Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

daguerrotype portret fotograferen, wie kan dat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • daguerrotype portret fotograferen, wie kan dat?

    Een ver familielid van mij (omgeving Zellik) wil een daguerrotype portret van een van zijn voorouders (19e eeuw) fotograferen dat zich bij mijn oom bevindt in de omgeving van Sint-Truiden.
    Het moet kwalitatief hoogstaand zijn want de bedoeling is om als illustratie te dienen in een boek dat zal worden gepubliceerd. Een gewoon kiekje zou ik zelf ook kunnen.
    Hij vroeg mij om voor hem iemand te zoeken die daar beslagen in is. De daguerrotype (tenminste ik denk dat het er een is) is van hoogstaande kwaliteit en de gelaatstrekken zijn ongelooflijk verfijnd en accuraat. Het is volgens mij een echte uitdaging om er een foto van te maken die dit kan weergeven.
    Het portret is achter glas en verandert enigszins naargelang de lichtinval.
    De bedoeling zou zijn om dit te doen tijdens de eerste week van januari. Ik zou het vervoer regelen naar ginder.
    Indien het resultaat goed is mag daar gerust een vergoeding tegenover staan.
    Voelt iemand zich geroepen af kan iemand mij een fotograaf aanbevelen?
    BD0252BE

  • #2
    Re: daguerrotype portret fotograferen, wie kan dat?

    Ik denk dat dit meer succes zou hebben met het inscannen op een Flatbedscanner. Ik heb vroeger gewerkt met dergelijke Scanners en eigenlijk was niet te gek. Foto's, Schilderijen, Negatieven in alle maten et cetera.

    Neem eens contact op met een Scanservice

    Bijvoorbeeld:
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: daguerrotype portret fotograferen, wie kan dat?

      Henk dat hier op het forum ook actief is houd zich daar zeer intensief mee bezig als ik het goed heb.

      Comment


      • #4
        Re: daguerrotype portret fotograferen, wie kan dat?

        Inderdaad, maar Henk is hier niet meer actief. Wel op FB. Henk Peters, vintage art studio.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: daguerrotype portret fotograferen, wie kan dat?

          Bedankt voor uw reacties. Ik denk dat ik inderdaad best een professioneel fotograaf hiervoor zoek.
          Mvg,
          Orval
          BD0252BE

          Comment

          Working...
          X