Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Teut

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De Teut


    Vorige week eens een (vroege) workshop gedaan met Bart Heirweg op De Teut.
    Was er zelf nog nooit geweest, dus dat maakt het allemaal wat moeilijker. We hadden wel het geluk dat er redelijk wat mist bleef hangen.

    UPDATE:




    ORIGINEEL:




    Last edited by SteefD; 27 augustus 2018, 17:24.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: De Teut

    Zeer knappe plaat Steef. wat een sfeer en dat licht van de zon, wauw. Voor mij had hij ook mooi geweest zonder de voorste boom die mi wat teveel aandacht vraagt maar dat is persoonlijk en er zullen er zeker zijn die dat net een toegevoegde waarde vinden
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: De Teut

      Knappe sfeerfoto, persoonlijk mocht de boom op de voorgrond wat minder in beeld gekomen zijn.
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Re: De Teut

        Knap, heerlijk licht in die mistbank en die kleine boompjes die nauwelijks te voorschijn komen doen het veel meer dan die ene boom in de voorgrond
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: De Teut

          Heel fijn beeld, de boom stoort me allerminst.
          Hoogstens onder een reepje croppen om de aandacht sneller naar achter te laten verlopen.
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: De Teut

            zeer knap
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: De Teut

              Schitterende sfeer en kleuren. En natuurlijk moet je blij zijn als je er op zo'n moment staat.
              Ik weet dat ik de woede op mijn hals haal van de eerder respondenten, maar ik vind de 3 boompjes juist teveel.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: De Teut

                mooi beeld... maar die uitgebrande zon ?
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: De Teut

                  Een hele mooie compositie, zeker met deze voorgrond.

                  Mooie kleuren in deze opname en veel sfeer .

                  Of de zon zelf er in deze opname goed uitkomt heb ik eerder mijn twijfels. Het is dan ook geen sinecure om er op die hoogte boven de horizon en met de verstrooiing in de hoge bewolking nog de volledige controle over te hebben .

                  Mvg.,
                  Smets84.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Teut

                    Jammer van de volledig uitgebrande zon, maar dat is heel moeilijk te voorkomen. Zoals sommige zeggen had je wellicht een paar stappen voorwaarts moeten doen om de grotere boom buiten beeld te krijgen. Maar het is en blijft echter ook zo een zeer mooie foto.
                    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                    www.pixeldude.be
                    www.flickr.com/photos/139672558@N07

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Teut

                      Bedankt voor alle reacties. Hier waren zeker betere compo's te maken, maar zoals ik al zei was dit mijn eerste bezoek aan de locatie.
                      Was een beetje gehaast omdat het "goede" licht snel begon weg te gaan. Was waarschijnlijk nu reeds te laat.

                      Reden dat ik niet meer van de onderkant afgedaan heb, was omdat ik de heide daar net mooi vond.

                      Wat de uitgebrande zon betreft. Tja de zon schijnt he. Trouwens het histogram zit zelfs nog niet in de buurt van de rechterkant, dus er is niets uitgebrand.
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Teut

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                        Bedankt voor alle reacties. Hier waren zeker betere compo's te maken, maar zoals ik al zei was dit mijn eerste bezoek aan de locatie.
                        Was een beetje gehaast omdat het "goede" licht snel begon weg te gaan. Was waarschijnlijk nu reeds te laat.

                        Reden dat ik niet meer van de onderkant afgedaan heb, was omdat ik de heide daar net mooi vond.

                        Wat de uitgebrande zon betreft. Tja de zon schijnt he. Trouwens het histogram zit zelfs nog niet in de buurt van de rechterkant, dus er is niets uitgebrand.
                        tsja als dat niet uitgebrand is... ?
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Teut

                          Mooie natuurfoto.
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Teut

                            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                            tsja als dat niet uitgebrand is... ?
                            Ik denk dat ook ik spikke gelijk moet geven. Het is naar mijn mening en kennis volledig uitgebrand wat ook het histogram mag vertellen. Maar dat neemt niet weg dat het een heel mooie foto is. Ik ken weinig (of geen) mensen die een 'niet' uitgebrande zon in beeld weten te brengen en dan ook nog de omgeving zichtbaar op de plaat krijgen.
                            Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                            www.pixeldude.be
                            www.flickr.com/photos/139672558@N07

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Teut

                              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                              tsja als dat niet uitgebrand is... ?
                              Hier het histogram van de eerste versie:



                              Heb ook een update geplaatst, vertrokken van 3 bracket opnames. Beter?
                              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                              Website - 500px - Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X