Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

retro look toestellen ..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • retro look toestellen ..

    mooi toestel ...

    Bij webwinkel Amazon.com is de nieuwe Nikon Df al te zien en te bestellen. Zoals verwacht krijgt de camera dezelfde 16,2-megapixel fullframe-sensor als de Nikon D4 en een 39-punts autofocussysteem. De body gaat 2750 dollar kosten, een kit met speciale 50mm kost 3000 dollar.


    als canon nu ook nog eens met zoiets komt ...
    ik ben er wel liefhebber van ...

    wat zijn jullie meningen hierover ??

    grts Peter
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

  • #2
    Re: retro look toestellen ..

    Hoewel ik redelijk retro ben, meubeltjes en zo, vind ik dit een spuuglelijk ding.

    Comment


    • #3
      Re: retro look toestellen ..

      in het volledig zwart zeer knap wel wat prijzig 3000 dollar
      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

      Comment


      • #4
        Re: retro look toestellen ..

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
        mooi toestel ...
        als canon nu ook nog eens met zoiets komt ...
        Ongetwijfeld zal Canon nu ook wel een retro camera uitbrengen. Als laatste. net als met mirrorless.

        Gezien het bedrag dat Nikon er voor vraagt, is het wel nog de vraag of het ding gaat verkopen. Kijk maar naar de D600, waar nogal wat interne componenten geleend zijn. Die moesten ze al braderen na de eerste week verkoop. En waar blijft de D400? Daar wordt al veel langer en door meer mensen op gewacht.

        Dus waarschijnlijk zal Canon bijv de 7D II schrappen op zijn eigen A-1D of AE-1D te kunnen maken. Met FD lensen natuurlijk want anders zou het niet retro genoeg zijn.

        St.
        EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
        EOS 10 Glas 28-105 70-210

        Comment


        • #5
          Re: retro look toestellen ..

          Oorspronkelijk geplaatst door twdigit Bekijk bericht
          Ongetwijfeld zal Canon nu ook wel een retro camera uitbrengen.......
          die zijn er genoeg hoor.
          grt,bopuk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: retro look toestellen ..

            Persoonlijk is het niet mijn ding de nieuwe Nikon, maar Retro is al een hele tijd bij een bepaalde doel groep een trent. Zo gebruik ik zelf een Fuji X Pro1 die ook een redelijk retro uiterlijk heeft.

            En de prijs is een advies prijs die zeker na verloop van tijd zal zaken. De fuji was bij introductie ook 2000 euro en is nu ook 1200 euro ;-)

            Comment


            • #7
              Re: retro look toestellen ..

              Oorspronkelijk geplaatst door twdigit Bekijk bericht
              Ongetwijfeld zal Canon nu ook wel een retro camera uitbrengen. Als laatste. net als met mirrorless.

              Gezien het bedrag dat Nikon er voor vraagt, is het wel nog de vraag of het ding gaat verkopen. Kijk maar naar de D600, waar nogal wat interne componenten geleend zijn. Die moesten ze al braderen na de eerste week verkoop. En waar blijft de D400? Daar wordt al veel langer en door meer mensen op gewacht.

              Dus waarschijnlijk zal Canon bijv de 7D II schrappen op zijn eigen A-1D of AE-1D te kunnen maken. Met FD lensen natuurlijk want anders zou het niet retro genoeg zijn.

              St.
              Canon KAN dat gewoon niet doen, hun eos-mount is compleet anders dan de FD-mount. Mochten ze dus zo'n toestel uitbrengen (zeer onwaarschijnlijk), zou deze een eos-mount hebben, wat het nut ook belachelijk maakt...

              Comment


              • #8
                Re: retro look toestellen ..

                De mount is toch niet zo belangrijk ? Of dit nu de EF of de EF-s mount is. Gaat toch om de verdere constructie van het objectief ?
                Of zie ik wat over het hoofd ? Ben erg benieuwd waarom Canon het niet zou kunnen doen met hun EF of EF-s mount

                Comment


                • #9
                  Re: retro look toestellen ..

                  Hoi,

                  Het retro is er al weer effetjes.
                  Of je het leuk vindt, dat is je persoonlijke smaak.
                  Maar $3000, voor die Nikon... iets van £2800,-... zal dus ook wel €3000,- worden.
                  Da's wel echt veel.
                  Als ik dan een Nikon zou aanschaffen voor dát body-budget, werd het een D800.
                  Vind ik mijn E-M 5 of 'n E-M1 tóch leuker... ook wat budget betreft...
                  Of zo'n Sony ding... (A7)

                  Nee, zeker niet deze Nikon.

                  Ad B

                  Comment


                  • #10
                    Re: retro look toestellen ..

                    Ze maken al een tijdje retro auto's, en die verkopen goed.
                    Daarom zullen ze waarschijnlijk die retro look camera's op de markt brengen, in een poging om de verkoop wat op te krikken.

                    Als ik meer moet betalen voor dezelfde "inhoud" maar dan in een "retro jasje", dan krijgen ze die aan mij niet verkocht...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: retro look toestellen ..

                      .....
                      Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:37.

                      Comment


                      • #12
                        Re: retro look toestellen ..

                        Voor de slimmen: de D800 staat hier al weer te koop.
                        Sommige gaan meer om het uiterlijk dan er daadwerkelijk mee te fotograferen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: retro look toestellen ..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Voor de slimmen: de D800 staat hier al weer te koop.
                          Sommige gaan meer om het uiterlijk dan er daadwerkelijk mee te fotograferen.
                          "Retro-madness"
                          Paul

                          Comment


                          • #14
                            Re: retro look toestellen ..

                            Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                            "Retro-madness"
                            Paul
                            Om dezelfde reden dat ik nooit een stijlvol vormgegeven muurboor zal kopen, laat ik deze camera ook aan mijn neus voorbij gaan.

                            Ik vind het wel mooi, en wat mij betreft mogen toekomstige camera's terug meer deze stijl krijgen, maar niet ten koste van functionaliteit, ergonomie, gewicht, etc.
                            flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

                            Comment


                            • #15
                              Re: retro look toestellen ..

                              Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                              Om dezelfde reden dat ik nooit een stijlvol vormgegeven muurboor zal kopen, laat ik deze camera ook aan mijn neus voorbij gaan.

                              Ik vind het wel mooi, en wat mij betreft mogen toekomstige camera's terug meer deze stijl krijgen, maar niet ten koste van functionaliteit, ergonomie, gewicht, etc.
                              Welke functionaliteit heeft deze wel niet tov een D600 of D800 bijvoorbeeld?
                              Ik vind het net een beetje raar dat ze al die functies erin laten voor zo'n soort camera...

                              Comment

                              Working...
                              X