Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke

    Welke is de meest goede lens 24/70 f4 of 24/105 f4 canon reis en vogel fotografie
    graag enkele reacties

  • #2
    Re: Welke

    Vogelen doe je toch in veel gevallen met >= 300mm ???

    De meest goede lens bestaa niet - optimaal is in mijn ogen een setje objectieven -, en het zal ook veel duidelijker zijn als je de volledige omschrijving geven van het objectieven geeft, dus iets in de trant van:
    Canon EF 24-70mm f/4L IS USM
    Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM

    en misschien ook nog even vermelden wat je aan body hebt en wat je naast vogels nog meer denkt vast te willen vastleggen...

    Comment


    • #3
      Re: Welke

      Oorspronkelijk geplaatst door estartit Bekijk bericht
      Welke is de meest goede lens 24/70 f4 of 24/105 f4 canon reis en vogel fotografie
      graag enkele reacties
      voor vogels zijn geen van beide geschikt, met 600mm kan je een beetje vogels fotograferen. de 24/105 f4 heb ik gehad het was mijn slechtste les. bekijk eens naar Sigma ART serie voor Canon. veel goedkoper en zelf betere kwaliteit

      Comment


      • #4
        Re: Welke

        Meest goede is gewoon beste.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke

          Beide zijn goede lenzen, water en stofdicht, en vooral zeer scherp
          Tevens gebouwd met de kwaliteit die een L lens van Canon herkenbaar maakt

          De Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM heeft iets meer zoom en wat meer telebereik t.o.v. de Canon EF 24-70mm f/4L IS USM
          Zelf heb ik eigenlijk nooit gesnapt dat Canon deze twee lenzen naast elkaar uitbrengt
          Persoonlijk vind ik de EF 24-105mm f/4L IS II USM een ideale wandellens, en als je op vakantie gaat en je wilt maar één lens meenemen is deze perfect door z'n bereik

          ps. Vogelfotografie ga je er uiteraard niet mee kunnen doen, daar heb je véél meer mm's voor nodig
          Dan spreken we over 400-500-600 mm en dan heb je meestal zelfs nog een extender erbij nodig

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 16 augustus 2019, 16:40. Reden: ps
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke

            Hangt ervan af welke camera je hebt.
            Is het een crop dan zijn ze beiden even goed.
            Is het een full Frame dan is de 24-70 op gebied van lens vervorming stukken beter dan de 24-105.
            De 24-70 is ook een stuk lichter dan de 24-105.
            Beide lenzen presteren veel beter op een crop camera.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X