PDA

Volledige versie bekijken : eglobal central

kvc
10 december 2013, 12:51
Iemand ervarig met eglobalcentral.eu?
Die zijn merkelijk veel goedkoper dan alle anderen.
Is dit een betrouwbare site?

notex
10 december 2013, 13:41
VAT & Custom

"Our prices shown on the website are VAT FREE. There are no import fees and no hidden charges involved for the customer. The price you see on the website is the final price you pay for the product".

De spullen worden niet vanuit Europa verstuurd. Ze komen rechtstreeks vanuit Hongkong. Hoe kan je dan invoeren zonder BTW of importtaksen ?
Bijvoorbeeld Ipad mini kost 249€ bij Eglobal. Dat gaat je met invoertaksen, BTW, douanekosten etc. een pak méér kosten dan de 299€ die het hier normaal kost.

De tijd dat je met een fictieve lage factuur, of als "geschenk" of "monster zonder waarde" langs de douane komt, is al lang voorbij. Soms kan het nog wel lukken, maar ik zou het risico niet nemen. Denk ook eens aan je garantie : opsturen op eigen kosten en dan weer de miserie om het zonder importkosten weer terug te krijgen.

perelaar
11 december 2013, 14:10
Te goed om waar te zijn, etc. Wegblijven daar, je haalt je een hoop kosten en ergernis op de hals. Koop lokaal.

kvc
11 december 2013, 17:19
ok..dit is voor mij duidelijk...ik ga mij niet verbranden ;)
ondertussen bestelling geplaatst bij cameranu
thx for your advice

Lalonde
11 december 2013, 17:52
Competitive Prices with No Hidden Costs
We offer competitive pricing on a daily basis for all products on the website. To ensure that our customers have a reliable online shopping experience on our online shop, there are no hidden costs: no import tax fees, no customs fees and no shipping fee 1. The price that you see on our online ship is the only price that you have to pay for it.

De origine van buiten de EU heeft effekt op de fabrieksgarantie. Sommige merken bieden uitgebreide garantie bovenop de wettelijke europese garantie die elke eu-verkoper moet naleven. Die extra garantie heb je dus niet, enkel de wettelijke : 6 eerste maanden zijn alle defekten onbetwisbaar en ten laste van de verkoper, na die eerste zes maanden heb je nog 18 maanden garantie maar dan ligt de bewijslast bij de koper om aan te tonen dat het een artikelfout zou betreffen.

Dat heet ' grijsimport ', ttz. wordt verkocht zonder tussenkomst van de lokale verdelers ( lees : Sigma Benelux, Canon ..., enz. )

Het blijft altijd een gok om iets op voorhand te betalen ... maar zo gaat dat meestal toch via het internet en online winkels.

Sommige prijzen zijn goedkoper, sommige zijn duurder.

GuyHenri
27 december 2013, 12:11
Voor alle duidelijkheid : eGlobal verstuurt vanuit HongKong via DHL onder het regime "Duties & Taxes paid by sender" , je hoeft dus zelf niets meer te betalen qua BTW of invoertaksen . Zelf heb ik daar reeds 3 x besteld , geen enkel probleem . Nadeel is wel dat je de Europese garantie niet hebt , maar in het verleden heb ik nooit aanspraak kunnen maken op de garantie , altijd wel een reden waarom die niet geldig zou zijn !
Ik heb op 23 Dec besteld en nu net op 27 Dec aangekomen , weeral alles in orde , zelfs 2 adapters elektriciteit ingesloten , toestellen (deze keer een smartphone) zijn dus wel de types voor de Aziatische markt maar daar heb ik geen bezwaar tegen . Daar ik met Paypal betaal heb ik de bescherming van Paypal & van mijn credit card … :-)

Zal er zeker nog bestellen !

notex
27 december 2013, 17:26
Welkom op het forum GuyHenri. Ik zie dat je sedert vandaag geregistreerd bent.

Vertel mij eens hoe eGlobal het klaarspeelt om alles in orde te brengen op 4 dagen met BTW, invoerrechten, aanbiedingskosten bij de douane enz , als jij bestelt op 23 december en je het pakje thuiskrijgt vanuit HongKong op 27 december.

Vooral met Kerstmis ertussen geloof ik er niets van.

on4bam
27 december 2013, 18:09
Ik heb ook mijn twijfels. Weer een nieuwe registratie waarbij "is dit te vertrouwen?" met een goede ervaring zou moeten beantwoord worden.

Ik lees op hun site "eGlobaL Group has been providing online shopping services for more than 5 years" maar lees elders "Registered October 2, 2013"

Ze hebben nog wel andere sites maar toch... Buyer beware.
http://www.scamadviser.com/check-website/eglobalcentral.eu?

unalom
27 december 2013, 18:12
Lijkt me toch niet helemaal betrouwbaar deze shop. Mss ben ik iets te wantrouwig maar goed

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

notex
28 december 2013, 10:02
http://www.reviewcentre.com/Online-Camera-Shops/eglobalcentral-www-eglobalcentral-com-review_2328699

Het valt mij op dat de positieve reviews meestal in het Duits zijn, en aan het woordgebruik te zien komen ze van dezelfde schrijver.

Heb nu ontdekt hoe ze dat in HK oplossen met de invoertaksen en BTW. Ze blijven met hun valse factuur onder de minimumwaarde waarop BTW en invoerrechten moet worden betaald.
bijvoorbeeld :
Ze sturen een Canon DSLR met lens op en geven een factuurwaarde op van 17€.
Ze sturen een telefoon van 400€ op met reservebatterij van 20€. Op de factuur wordt de totale waarde van slechts 20€ vermeld.
De kopers mochten naar het douanekantoor komen om de taksen + boete te betalen.

Het blijft dus een kansspel om je zending door de X-ray machine te krijgen, zonder dat het pakje door de douane wordt geopend voor onderzoek. (als er bijvoorbeeld een DSLR in zit met factuurwaarde van 17€:D)

noppenrijder
28 januari 2014, 19:30
@guyhenri, ik overweeg om daar een nieuwe smartphone te kopen, maar wat is juist het verschil tss een toestel voor de Aziatische markt en de Europese? Kan je bijvoorbeeld Nederlands instellen , werkt alles zoals je het toestel hier zou kopen?

Groeten, Johan Goeminne

Roncol
8 februari 2014, 11:47
Helaba iedereen,

ik heb op 29.02.2014 ook het risico genomen een bestelling te plaatsen bij Eglobal Central. Het betreft een camera, groothoeklens en memorycard. In totaal toch voor een aanzienlijk bedrag eurookes.
De reden om voor hen te kiezen ligt voor de hand: pakken goedkoper dan op andere sites en zeker goedkoper dan in de Belgische kleinhandel. Bij Fnac bv betaal ik voor dezelfde combinatie al vlug een 500 à 600€ meer. Toch wel de moeite vind ik.

De opmaak van de site zag er professioneel uit en op het internet werd de site beoordeeld als 'betrouwbaar'. Ook hun verkoopsvoorwaarden lijken me aannemelijk. Als je dan een kijkje gaat nemen bij de gebruikers reviews zie je al vlug door de bomen het bos niet meer. Het is zoals met alle reviews, sommigen vinden iets fantastisch en anderen breken datzelfde dan weer tot op de grond af. (cfr; hotels, restaurants enz)
Om verder te gaan over eglobal. De eerste contacten verliepen zeer positief, ik had twee vragen, over de inhoud van de doos en over de instellingen van de camera (taal). Ik kon terecht op hun chatfunctie en had dan ook binnen de kortste keren een antwoord van hen. Dit haalde mij over de streep om de bestelling toch maar bij hen te plaatsen.
Ik moest een copie van mijn identiteitskaart en creditkaart opsturen wat ik direct deed. Ik had wel de pech dat het toen ook Chinees Nieuwjaar was en dus vakantie voor hen.
Mijn order heeft een paar dagen als status 'verifying' gehad en heeft nu al een paar dagen als status 'processing', dus hun belofte om de goederen te bezorgen in 6 à 8 werkdagen moet je met een korrel zout nemen.
Ik heb al een paar mails gestuurd, maar hierop krijg ik jammer genoeg geen reactie. Ik wacht dus nog af.

Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in, maar een bijkomende stressfactor voor mij is het feit dat ik de camera kocht om begin maart mee te doen op reis. Ik was dan ook nog zo dom om mijn huidig reflextoestel al te verkopen vooraleer ik het nieuwe had. Als men spreekt van het vel van de beer te verkopen vooraleer hij geschoten is...
Maar goed, dat laatste heeft eigenlijk niets vandoen met de service van de firma.
De firma opereert idd vanuit Hong Kong en volgens hen zijn hun prijzen netto en zouden er geen extra invoertaksen meer mogen bijkomen. Het verhaal dat ik hier las over een item gekocht op 23.12 en reeds ontvangen op 27.12 lijkt me, gezien het voorgaande wel sterk.

Enfin, mijn boodschap was vrij lang, bedankt om te blijven lezen en ik hou jullie zeker op de hoogte van de afloop.
Groetjes
Rony

jpvdfotografie
9 februari 2014, 16:01
Ik heb het risico genomen omdat mijn zus absoluut een eos 60d wou ter vervanging van deze die ze heeft laten vallen en nu U/S is. 459 euro voor een body is toch een groot verschil. Ik zie dat mijn status "processing" is. Ik hou jullie op de hoogte over het verdere verloop, tot bij ontvangst. Zo hebben jullie een idee of ze echt serieus zijn, ofwel dat het oplichters zijn, maar ik heb wel al enkele berichten kunnen lezen, dat het een tijdje duurt maar alles in orde komt.

Update 10.02.2014
Ik heb ondertussen contact gehad met die firma, en ze hebben mij een ID bewijs gevraagd. Ik heb dat doorgestuurd en wacht nu op een reactie. Inmiddels heb ik ook contact opgenomen met PayPal, en zij hebben mij verzekerd dat indien het toestel niet toekomt, dat ze mij dan terugbetalen onder de bescherming die bij hen van kracht is. Ik hou jullie verder op de hoogte. JP.

Endorfine
11 februari 2014, 09:29
Ik lees dit verhaal en blijf verwonderd over het feit dat mensen een kopie van hun identiteitskaart en creditcard naar een winkel sturen die een paar continenten verderop gevestigd is!! Als het een webwinkel is dan kun je daar naar mijn mening altijd online betalen en hebben ze ook nooit en te nimmer een kopie van een identiteitskaart nodig. Zo werk je wel heel makkelijk "identity theft" in de hand...
Blijf dit verhaal daarom met grote interesse volgen...:rolleyes:

on4bam
11 februari 2014, 09:37
ik heb op 29.02.2014 ook het risico genomen een bestelling te plaatsen bij Eglobal Central.

Je hebt in de toekomst besteld? Ik ga er van uit dat het 29/1/2014 moest zijn.

Al enige info? Bestelling ontvangen?

@ jpvdfotografie
Een kopie van ID opsturen? Goed gek. Binnen de kortste keren kan men jouw gegevens gebruiken om vertrouwen te wekken bij andere duistere zaken. Welke reden kan een webshop hebben om een kopie van je ID nodig te hebben?

jpvdfotografie
11 februari 2014, 09:57
Hoi,

Kleine update:

Heb vandaag mijn factuur per email ontvangen. Nog geen verzenddatum bekend, maar wel een medewerker kunnen spreken via hun "chat" functie: normaal worden bestellingen binnen de twee dagen verzonden. Ben blijven aandringen, maar het lukt niet om deze termijn te verminderen.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Greetz, JP.

jpvdfotografie
11 februari 2014, 10:02
@ jpvdfotografie
Een kopie van ID opsturen? Goed gek. Binnen de kortste keren kan men jouw gegevens gebruiken om vertrouwen te wekken bij andere duistere zaken. Welke reden kan een webshop hebben om een kopie van je ID nodig te hebben?

Misschien voor douanebehoeften? Hong-Kong heeft immers geen banden met de EU.

Groetjes, JP.

on4bam
11 februari 2014, 10:16

pffft, dan zou een mens nogal kopies moeten rondsturen.
Voor de douane in HK maakt het niet uit wie de ontvanger is. Het bedrijf exporteert en moet de nodige vergunning daarvoor hebben. Bij de douane in België wil men dan weer wel weten wie de ontvanger is want die moet natuurlijk BTW en invoerrechten betalen. Ze moeten daar geen kopie van je ID voor hebben, alleen je naam/adres om de factuur te sturen.

Ik had er al geen vertrouwen in en deze werkwijze maakt mij nog wantrouwiger. Ik hoop voor jou dat het goed afloopt.

notex
11 februari 2014, 10:32

Groetjes, JP.

Op hun website staat toch dat de opgegeven prijzen inclusief importkosten zijn, en "No hidden fees".:)

Jinkx
11 februari 2014, 11:52
Mijn ervaring is in zulke zaken dat als iets te goed lijkt om waar te zijn, het dat meestal ook is.

Ik vrees dat jullie ge****** zijn...

on4bam
11 februari 2014, 12:12
Interessante lectuur (https://cosmax.zendesk.com/entries/23017036-Does-your-price-include-or-charge-VAT-or-tax-).

Dit is hoe het LIJKT te werken.
1. Ze sturen inderdaad je bestelling op.
2. Ze claimen dat het om "wisselstukken" of "herstellingen" gaat met een zeer lage waarde.
3. Blijkbaar zijn de douanediensten (in Engeland alvast) er over gevallen dat er veel van die producten binnenkomen.
4. Je krijgt een rekening van de douane om BTW/import te betalen.
5. Eglobal claimt dat ze dat terugbetalen als je je bewijs van betaling doorstuurt.
6. afwachten........

notex
11 februari 2014, 17:03
Interessante lectuur (https://cosmax.zendesk.com/entries/23017036-Does-your-price-include-or-charge-VAT-or-tax-).

Dit is hoe het LIJKT te werken.
1. Ze sturen inderdaad je bestelling op.
2. Ze claimen dat het om "wisselstukken" of "herstellingen" gaat met een zeer lage waarde.
3. Blijkbaar zijn de douanediensten (in Engeland alvast) er over gevallen dat er veel van die producten binnenkomen.
4. Je krijgt een rekening van de douane om BTW/import te betalen.
5. Eglobal claimt dat ze dat terugbetalen als je je bewijs van betaling doorstuurt.
6. afwachten........

Zie #10 van 28/12/2013

on4bam
11 februari 2014, 17:27
Als je dit (http://www.eglobaldigitalstore.co.uk/taxReturn.php) bedoelt dan is dat niet meer geldig.

T&C vanaf 19/12/13

14.2 When ordering goods from eglobaldigitalstore.co.uk, import duties and tax are applicable on overseas deliveries, which are levied once the package of purchased goods reached specified destination. The import duties and taxes levied on the invoiced order, as well as courier’s custom handling fee and any indirectly related tax and duties arise from custom policies are responsibility of the buyer/recipient, eglobaldigitalstore.co.uk has no control over these import duties or taxes. Any additional charges for custom clearance must be borne by you.

Op blz 3 zie ik dit:

Joannasrhodes
Hi Everyone, CHECK THE SERIAL NUMBERS WITH THE MANUFACTURERS!! THIS IS IMPORTANT!! I ORDERED A SAMSUNG WB250F HAD THE SAME PROBLEMS AS EVERYONE ELSE ON THE FORUMS IE TAXES TO BE PAID, EVASIVE EGLOBAL. I PAID TAXES AND PARCEL FORCE DELIVERED. HAD BOUGHT A DUPLICATE CAMERA DUE TO 6 WEEK DELAY IN DELIVERY. USED THE CAMERA BOUGHT FROM EGLOBAL A HANDFUL OF TIMES, THEN CAME THE FAULTS!! I TELEPHONED SAMSUNG UK'S HELPLINE, VERY HELPFUL. I GAVE THE SERIAL NUMBER ON EGLOBAL'S CAMERA, GUESS WHAT ..............THE CAMERA SERIAL NUMBER IS NOT RECOGNISED ON SAMSUNGS SYSTEM IE A REFURBISHMENT OR A FRAUD. DO YOU ALL THINK YOU ARE BUYING A BRAND NEW ITEM FROM EGLOBAL???????????? I DID........... EVERYONE MUST CHECK THE SERIAL NUMBERS WITH MANUFACTURERS......... PLEASE COMPLAIN TO TRADING STANDARDS, PAYPAL AND BBC WATCHDOG A.S.A.P. THE MORE PEOPLE COMPLAIN THE BETTER.......... THIS IS A SCAM COMPANY

notex
11 februari 2014, 21:20
Als de bestellingen na 19/12/2013 zijn gedaan, komt er een meerkost van ongeveer 30% bij. (invoerrechten, behandelingskosten douane, behandelingskosten transporteur, 21% btw over dit alles).

Ondanks de waarschuwingen vanaf 10/12/2013 hebben een paar forumleden het risico genomen. "We zullen zien" zei de blinde.

jpvdfotografie
12 februari 2014, 12:22
Als de bestellingen na 19/12/2013 zijn gedaan, komt er een meerkost van ongeveer 30% bij. (invoerrechten, behandelingskosten douane, behandelingskosten transporteur, 21% btw over dit alles).

Ondanks de waarschuwingen vanaf 10/12/2013 hebben een paar forumleden het risico genomen. "We zullen zien" zei de blinde.

Ik heb de zaak gewoon in handen van PayPal gegeven en uiteindelijk een clain ingediend. Ze hebben nu twee opties: ofwel betalen ze mijn geld terug, ofwel leveren ze alsnog. Als er binnen de 10 dagen geen reactie is van hen, dan betaald PayPal mij gewoon het bedrag terug, (Tel met PayPal deze morgen).

Ik zou toch aanraden aan de andere forumleden het risico niet te nemen om nog bij deze kwieten te bestellen. Het risico op problemen is te groot.

Vriendelijke groeten, JP.

Update 13.02.2014 - 15:32
Deze morgen heb ik van PayPal bericht gekregen dat mijn geld werd teruggestort, en als ik op mijn rekening ging kijken was dat inderdaad het geval. Maar mij ga niet meer kunnen bekoren om nog bij die lui te bestellen. In dit geval is het goed afgelopen, maar ik denk dat er veel zijn waar het niet het geval is.

Vriendelijke groeten, JP.

Roncol
14 februari 2014, 22:46
Beste mensen,

ik postte een tijdje geleden een bericht met de melding dat ik ook het risico genomen had een bestelling bij eglobal te plaatsen. En inderdaad, zoals iemand opmerkte, deed ik de bestelling op 29.01.2014 ipv 29.02.2014 natuurlijk. Typfoutje. En ik stuurde inderdaad ook een kopie van ID kaart. Een risico? Waarschijnlijk wel maar dat is elke transactie via de pc. De status van de bestelling bleef een tijdje op 'processing' staan maar dan ging het plots vlug.
Misschien heb ik geluk gehad maar mijn bestelling is op 12.02.2014 aangekomen. En ik moet zeggen, alles was dik in orde. Solide verpakking en alles was aanwezig, de camera, lens en geheugenkaart. De camera is een internationaal model, standaard ingesteld in het Engels maar met Nederlands aan boord. Zelfs de stekker van het laadstation is een Europees model. Alles is origineel en de lens zit bv niet in een zgn 'white box'. Enig minpuntje: er is geen Nederlandstalige handleiding bij maar die kan je perfect downloaden op de site van Canon. Het pakket werd besteld door DHL en ik had idd geen bijkomende douanekosten.
Om deze laatste te ontlopen zal er weliswaar enig 'gefroejsel' aan te pas komen want op de documenten op de doos stond het geheel vermeld als camera accessoires ter waarde van 18 €. Dus da's niet helemaal koosjer, maar goed.
Kortom, ik ben voorlopig zeer tevreden over mijn aankoop. De goederen zijn geleverd in 8 werkdagen (31.01-03.02 was het Chinees nieuwjaar) en ik doe me honderden euro's profijt.

groetjes,

Rony

jpvdfotografie
14 februari 2014, 22:57
Blijft natuurlijk riskant als zij zo de invoerrechten en de BTW omzeilen. Stel dat de douane uw pakket had geopend,... En jij bent eraan om dure invoerrechten, BTW en een fikse boete te betalen. Neen, ik blijf erbij, pollekes van die mensen afhouden.

notex
15 februari 2014, 00:49
Bedankt voor de feedback JP. Het is goed afgelopen voor je.

jpvdfotografie
15 februari 2014, 03:09
Ja, voor mij is het goed afgelopen omdat ik onmiddellijk de bescherming van PayPal heb ingeschakeld. Voor hetzelfde geval was ik € 469,19 armer, of erger, had de douane mijn pakje misschien geopend en had ik dure invoerrechten, BTW en een boete moeten betalen. Dan zou ik daar gestaan hebben met mijn honderden euro's profijt.

Ik denk nu tweemaal na voor ik nog iets bestel bij een leverancier die ik niet ken. Wat mij betreft is gans deze zaak tever geweest en heb ik lange tijd gevreesd dat ik mijn geld kwijt was.

Groetjes, JP.

on4bam
15 februari 2014, 08:11
Je bent door de mazen van het net geglipt en hebt geluk gehad.
Feit blijft dat eglobal illegaal bezig is/was en op de vraag of ze betrouwbaar zijn/waren dus nee moest geantwoord worden. Door de vele problemen in Engeland zijn de douane op hun spoor gekomen en daar zullen de trucjes al niet meer lukken. Vandaar ook de aanpassing van hun voorwaarden.
Dat ze een .co.uk domein gebruiken is om kopers de indruk te geven dat ze een EU firma zijn en dat import/BTW kosten dus niet moeten betaald worden. Dat is minstens misleiding van de consument.

Geen enkele winkel, binnen- of buitenland kan een product aanbieden voor een veel lagere prijs dan de anderen zonder dat er een luchtje aan zit.

Roncol
15 februari 2014, 12:57
Ergens hebben jullie wel gelijk hoor. Ik nam het risico omdat mijn bestelling (canon 70D, lens canon 10-22 en een geheugenkaartje) echt wel pakken goedkoper was dan op de Belgische of Nederlandse markt. Om een voorbeeld te geven, bij Fnac zou dezelfde combinatie mij toch een 400€ meer gekost hebben. Ik was wel opgelucht toen de aankoop thuis geleverd werd en alles in orde bleek.
Het is een feit dat men op het internet uit de doppen moet kijken. ik koop eigenlijk vrij veel via die weg en ik heb al een paar keer ervaren dat ik een aankoop deed op een site met een .be adres tot men moest betalen en dan plots bleek dat men toch ergens in het buitenland besteld had. Eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat ik tot op heden nog nooit bedrogen uitgekomen ben. Geluk gehad? Of toch betrouwbaar? Wie zal het zeggen. Nu, als men koopt via een .uk domein is men ook niet vrij van invoerrechten dacht ik.

Het enige waar ik me bewust van ben is het feit dat ik vermoedelijk niet te veel zal moeten rekenen op een waarborg of service na verkoop van de fabrikant. Maar zoals eerder als eens geopperd is, die vinden altijd wel iets om hier aan te ontsnappen. Een aantal jaren geleden had ik een probleem met het schermpje van een canon 400d. Bij navraag in de kleinhandel werd me gezegd dat een prijsofferte sowieso 50€ kostte, los van het feit dat ik al dan niet zou laten herstellen en dat de herstelling op zijn minst 200€ zou kosten. Ook niet echt klantvriendelijk dacht ik. Ik snuffelde wat rond op het web vond in Amerika een schermpje (niet origineel natuurlijk) voor 18€. Gelukkig ben ik een beetje handig en met de hulp van Youtube heb ik het schermpje zelf vervangen. Kostprijs 18€ dus. Hier deed ik me ook weer 230€ profijt.
De kleinhandel stuurt de klanten zelf op zoek naar alternatieven.

Los van bovenstaande discussie kan ik ook nog vermelden dat het toestel en de lens fantastische apparaten zijn. Haarscherpe foto's zelfs bij weinig licht en fijn om mee te werken.

Groetjes,

Rony

Agony
19 februari 2014, 12:25
Bestellen via het internet is altijd een risico. Nu, stel dat de BTW (21%) en invoerrechten (4%) toch aangerekend worden, dan zit je nog goedkoper dan dat je het hier in België koopt hoor.
Het enige dat je niet hebt is garantie hier, je moet het product terug sturen naar hen. Maar geef toe, hoeveel mensen hebben ooit de garantie al moeten aanspreken?

wouterc
24 februari 2014, 23:39
Prijzen zijn altijd naar gelang de standaard in het land waar ze verkocht worden.
Ik vind het jammer dat voor dat beetje minder je eigen, vaak zeer goede handelszaken failliet laat gaan.
Ik denk hierbij aan fotokar, studio73 (hoewel daar ook andere redenen waren)
Onlangs hoorde ik iemand aan de toonbank van Grobet, die net een uitleg gekregen had,
zeggen dat hij de camera in Amerika zou bestellen, dat was 30 euro goedkoper,
komaan...

Jammer allemaal.

Verder zou ik ook niets uit Hongkong bestellen aan die lage prijzen. Je bent als koper zelf verantwoordelijk indien je namaak-dingen koopt.
En namaak zit er sowieso altijd wel ergens eens bij.
Je kon er indertijd gewoon op straat een ipod kopen, niet de echte natuurlijk, maar het gadget werkte,
en niemand zag het verschil, dus daar was mee te pronken, mijn neefje had het 2 weken, daarna werkten sommige functies niet meer.
een tijdje later was het dood.

on4bam
25 februari 2014, 09:49
Prijzen zijn altijd naar gelang de standaard in het land waar ze verkocht worden.
Ik vind het jammer dat voor dat beetje minder je eigen, vaak zeer goede handelszaken failliet laat gaan.
Ik denk hierbij aan fotokar, studio73 (hoewel daar ook andere redenen waren)
Onlangs hoorde ik iemand aan de toonbank van Grobet, die net een uitleg gekregen had,
zeggen dat hij de camera in Amerika zou bestellen, dat was 30 euro goedkoper,
komaan...

Uiteraard is het jammer dat lokale winkels stoppen/failliet gaan. Een camera bestellen in de US omdat die 30 Euro goedkoper is zou ik ook niet doen maar als je dan de prijsverschillen zie die men hier op lokaal vlak heeft dan kan je het je zeker niet veroorloven om veel duurder te zijn. Wij keken al een tijdje uit naar een nieuwe videocamera (de vorige begaf het tijdens de vakantie vorig jaar). Na wat rondkijken, lezen e.d. werd de keuze gemaakt.
Een gerenommeerde winkel in de Kempen is 120 Euro duurder dan een online shop met fysieke winkels. Een andere winkel heeft hem niet in zijn online aanbod en heeft nog niet geantwoord op mijn mail of de camera in stock of te bestellen is en aan welke prijs. Gemakkelijkheidshalve en voor de eigen portemonnee is de keuze dan toch eenvoudig?

Enkele jaren terug kochten we een ijskast/vriezer aan de deur geleverd voor 400 Euro minder dan bij een ketenwinkel hier in de buurt. De "lokale handelaar" steunen doe je nu eenmaal niet als er zo'n verschillen in prijs zijn. Van de service van de online winkels hebben we tot nu toe trouwens nog geen klachten (defecte HD/DVD recorder opgehaald en nieuwe gebracht).

Verder zou ik ook niets uit Hongkong bestellen aan die lage prijzen. Je bent als koper zelf verantwoordelijk indien je namaak-dingen koopt.
En namaak zit er sowieso altijd wel ergens eens bij.
Je kon er indertijd gewoon op straat een ipod kopen, niet de echte natuurlijk, maar het gadget werkte,
en niemand zag het verschil, dus daar was mee te pronken, mijn neefje had het 2 weken, daarna werkten sommige functies niet meer.
een tijdje later was het dood.

Online aankopen doe je best met de nodige voorzichtigheid. Er zijn genoeg shops waar je wel echte producten voor een interessante prijs. Ik denk dat je hier "op straat" ook wel moet oppassen met aankopen ;)

brainblow
19 maart 2014, 11:36
Hallo

Ik volg deze topic, en deze site, al een tijdje, en na wat onderzoek, en veilligstellen van de betaling heb ik een bestelling gedaan bij deze site. En ik moet zeggen SUPER. Ik heb er een Tamrom sp 90mm f2.8 VC USD macro lens gekocht. Ik heb de bestelling gedaan op zondag avond, en vandaag om 11.00 uur afgeleverd, en zonder extra kosten. Geen invoerrechten en tax te betalen, net zoals ze op de site claimen.

Omdat ik ze graag wat sneller wilde hebben, heb ik wel beetje bijbetaald voor de express verzending. Maar al bij al heb ik nog steeds bijna 90€ gespaard tegenover hem hier in de winkel te kopen.
Ik heb ze net even getest, en zo op het eerste zicht werkt ze super. Ik ben nog niet zo bekend met macro, en macro lenzen, dus even wennen, maar de foto's zien er goed uit, en zowel de VC als AF werken goed.

Ik heb betaald via paypal, en via paypal heb je een betaalbeschermig moest het mislopen. Ik heb hieromtrent wel eerst alle voorwaarden onderzocht, wanneer men juist van die bescherming kan genieten, en onder welke omstandigheden.

Ik ben hier nu niet om deze site te promoten, maar op de vraag of ik het nog eens zou doen? Absoluut, ik heb bij deze bestelling geen problemen ondervonden, en alles netjes en goed verpakt.

PS. Misschien nog even toevoegen dat er mij totaal niks gevraagd is om een kopie van mijn ID door te sturen. Ik heb enkel een account aangemaakt, betaald via paypal, en er was zelfs geen enkel probleem met het leveradres dat verschillend was met het factuur adres. Alles netjes afgeleverd op mijn werk in plaats van bij thuis.

jpvdfotografie
20 maart 2014, 14:13
Je hebt dan veel geluk gehad. Ik kan alleen maar zeggen: "eglobal central" NOOIT meer. Ik betaal liever iets meer hier in België (Nederland) en met een degelijke garantie op mijn materiaal, dan het risico te lopen dat hun spullen binnen de kortste keren stuk zijn, en dan ga je pas merken wat je moet aanvangen....

Groet, JP.

Wimpy
25 maart 2014, 15:06
Had er ook eens iets besteld, niets té duur om te testen, ook met paypal betaald, teleconverter die hier overal € +/- 400 kost voor 295 en vorige dinsdag besteld, vandaag door DHL geleverd. 25% goedkoper, toch aanzienlijk. Ook geen douanekosten moeten betalen, zij hadden mij ook per mail bevestigd dat er geen douanekosten dienden betaald te worden.

jpvdfotografie
25 maart 2014, 17:36
OK, zouden ze dan toch uiteindelijk geleerd hebben dat ze in Europa niet kunnen doen wat ze in Asië mogen doen? Het is een eerlijke vraag !!

Maar hoe zit het nu met uw garantie? Als er binnen drie dagen iets fout loopt en je moet de teleconverter terugsturen zal je vlug begrijpen dat uw 25% winst er al aan hangt. Ik heb een oogje op de D610 van Nikon. Bij hen +/- 1200 Euro, en in België aan +/- 1600 Euro. De 400 Euro betaal ik liever in België meer, dan het risico te lopen dat ik met een fake toestel sta te fotograferen, zonder te weten of er een degelijke garantie aan vasthangt.

Sorry, maar mij kan je niet meer verleiden met de "aantrekkelijke" prijzen van die spleetogen.

Greetz, JP.

on4bam
25 maart 2014, 18:18
Het komt er dus op aan van geluk te hebben. Als de douane je pakje gecontroleerd dan heb je prijs, BTW + invoertax gelijk wat ze zelf beweren. Als je beroep moet doen op garantie en je materiaal moet terugsturen heb je transportkosten en weer risico bij terugsturen op invoertaksen.

jpvdfotografie
25 maart 2014, 18:47
Maurice heeft gelijk. Nu ik heb ergens op een site gelezen dat in de UK de douane systematisch hun spullen controleert. Hierdoor hebben ze e.e.a. moeten aanpassen bij verzending naar Engeland. Ik weet niet of ze voor Engeland hun "smashing prices" nog lang gaan kunnen aanhouden. Feit is dat uit het artikel blijkt dat hun verkoopcijfers in Engeland drastisch gezakt zijn. Dat zegt voor mij ook weer eens genoeg.

Greetz aan iedereen, JP.

Wimpy
25 maart 2014, 20:03
OK, zouden ze dan toch uiteindelijk geleerd hebben dat ze in Europa niet kunnen doen wat ze in Asië mogen doen? Het is een eerlijke vraag !!

Maar hoe zit het nu met uw garantie? Als er binnen drie dagen iets fout loopt en je moet de teleconverter terugsturen zal je vlug begrijpen dat uw 25% winst er al aan hangt. Ik heb een oogje op de D610 van Nikon. Bij hen +/- 1200 Euro, en in België aan +/- 1600 Euro. De 400 Euro betaal ik liever in België meer, dan het risico te lopen dat ik met een fake toestel sta te fotograferen, zonder te weten of er een degelijke garantie aan vasthangt.

Sorry, maar mij kan je niet meer verleiden met de "aantrekkelijke" prijzen van die spleetogen.

Greetz, JP.

Ik deel het maar mee ter info...
Voor de rest doet iedereen er zijn zin mee.

notex
25 maart 2014, 20:47
@ Wimpy

Welke waarde stond er vermeld op de faktuur, en wat was de beschrijving van het materiaal ?

Wimpy
25 maart 2014, 21:09
@ Wimpy

Welke waarde stond er vermeld op de faktuur, en wat was de beschrijving van het materiaal ?

Aan de verpakking van DHL hing niets meer.... Per PDF heb ik aankoopbewijs gehad waar uiteraard gewoon opstond wat ik gekocht heb met de juiste aankoopprijs.

jpvdfotografie
25 maart 2014, 21:14
@ Wimpy

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.
Kan je ons dat meedelen Wimpy?

Greetz, JP.

jpvdfotografie
25 maart 2014, 21:16
Aan de verpakking van DHL hing niets meer.... Per PDF heb ik aankoopbewijs gehad waar uiteraard gewoon opstond wat ik gekocht heb met de juiste aankoopprijs.

Sorry, onze postings hebben mekaar gekruist.

Kip
26 maart 2014, 16:29
Via marktplaats zag ik een advertentie van Eglobal. Ik wil graag een Canon 600 ex-rt en een canon 85mm F/1.2 aanschaffen. Hier in NL rond de €2500,00 bij Eglobal €1800,00.

Dan maar eens op zoek gaan of er wat geschreven wordt over deze webwinkel. Ik bestel erg veel via ebay.com, van filters voor nog geen €2,00 tot triggers van €110,00. Altijd goed gegaan en nooit problemen.
Geluk, NEE in China zitten ze niet te wachten op negatieve feedback, dit sloopt hun winkel. Echter voor €110,00 durf ik nog wel het risico te nemen, maar voor €1800,00 twijfel ik toch echt wel.

Wat betreft de levering van spullen; Als je een bestelling doet in China dan duurt het minimaal twee weken. De levertijd die Eglobal heeft werkt iets anders. Zij moeten een filiaal in europa hebben om aan een dergelijk levering te kunnen voldoen van drie dagen.

jpvdfotografie
26 maart 2014, 19:18
Tja,...

Voor zo een bedrag zou ik toch niet wagen om dat in Hong-Kong te gaan kopen. Grote vraag is:
* wat kost een zending naar Hong-Kong
* Hoe zit het nu juist met die twee jaar garantie
* Gaan ze moeilijk doen of niet?

Je zult het al begrepen hebben, ik spreek in geval er iets moet stukgaan, en je beroep moet doen op herstelling.

In dit specifieke geval zou ik er toch voor kiezen om in België en/of Nederland te kopen. Zoek geen problemen, en bezint eer je begint. Dat is de beste raad die ik jou kan geven,... maar het zijn en blijven uw centjes natuurlijk.

Greetz, JP.

notex
26 maart 2014, 22:47
Wat betreft de levering van spullen; Als je een bestelling doet in China dan duurt het minimaal twee weken. De levertijd die Eglobal heeft werkt iets anders. Zij moeten een filiaal in europa hebben om aan een dergelijk levering te kunnen voldoen van drie dagen.

Ik was voor mijn werk regelmatig in China. Als ik wisselstukken vanuit België nodig had, kreeg ik die met DHL altijd binnen de 24 tot 36 uur na bestelling in handen.

VdVGeert
28 maart 2014, 06:53
Heb me vandaag account aangemaakt dit om mijn bevindingen van mijn aankoop te delen met jullie.

Ook ik was aangenaam verrast van hun prijzen, zou mij bij Coolbleu €2777 kosten bij Eglobalcentral €1925.

Op 11/03 Bestelling geplaatst...

Nikon d7100 en 2 sigma lenzen.

Op 12/03 Order in behandeling...

Vraag van hun om scan van id - en cc (middelste 8 cijfers af te dekken).
Daar betalingsadres en leveringsadres niet de zelfde waren, moest ik ook id scan van mijn vrouw doorsturen.

Op 14/03 Mail gestuurd voor info...

Géén antwoord op gekregen!! Heb dan een aantal dagen gewacht, op mijn account bij eglobalcentral kon ik de status van bestelling volgen.

Op 19/03 Chat...

Tijdens chat met medewerker werd nogmaals leverings - en betalingsgegevens gecontroleerd. Kreeg te horen dat de verwerking een aantal dagen kon duren.

Op 21/03 In behandeling...

Op 25/03 Verpakt & verstuurd...

Alles naar luchthaven DHL, via tracking code alles te volgen.

Op 26/03 Order verstuurd...

Hong-Kong _ Leipzig _ Brussel

Op 27/03 Order verstuurd...

Brussel _ Zwijnaarde
Rond 11:30 levering bij mijn vrouw.

Heb alles reeds gecontroleerd.....Ben een blij man

VdVGeert
28 maart 2014, 06:56
PS:

Géén extra kosten!!!!

Géén invoer of andere taxen moeten betalen.

Mvg,

Geert