Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

N.a.s.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • N.a.s.

    De zoekfunctie lijkt geen resultaten te geven met deze 3 letters ( N.A.S. of gewoon NAS ) vandaar deze nieuwe post.

    Synology lijkt zo wat het bekendste merk.....ik neem aan dat er hier wel gebruikers zijn die met een NAS werken?

    Ik heb vooral interesse omdat ik vanop minstens 2 verschillende plaatsen mijn opgeslagen informatie moet kunnen bereiken.....

    Twee systemen die ik al eens bekeken heb :

    https://www.coolblue.be/nl/product/8...-253be-2g.html ( plus 2 x HD 10TB )

    en

    Last edited by Franciskine; 9 december 2018, 16:09.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: N.a.s.

    Draadloos of bedraad?
    Ik heb verschillende Synology's, maar ik gebruik die enkel en alleen thuis.
    Weliswaar op verschillende plaatsen, maar niet buitenshuis.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: N.a.s.

      Er bestaat ook een heel goed Nederlands Synology forum, Francis!
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: N.a.s.

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Draadloos of bedraad?
        Ik heb verschillende Synology's, maar ik gebruik die enkel en alleen thuis.
        Weliswaar op verschillende plaatsen, maar niet buitenshuis.
        Draadloos....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: N.a.s.

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          De zoekfunctie lijkt geen resultaten te geven met deze 3 letters ( N.A.S. of gewoon NAS ) vandaar deze nieuwe post.

          Synology lijkt zo wat het bekendste merk.....ik neem aan dat er hier wel gebruikers zijn die met een NAS werken?

          Ik heb vooral interesse omdat ik vanop minstens 2 verschillende plaatsen mijn opgeslagen informatie moet kunnen bereiken.....

          Twee systemen die ik al eens bekeken heb :

          https://www.coolblue.be/nl/product/8...-253be-2g.html ( plus 2 x HD 10TB )

          en

          https://www.coolblue.be/nl/product/8...ZqceUrHLmZTz-8
          Ik heb hier nog een 6 jaar oude DS212+ die naar hedendaagse standaarden heel traag werkt, maar zijn werk nog steeds feilloos doet Pas nog een kapotte schijf vervangen en da's gewoon verwisselen, rustig de rebuild laten doen waarna de NAS weer prima werkt.

          Comment


          • #6
            Re: N.a.s.

            Hier DS213+ en DS1813+
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: N.a.s.

              Ik gebruik een qnap. Je kan de bestanden van overal consulteren vanop afstand via een webpagina in myqnapcloud.

              Vriendelijke groeten

              Peter


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: N.a.s.

                Hier ook QNAP en zou geen andere willen.
                Supersnel, goed bereikbaar en deftige kwaliteit. [emoji106]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: N.a.s.

                  Bedankt voor de info, zowel hier als via pm.....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: N.a.s.

                    Als je meer wilt dan enkel bestanden delen, dan moet je zeker eens wat verder kijken bij synology.
                    Er is voor heel veel ondersteuning zoals mail, antivirus, maar ook ondersteuning voor het opnemen van camera's die aan het netwerk hangen.

                    Probeer zeker de demo
                    Ervaar de kracht en veelzijdigheid van onze oplossingen rechtstreeks in uw browser.


                    Als het enkel is om bestanden te delen, heb je zeker niet het snelste model nodig.
                    Hier draait nog een ds209 ;-)

                    --
                    mlap.
                    T.T.

                    Comment


                    • #11
                      Re: N.a.s.

                      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                      Als je meer wilt dan enkel bestanden delen, dan moet je zeker eens wat verder kijken bij synology.
                      Er is voor heel veel ondersteuning zoals mail, antivirus, maar ook ondersteuning voor het opnemen van camera's die aan het netwerk hangen.
                      Of bij QNAP.

                      Als het enkel is om bestanden te delen, heb je zeker niet het snelste model nodig.
                      Dat zou ik nog niet durven zeggen, ik heb ervoor twee andere gehad en van miserie weg gedaan omdat ze te traag waren naar mijn zin bij kopiëren of lezen van bestanden … niets zo frustrerend als moeten wachten.
                      Met de huidige NAS (QNAP) werk ik via het netwerk alsof ik lokaal op mijn PC bezig ben.
                      Via internet is men natuurlijk afhankelijk van de internetsnelheid en vooral van wat je provider instelt als uploadsnelheid.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: N.a.s.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Of bij QNAP.

                        Dat zou ik nog niet durven zeggen, ik heb ervoor twee andere gehad en van miserie weg gedaan omdat ze te traag waren naar mijn zin bij kopiëren of lezen van bestanden … niets zo frustrerend als moeten wachten.
                        Met de huidige NAS (QNAP) werk ik via het netwerk alsof ik lokaal op mijn PC bezig ben.
                        Via internet is men natuurlijk afhankelijk van de internetsnelheid en vooral van wat je provider instelt als uploadsnelheid.
                        Wat is traag? Mijn oudste DS212+ schrijft fotobestanden weg aan 60-70MB/s wat ik nog aanvaardbaar vind. Alleen de user interface opstart is soms tergend traag. Voor mijn DS916+ die zeer performant is, vormt het gigabit thuisnetwerk dan weer de bottleneck met 113MB/s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: N.a.s.

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Wat is traag? Mijn oudste DS212+ schrijft fotobestanden weg aan 60-70MB/s wat ik nog aanvaardbaar vind. Alleen de user interface opstart is soms tergend traag. Voor mijn DS916+ die zeer performant is, vormt het gigabit thuisnetwerk dan weer de bottleneck met 113MB/s.
                          Een volledige BU van mijn PC (copy) naar de NAS is nu minder dan 2 uur, met mijn vroegere NAS was dat 20 uur.

                          Door een map foto’s scrollen was foto per foto laden, nu gewoon scrollen zonder wachttijd om de foto’s te zien.
                          Dat noem ik traag versus snel.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: N.a.s.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Een volledige BU van mijn PC (copy) naar de NAS is nu minder dan 2 uur, met mijn vroegere NAS was dat 20 uur.

                            Door een map foto’s scrollen was foto per foto laden, nu gewoon scrollen zonder wachttijd om de foto’s te zien.
                            Dat noem ik traag versus snel.
                            Klinkt als het verschil tussen fast ethernet vs gigabit netwerkaansluiting? Mijn eerste NAS was een 1TB WD Mybook World Edition. Gruwelijk traag en onbetrouwbaar ding...

                            Comment


                            • #15
                              Re: N.a.s.

                              welke qnap heb je dan nu (en welke vroeger)

                              peter

                              Comment

                              Working...
                              X