Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

copyright welke verhouding gebruiken op poster afdruk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • copyright welke verhouding gebruiken op poster afdruk

    zou graag m'n naam op een poster afdruk willen zetten, leesbaar maar niet al te groot

    welke verhouding neem ik best in acht ?
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: copyright welke verhoduing gebruiken op poster afdruk

    Dat hangt natuurlijk helemaal af van formaat poster en ruimte aan kader rand.

    Comment


    • #3
      Re: copyright welke verhoduing gebruiken op poster afdruk

      Ik heb hier aan de muur een genummerde en getekende Jan Bosschaert poster hangen. Afmetingen kader zijn 70x50; handtekening buiten de tekening zelf.
      Let niet op de (slechte) kwaliteit van de foto (veel reflectie en met iPad gemaakt). Het gaat om de verhoudingen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: copyright welke verhoduing gebruiken op poster afdruk

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Dat hangt natuurlijk helemaal af van formaat poster en ruimte aan kader rand.
        geen rand, ik zou vr een 75/50, 90/60of 60/60 willen gaan.

        heb een penseel met m'n naam dus die px kan ik aanpassen
        Heb nu zelf ff zitten tellen en idee bedacht
        poster is 76 cm formaat van drukker (8976px) , dus 8976 /76 = 118 px/cm dus als ik m'n naam ongeveer 2 cm wil vermenigvuldig ik deze met 2 . Zo kan ik eruit komen denk ik ?
        Ik moet dan wel m'n foto in PS op 100 % zetten denk ik ?
        Last edited by IngridVD; 11 juli 2019, 15:20.
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: copyright welke verhoduing gebruiken op poster afdruk

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ik heb hier aan de muur een genummerde en getekende Jan Bosschaert poster hangen. Afmetingen kader zijn 70x50; handtekening buiten de tekening zelf.
          Let niet op de (slechte) kwaliteit van de foto (veel reflectie en met iPad gemaakt). Het gaat om de verhoudingen.
          https://i.imgur.com/sDeuGXC.jpg
          Les, bedankt, mag vr mij nog kleiner.
          gebruikt geen rand, ik zou vr een 75/50, 90/60of 60/60 willen gaan.

          heb een penseel met m'n naam dus die px kan ik aanpassen
          Heb nu zelf ff zitten tellen en idee bedacht
          poster is 76 cm formaat van drukker (8976px) , dus 8976 /76 = 118 px/cm dus als ik m'n naam ongeveer 2 cm wil vermenigvuldig ik deze met 2 . Zo kan ik eruit komen denk ik ?
          Ik moet dan wel m'n foto in PS op 100 % zetten denk ik ?
          Last edited by IngridVD; 11 juli 2019, 15:20.
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: copyright welke verhoduing gebruiken op poster afdruk

            Dat lijkt me idd goed geredeneerd. Op mijn poster is naast de handtekening van Jan Bosschaert tevens de nummering (88/300). Die zijn allebei goed leesbaar. Links staat er nog gedrukte tekst, en die is echt te klein om op een normale afstand te kunnen lezen. Dan moet ik er echt met m'n neus op zitten!
            Maar als jij geen witte rand gebruikt, mag jouw handtekening (op de foto zelf dus) niet storen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: copyright welke verhoduing gebruiken op poster afdruk

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Dat lijkt me idd goed geredeneerd. Op mijn poster is naast de handtekening van Jan Bosschaert tevens de nummering (88/300). Die zijn allebei goed leesbaar. Links staat er nog gedrukte tekst, en die is echt te klein om op een normale afstand te kunnen lezen. Dan moet ik er echt met m'n neus op zitten!
              Maar als jij geen witte rand gebruikt, mag jouw handtekening (op de foto zelf dus) niet storen.
              ga het maar eens proberen en hopen dat de afdruk ok is.
              Daarom dat het ik het niet groot wil omdat er geen witte rand komt, maar toch ergens een initialen erop wil.
              groetjes Ingrid

              Comment

              Working...
              X