Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hommel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hommel

    Vandaag gewoon even met de tele in de tuin rondgewandeld. Deze sprong er naar mijn goesting bovenuit in de reeks.



    Nikon Z6 - 1/1000 - f 6.3 - ISO 400 - 500 mm

    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

  • #2
    Re: Hommel

    Mist toch wat aan scherpte hoor.
    snap ook de exif niet..?
    grt,bouk
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Hommel

      De compo vind ik zeer boeiend, de hommel bovenaan de top van een uitwaaiende bloem. Mooi Erik.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Hommel

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        snap ook de exif niet..?
        grt,bouk
        Bedankt voor het kijken en voor je reactie.

        Laat ik een poging doen om de exif te verklaren:
        Foto werd genomen met een Tamron 150-600 op een statief met een schommelkop, opgesteld in de buurt van bloemen waarop de hommels redelijk actief waren. Gekozen voor de schommelkop om snel te kunnen schakelen naar de bloem met de hommel. Geen echte statief-met-afstandsbediening macro-foto dus, lens ingesteld op autofocus (+ back-button focus) met vibratie reductie. Om met de lange focusafstand toch nog een redelijke sluitertijd te halen (shutter speed >= focal length) bij foto-uit-de-hand heb ik de iso omhoog gehaald, en de camera ingesteld op diafragmavoorkeur (om de DoF zo klein mogelijk te houden) op het grootste diafragma. Camera bepaalde dus zelf de sluitertijd. Die beestjes zitten zelf niet echt stil, met de schommelkop zit je ook nog met wat bewegingsonscherpte, dus die hoge ISO/sluitertijd combinatie is in mijn ogen wel noodzakelijk.

        Maar ik sta altijd open voor suggesties om het beter te doen. Dus als je kan toelichten hoe het anders kan, of hoe jij deze situatie zou aanpakken, dan hoor ik het graag bouk. Misschien klopt er iets niet in mijn redenering?

        E.T.
        "De gustibus et coloribus non est disputandum"

        Comment

        Working...
        X