet evident. Twee vind ik dan de betere, al is het wel de 'klassieke'. Maar dan van een vrij zeldzame vlinder. Knappe BG ook met het paars die overloopt in het groen.
          @Palombian : Soms vraag ik me ook af of het beeld toch veel mooier is met gespreide vleugels en niet zozeer de focus leggen op het kopje, maar bij macro leer je al snel dat er toch minstens één oog moet in beeld staan Tenzij je een mooie compo hebt en wegkomt met een blauwtje dat mooi op de top hangt bv.

          Groeten,
          Mattias
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: Kaasjeskruiddikkopje II

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Knappe opnametechniek.

            Persoonlijk zie ik weinig toegevoegde waarde in het "gezicht" van een vlinder, maar ik merk toch dat de meest bekeken foto's die zijn waar het dier menselijke eigenschappen kunnen toegekend worden.
            Idd, ik wou de titel eerst Kabouter Wesley geven :-)

            Comment


            • #7
              Re: Kaasjeskruiddikkopje II

              Ga toch ook voor de eerste omwille van:
              1. De scherpte op het smoeleke
              2. Eens anders in beeld gezet.
              Groeten Andre

              Comment


              • #8
                Re: Kaasjeskruiddikkopje II

                Ga voor de eerste, vooral omwille van de mooie kleuren en de verdeling van de kleuren in de achtergrond.
                Mvg. Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Kaasjeskruiddikkopje II

                  Allebei erg mooi !
                  De zeer beperkte DoF draagt er toe bij dat de beelden levendig overkomen, ben daar ook fan van! als het essentieel dan maar scherp is zoals hier in beide foto's !
                  Die eerste lijkt wel klaar om de duik gaan te nemen al is dat niet zo, knap.
                  De tweede daar mag je als het ware een beetje mee in zijn bord kijken
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kaasjeskruiddikkopje II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                    Mooi Pholie! Naar mijn mening iets te weinig scherptediepte, vooral in de eerste maar dat is ook niet evident. Twee vind ik dan de betere, al is het wel de 'klassieke'. Maar dan van een vrij zeldzame vlinder. Knappe BG ook met het paars die overloopt in het groen.
                    @Palombian : Soms vraag ik me ook af of het beeld toch veel mooier is met gespreide vleugels en niet zozeer de focus leggen op het kopje, maar bij macro leer je al snel dat er toch minstens één oog moet in beeld staan Tenzij je een mooie compo hebt en wegkomt met een blauwtje dat mooi op de top hangt bv.

                    Groeten,
                    Mattias
                    Heb de "photoshoot" vandaag nog eens overgedaan, hoe wil je hem het liefst, zal zien of ik die kan posten ;-) ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kaasjeskruiddikkopje II

                      Ze zijn beiden meer dan geslaagd, maar die tweede met het tongetje heeft toch mijn voorkeur!
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kaasjeskruiddikkopje II

                        Heb niet direct een voorkeur, beide mooi hoor !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kaasjeskruiddikkopje II

                          Alle twee mooi, met een lichte voorkeur voor de tweede.
                          Luc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kaasjeskruiddikkopje II

                            Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                            Alle twee mooi, met een lichte voorkeur voor de tweede.
                            Luc

                            Helemaal mee eens.
                            groetjes, moniq (BD1321BE)

                            A picture paints a thousand words

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kaasjeskruiddikkopje II

                              Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                              Heb de "photoshoot" vandaag nog eens overgedaan, hoe wil je hem het liefst, zal zien of ik die kan posten ;-) ?
                              Ik denk dat je mijn smaak wel kent Een scherp tongske én gespreide vleugels?
                              Man, mocht ik dat alleen al in mijn tuin, die ik niet meer heb, hebben... Dan zouden ze me moeten komen zoeken voor het eten zenne
                              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                              Comment

                              Working...
                              X