Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
"Our prices shown on the website are VAT FREE. There are no import fees and no hidden charges involved for the customer. The price you see on the website is the final price you pay for the product".
De spullen worden niet vanuit Europa verstuurd. Ze komen rechtstreeks vanuit Hongkong. Hoe kan je dan invoeren zonder BTW of importtaksen ?
Bijvoorbeeld Ipad mini kost 249€ bij Eglobal. Dat gaat je met invoertaksen, BTW, douanekosten etc. een pak méér kosten dan de 299€ die het hier normaal kost.
De tijd dat je met een fictieve lage factuur, of als "geschenk" of "monster zonder waarde" langs de douane komt, is al lang voorbij. Soms kan het nog wel lukken, maar ik zou het risico niet nemen. Denk ook eens aan je garantie : opsturen op eigen kosten en dan weer de miserie om het zonder importkosten weer terug te krijgen.
Competitive Prices with No Hidden Costs
We offer competitive pricing on a daily basis for all products on the website. To ensure that our customers have a reliable online shopping experience on our online shop, there are no hidden costs: no import tax fees, no customs fees and no shipping fee 1. The price that you see on our online ship is the only price that you have to pay for it.
De origine van buiten de EU heeft effekt op de fabrieksgarantie. Sommige merken bieden uitgebreide garantie bovenop de wettelijke europese garantie die elke eu-verkoper moet naleven. Die extra garantie heb je dus niet, enkel de wettelijke : 6 eerste maanden zijn alle defekten onbetwisbaar en ten laste van de verkoper, na die eerste zes maanden heb je nog 18 maanden garantie maar dan ligt de bewijslast bij de koper om aan te tonen dat het een artikelfout zou betreffen.
Dat heet ' grijsimport ', ttz. wordt verkocht zonder tussenkomst van de lokale verdelers ( lees : Sigma Benelux, Canon ..., enz. )
Het blijft altijd een gok om iets op voorhand te betalen ... maar zo gaat dat meestal toch via het internet en online winkels.
Sommige prijzen zijn goedkoper, sommige zijn duurder.
Voor alle duidelijkheid : eGlobal verstuurt vanuit HongKong via DHL onder het regime "Duties & Taxes paid by sender" , je hoeft dus zelf niets meer te betalen qua BTW of invoertaksen . Zelf heb ik daar reeds 3 x besteld , geen enkel probleem . Nadeel is wel dat je de Europese garantie niet hebt , maar in het verleden heb ik nooit aanspraak kunnen maken op de garantie , altijd wel een reden waarom die niet geldig zou zijn !
Ik heb op 23 Dec besteld en nu net op 27 Dec aangekomen , weeral alles in orde , zelfs 2 adapters elektriciteit ingesloten , toestellen (deze keer een smartphone) zijn dus wel de types voor de Aziatische markt maar daar heb ik geen bezwaar tegen . Daar ik met Paypal betaal heb ik de bescherming van Paypal & van mijn credit card … :-)
Welkom op het forum GuyHenri. Ik zie dat je sedert vandaag geregistreerd bent.
Vertel mij eens hoe eGlobal het klaarspeelt om alles in orde te brengen op 4 dagen met BTW, invoerrechten, aanbiedingskosten bij de douane enz , als jij bestelt op 23 december en je het pakje thuiskrijgt vanuit HongKong op 27 december.
Vooral met Kerstmis ertussen geloof ik er niets van.
Check eglobalcentral.eu with our free review tool and find out if eglobalcentral.eu is legit and reliable. Need advice? ✓ Report scams ✓ Check Scamadviser!
Het valt mij op dat de positieve reviews meestal in het Duits zijn, en aan het woordgebruik te zien komen ze van dezelfde schrijver.
Heb nu ontdekt hoe ze dat in HK oplossen met de invoertaksen en BTW. Ze blijven met hun valse factuur onder de minimumwaarde waarop BTW en invoerrechten moet worden betaald.
bijvoorbeeld :
Ze sturen een Canon DSLR met lens op en geven een factuurwaarde op van 17€.
Ze sturen een telefoon van 400€ op met reservebatterij van 20€. Op de factuur wordt de totale waarde van slechts 20€ vermeld.
De kopers mochten naar het douanekantoor komen om de taksen + boete te betalen.
Het blijft dus een kansspel om je zending door de X-ray machine te krijgen, zonder dat het pakje door de douane wordt geopend voor onderzoek. (als er bijvoorbeeld een DSLR in zit met factuurwaarde van 17€)
@guyhenri, ik overweeg om daar een nieuwe smartphone te kopen, maar wat is juist het verschil tss een toestel voor de Aziatische markt en de Europese? Kan je bijvoorbeeld Nederlands instellen , werkt alles zoals je het toestel hier zou kopen?
ik heb op 29.02.2014 ook het risico genomen een bestelling te plaatsen bij Eglobal Central. Het betreft een camera, groothoeklens en memorycard. In totaal toch voor een aanzienlijk bedrag eurookes.
De reden om voor hen te kiezen ligt voor de hand: pakken goedkoper dan op andere sites en zeker goedkoper dan in de Belgische kleinhandel. Bij Fnac bv betaal ik voor dezelfde combinatie al vlug een 500 à 600€ meer. Toch wel de moeite vind ik.
De opmaak van de site zag er professioneel uit en op het internet werd de site beoordeeld als 'betrouwbaar'. Ook hun verkoopsvoorwaarden lijken me aannemelijk. Als je dan een kijkje gaat nemen bij de gebruikers reviews zie je al vlug door de bomen het bos niet meer. Het is zoals met alle reviews, sommigen vinden iets fantastisch en anderen breken datzelfde dan weer tot op de grond af. (cfr; hotels, restaurants enz)
Om verder te gaan over eglobal. De eerste contacten verliepen zeer positief, ik had twee vragen, over de inhoud van de doos en over de instellingen van de camera (taal). Ik kon terecht op hun chatfunctie en had dan ook binnen de kortste keren een antwoord van hen. Dit haalde mij over de streep om de bestelling toch maar bij hen te plaatsen.
Ik moest een copie van mijn identiteitskaart en creditkaart opsturen wat ik direct deed. Ik had wel de pech dat het toen ook Chinees Nieuwjaar was en dus vakantie voor hen.
Mijn order heeft een paar dagen als status 'verifying' gehad en heeft nu al een paar dagen als status 'processing', dus hun belofte om de goederen te bezorgen in 6 à 8 werkdagen moet je met een korrel zout nemen.
Ik heb al een paar mails gestuurd, maar hierop krijg ik jammer genoeg geen reactie. Ik wacht dus nog af.
Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in, maar een bijkomende stressfactor voor mij is het feit dat ik de camera kocht om begin maart mee te doen op reis. Ik was dan ook nog zo dom om mijn huidig reflextoestel al te verkopen vooraleer ik het nieuwe had. Als men spreekt van het vel van de beer te verkopen vooraleer hij geschoten is...
Maar goed, dat laatste heeft eigenlijk niets vandoen met de service van de firma.
De firma opereert idd vanuit Hong Kong en volgens hen zijn hun prijzen netto en zouden er geen extra invoertaksen meer mogen bijkomen. Het verhaal dat ik hier las over een item gekocht op 23.12 en reeds ontvangen op 27.12 lijkt me, gezien het voorgaande wel sterk.
Enfin, mijn boodschap was vrij lang, bedankt om te blijven lezen en ik hou jullie zeker op de hoogte van de afloop.
Groetjes
Rony
Last edited by Roncol; 8 februari 2014, 12:49.
Reden: taalfouten
Ik heb het risico genomen omdat mijn zus absoluut een eos 60d wou ter vervanging van deze die ze heeft laten vallen en nu U/S is. 459 euro voor een body is toch een groot verschil. Ik zie dat mijn status "processing" is. Ik hou jullie op de hoogte over het verdere verloop, tot bij ontvangst. Zo hebben jullie een idee of ze echt serieus zijn, ofwel dat het oplichters zijn, maar ik heb wel al enkele berichten kunnen lezen, dat het een tijdje duurt maar alles in orde komt.
Update 10.02.2014
Ik heb ondertussen contact gehad met die firma, en ze hebben mij een ID bewijs gevraagd. Ik heb dat doorgestuurd en wacht nu op een reactie. Inmiddels heb ik ook contact opgenomen met PayPal, en zij hebben mij verzekerd dat indien het toestel niet toekomt, dat ze mij dan terugbetalen onder de bescherming die bij hen van kracht is. Ik hou jullie verder op de hoogte. JP.
Last edited by jpvdfotografie; 10 februari 2014, 11:25.
Reden: update
JPVD fotografie Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote
Ik lees dit verhaal en blijf verwonderd over het feit dat mensen een kopie van hun identiteitskaart en creditcard naar een winkel sturen die een paar continenten verderop gevestigd is!! Als het een webwinkel is dan kun je daar naar mijn mening altijd online betalen en hebben ze ook nooit en te nimmer een kopie van een identiteitskaart nodig. Zo werk je wel heel makkelijk "identity theft" in de hand...
Blijf dit verhaal daarom met grote interesse volgen...
ik heb op 29.02.2014 ook het risico genomen een bestelling te plaatsen bij Eglobal Central.
Je hebt in de toekomst besteld? Ik ga er van uit dat het 29/1/2014 moest zijn.
Al enige info? Bestelling ontvangen?
@ jpvdfotografie
Een kopie van ID opsturen? Goed gek. Binnen de kortste keren kan men jouw gegevens gebruiken om vertrouwen te wekken bij andere duistere zaken. Welke reden kan een webshop hebben om een kopie van je ID nodig te hebben?
Last edited by on4bam; 11 februari 2014, 10:41.
Reden: toevoeging.
Comment