Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smile!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Smile!

    Deze Zwervende Heidelibel gaf me deze ochtend haar mooiste glimlach
    Nikon Z6 - Sigma 150mm F2.8



    Groeten,
    Mattias
    Last edited by Mattias Furniere; 13 augustus 2020, 12:52. Reden: Soortnaam
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Smile!

    Mooi en scherp! Valt het mee zo een spiegelloze camera?
    Geyst

    Comment


    • #3
      Re: Smile!

      Weer een mooie.
      Zie ook flickr

      Comment


      • #4
        Re: Smile!

        Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
        Mooi en scherp! Valt het mee zo een spiegelloze camera?
        Dank je Gheyst! Zeer zeker! Al moet ik wel zeggen dat Nikon nog eeuwen achterloopt op Fuji (ik fotografeer met beide). Zeker niet in beeldkwaliteit, etc... de Z6 is een topcamera. Maar in de hulpfuncties, zo krijg ik bij Fuji een kraakheldere weergave op 100% zoom van zodra ik aan mijn scherpstelring kom. Bij Nikon is dat een schokkerig affaire en tegen dat je jouw onderwerp goed ziet is ie al terug weg. Om maar één iets op te noemen. Fuji staat jaren verder. Maar de race is begonnen en Nikon zal op sneltempo inhalen. De IBIS is bv een droom, je sluitertijden kunnen véél langer. Als je twijfelt over een aankoop, stuur me gerust een PB, heb er al enkele mogen testen en heb er zelf 3 dus... Merci!
        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

        Comment


        • #5
          Re: Smile!

          Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
          Weer een mooie.
          Dank je Ludwig!
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: Smile!

            Staat er mooi op Mattias, zonder naar de exif te kijken zie ik welke met de Z6 zijn genomen! FF blijft toch wel verbazen alhoewel voor macro nog iets moeilijker natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Smile!

              Mooi scherp en met neutrale achtergrond!

              Comment


              • #8
                Re: Smile!

                Staat er heel mooi bij ...altijd een dankbaar onderwerp "een bloedrode heidelibel", wel schrik ik toch van je commentaar ivm de schokkerige scherpstelling van de Z6 tov de Fuji...dan lijkt me de spiegelloze nikons niet (momenteel) echt geschikt voor macro opnames ?

                Groetjes
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: Smile!

                  Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  Staat er heel mooi bij ...altijd een dankbaar onderwerp "een bloedrode heidelibel", wel schrik ik toch van je commentaar ivm de schokkerige scherpstelling van de Z6 tov de Fuji...dan lijkt me de spiegelloze nikons niet (momenteel) echt geschikt voor macro opnames ?

                  Groetjes
                  Freddy
                  Niet voor niks dat er snel een opvolger is gekomen van de z6. Te snel op de markt gebracht om de kloof met de koplopers proberen te dichten ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smile!

                    Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                    Staat er heel mooi bij ...altijd een dankbaar onderwerp "een bloedrode heidelibel", wel schrik ik toch van je commentaar ivm de schokkerige scherpstelling van de Z6 tov de Fuji...dan lijkt me de spiegelloze nikons niet (momenteel) echt geschikt voor macro opnames ?

                    Groetjes
                    Freddy
                    Dag Freddy,

                    Ik heb het voor alle duidelijkheid niet over de zoeker zelf he, die zijn vergelijkbaar. Anders dan bij de DSRL is die elektronisch en niet optisch, maar dat weet je wel, dus hebben fabrikanten daar ook technische snufjes aan toegevoegd zoals bv FP,... Je hebt in beide modellen ook een scherpstelloep zitten, van zodra ik begin met focussen krijg ik dan een uitvergroting van 50 of 100% op mijn oog geprojecteerd. Bij Fuji werkt dit feilloos, naast nog een berg andere mogelijkheden over de ganse werking van de camera, bij Nikon is dat een beeld waar vertraging op zit en erg schokkerig is. Op mijn Fuji kan ik +/-12 knoppen programmeren, Nikon...3. Maar het is helemaal geen slechte camera, als je nog nooit met een ander model geschoten hebt ga je het nooit geweten hebben. Maar ik gebruik ze quasi dagelijks naast elkaar en dan vallen die verschillen erg sterk op. Hoe dan ook, de beelden zijn er altijd naar, deze hierboven liegt er wederom niet om
                    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smile!

                      Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                      Niet voor niks dat er snel een opvolger is gekomen van de z6. Te snel op de markt gebracht om de kloof met de koplopers proberen te dichten ...
                      Inderdaad, de Z5 komt er nu volgende week, is niet echt een opvolger maar de Z6S & Z7S staan al gepland eind dit dit jaar dacht ik? Sommige zaken kunnen ze niet met firmware verhelpen. En in alle eerlijkheid, het zou me heel sterk verbazen als ze met die S-modellen plots gaan bijbenen. Of ze zouden heel straf uit den hoek moeten komen want de grootste is nog niet over de lippen gegaan, al liggen hun features wel wat gelijk met Fuji, maar Sony staat aan kop. Al verliezen die nu veel marktaandeel dankzij de sterke XT-3 en XT-4 en hun veel te zware lenzen. Nu, hoe dan ook vind ik het watjammeer, je koopt dan zo'n Nikon FF en ipv dat ze zich focussen op hun klanten en zorgen om zoveel mogelijk recht te trekken met Firmware-updates, blijven ze gewoon nieuwe modellen uitbrengen, daar zijn veel Nikon gebruikers misnoegd over. Enfin, dat is een andere discussie, ik ga schieten ze...met de Nikon Z6
                      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                      Comment


                      • #12
                        Re: Smile!

                        Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                        Mooi scherp en met neutrale achtergrond!
                        Dank je Frank!
                        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                        Comment


                        • #13
                          Re: Smile!

                          Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                          Staat er mooi op Mattias, zonder naar de exif te kijken zie ik welke met de Z6 zijn genomen! FF blijft toch wel verbazen alhoewel voor macro nog iets moeilijker natuurlijk.
                          Dank je Pholie! Nochtans als ze echt vlijmscherp zijn op Fuji... Al zit er hier veel meer detail in he, daar kan je niet van onderuit. Neen, het maakt het niet makkelijker, maar ook niet moeilijker, het is even wennen (wat ik wel nog aan het doen ben ) maar uiteindelijk komt alles goed. Merci!
                          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Smile!

                            Heel mooi plaatje.
                            groetjes, moniq (BD1321BE)

                            A picture paints a thousand words

                            Comment


                            • #15
                              Re: Smile!

                              Ben je zeker dat dit een Bloedrode is? Volgens mij is dit eentje die duizenden km heeft afgelegd. De Zwervende Heidelibel. De rode neus-top verraadt dit denk ik ;-) Ook het Pterostigma is hier niet zwart maar geel. Typisch voor de zwervende.
                              Check it out.

                              Comment

                              Working...
                              X