Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos flitsen in studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloos flitsen in studio

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een Nikon camera D7100 en twee Linkstar FS-300D studioflitsers. Tot voor kort werkte ik met twee synchronisatiekabels, maar onlangs heb ik me een Rollei wireless flash unit (transmitter & receiver) aangeschaft om wat vrijer te kunnen werken in mijn studio. Ik heb beide onderdelen voorzien van de nodige AA batterijen en de receiver aangesloten op één van de Linkstar flitsers. Wanneer ik op de testknop van de receiver druk, gaan allebei de flitsers mooi synchroon af. Alles lijkt dus te werken. Vervolgens plaats ik de transmitter via het hot shoe contact op mijn camera, maar als ik op de testknop van de transmitter druk (of ik druk op de ontspanknop van de camera), dan gaan er geen flitsers meer af. Nochtans geven de instellingen op de display van de transmitter correct weer hoe de camera is ingesteld (TTL, brandpuntsafstand, diafragma). Heeft iemand van jullie meer ervaring met dit soort apparatuur? Hoe kan ik beide flitsers mooi synchroon laten triggeren? Alvast dank bij voorbaat. Mvg, Juul

  • #2
    Re: Draadloos flitsen in studio

    TTL met studio flitsers en dan nog draadloos???

    Comment


    • #3
      Re: Draadloos flitsen in studio

      Die flitsen kunnen geen TTL aan bij mijn weten.
      Zou prima moeten lukken in M mode. Wel rekening houden dat je sluiter onder de pakweg 1/200 blijft.

      (TTL en/of HSS kunnen met studioflitsen maar je zit dan in een andere prijsklasse, je hebt dan ook een speciale trigger nodig en zo)

      Comment


      • #4
        Re: Draadloos flitsen in studio

        Ik gebruik een simpele SG 3IR voor mijn pop-up flits, flits op M, en dan gaan de studioflitsers af op de IR van de pop-up flits. Werkt perfect en nog nooit een flits gemist, weleens door iets te snel te werken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X