Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtfotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luchtfotografie.

    Mijn interesse groeit meer en meer om aan luchtfotografie te doen en eventueel aan te bieden aan derden bv immobiele.
    Is er iemand die ervaring hier mee heeft?
    Ik zou willen werken met een gopro hero 3 black en een DJI phantom.
    Zou dit de juiste keuze zijn om te beginnen?
    Wie wil zijn ervaring delen en of demonstreren.

    vriendelijke groeten
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Luchtfotografie.

    Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
    Mijn interesse groeit meer en meer om aan luchtfotografie....
    Ik zou willen werken met een gopro hero 3 black en een DJI phantom.
    das een mooie combinatie hoor.
    lijkt mij ook wel erg leuk om te doen.
    hou dit draadje dan ook in de gaten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Luchtfotografie.

      Niemand geen ervaring of suggesties?
      Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
      www.dewolfmarc.be

      Comment


      • #4
        Re: Luchtfotografie.

        ik heb zelf geen ervaring met multicopters, maar ik denk er ook wel aan in de nabije toekomst ermee te beginnen (zeker icm mijn studies aerospace engineering)
        Wat ik dan wel zou doen is mn multicopter zelf bouwen, omdat het op langere termijn goedkoper is en je kan er zelf dingen aan aanpassen (heb al wat ervaring met rc vliegtuigen bouwen, vandaar...)

        Maar ik ben zeker dat deze site je wel wat kan helpen.

        Nog 1 ding, vergeet ook niet de wetgeving omtrend soortgelijke luchtvaartuigjes...
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #5
          Re: Luchtfotografie.

          Koop een stuk of 6 batterijen en een goede oplader voor je multicopter.

          Comment


          • #6
            Re: Luchtfotografie.

            Bedankt alvast voor de info.
            Kwa wetgeving zijn we bewust dat deze dingen zomaar niet in de lucht mogen vliegen.
            Daar ga ik te raden bij de twee volgende links http://www.beuas.be en http://www.mobilit.belgium.be/nl/
            Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
            www.dewolfmarc.be

            Comment


            • #7
              Re: Luchtfotografie.

              Hieronder is het antwoord van BCAA Airports.
              Die zijn duidelijk de door u beoogde commerciële activiteit in het Belgisch luchtruim is voorlopig nog niet toegelaten.
              en dit omdat er nog geen wet bestaat voor deze toestellen te machtigen.


              In de eerste plaats kan worden opgemerkt dat elk - al dan niet radiogestuurd - luchtvaartuig dat zich in het luchtruim boven het Belgisch grondgebied bevindt te allen tijde de gehele Belgische luchtvaartreglementering dient te respecteren.

              In het bijzonder bepaalt art. 40 van het koninklijk besluit van 15 maart 1954 tot regeling der luchtvaart Belgisch Staatsblad 24 maart 1954 hiervoor:
              “ Art. 40. Geen luchtvaartuig wordt tot het luchtverkeer toegelaten zo het niet is ingeschreven en zo het de volgende bescheiden niet meevoert:
              1° het bewijs van inschrijving;
              2° het bewijs van luchtwaardigheid of van de luchtvaartpas;
              3° de vergunningen der leden van het stuurpersoneel;
              4° het reisdagboek, het zogenaamd "journaal";
              5° de vergunning voor radio-installatie, indien het daarvan voorzien is;
              6° de algemene aangifte van lading;
              7° de lijst met de namen der passagiers die het vervoert en de plaatsen van hun vertrek en van hun bestemming;
              8° een manifest en een gespecifieerde verklaring omtrent de lading indien het goederen vervoert.”

              In België is het momenteel nog niet mogelijk om, conform bovenvermeld artikel 40, radiogestuurde onbemande helikopters in te schrijven of te laten keuren op luchtwaardigheid.

              Hieruit volgt dat radiogestuurde onbemande helikopters in beginsel niet algemeen toegelaten kunnen worden tot het luchtverkeer.

              Specifiek voor wat het aspect ‘luchtfotografie’ betreft, bepaalt art. 50 van het koninklijk besluit van 15 maart 1954 bovendien het volgende:
              “Art. 50. § 1. Iedere luchtarbeid, onder meer opleiding, luchtfotografie, publiciteit, propaganda door middel van luchtvaartuigen en de inrichting van vertoningen welke evoluties van luchtvaartuigen omvatten, is onderworpen aan de voorafgaande machtiging van de Minister die met het bestuur der luchtvaart belast is, of van zijn gemachtigde. De luchtdopen zijn eveneens onderworpen aan deze machtiging.
              De aanvraag tot machtiging vermeldt:
              1° de naam en de woonplaats of de benaming en de maatschappelijke zetel van de exploitant;
              2° de karakteristieken van de geplande diensten, inzonderheid de type(s) van geëxploiteerde vliegtuigen en hun laadvermogen.
              De aanvraag is vergezeld van het bewijs dat de exploitant het nodige heeft gedaan om te kunnen voldoen aan de burgerlijke aansprakelijkheid die kan voortspruiten uit die luchtarbeid en uit de luchtdopen.
              § 2. De Minister bepaalt de voorwaarden van aflevering, schorsing en intrekking van de machtigingen.
              De machtiging bepaalt de bijzondere exploitatievoorwaarden en de termijn waarvoor zij wordt verleend.” (Eigen onderlijning.)

              Hieruit volgt dat u voor het uitoefenen van luchtfotografie met de door u beschreven toestellen ook over een ‘machtiging voor luchtarbeid’ zult dienen te beschikken. Om deze machtiging te kunnen afleveren, vereist het DGLV echter diverse documenten waaronder het bewijs van inschrijving en het bewijs van technische keuring van de gebruikte toestellen. Zoals hierboven reeds werd vermeld, kunnen deze documenten niet worden afgeleverd voor radiogestuurde onbemande helikopters en kan er op dit ogenblik door dergelijke toestellen dus niet aan luchtfotografie worden gedaan.


              Bijgevolg is de door u beoogde commerciële activiteit in het Belgisch luchtruim voorlopig nog niet toegelaten.


              Bovendien zal binnen het DGLV op korte termijn een interne werkgroep opgericht worden die zal bestuderen of en op welke wijze een regelgeving voor luchtfotografie door onbemande luchtvaartuigen dient te worden uitgewerkt.
              Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
              www.dewolfmarc.be

              Comment


              • #8
                Re: Luchtfotografie.

                Hopelijk doen ze er in nederland (aan mn unief) niet zo moeilijk over...

                Desalniettemin, als je niet opvallend in het openbaar zit te fotograferen en geen mensen fotografeert zullen er weinig mensen zijn die er zich effectief iets van aantrekken of je nu een foto van hen neemt of niet
                NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                Comment


                • #9
                  Re: Luchtfotografie.

                  Enkele jaren terug zat er hier op BD iemand die dit deed met een vlieger (zo'n ding dat je oplaat met een koord aan) en een sonycamera. Heeft naderhand zijn eigen bedrijf gestart, heb nog ooit zijn website bezocht waar prachtige beelden opstaan. Vraag me echter niet hoe hij heette.
                  Gevonden: birdseye en website is www.birdseye.be
                  Last edited by Basketfan; 23 mei 2013, 22:20.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Luchtfotografie.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
                    Hopelijk doen ze er in nederland (aan mn unief) niet zo moeilijk over...

                    Desalniettemin, als je niet opvallend in het openbaar zit te fotograferen en geen mensen fotografeert zullen er weinig mensen zijn die er zich effectief iets van aantrekken of je nu een foto van hen neemt of niet
                    In Nederland is op dit moment wetgeving in de maak voor vliegen en fotograferen met dit soort multicopters, komt een vergunningsstelsel e.d. aan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Luchtfotografie.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                      In Nederland is op dit moment wetgeving in de maak voor vliegen en fotograferen met dit soort multicopters, komt een vergunningsstelsel e.d. aan.
                      In Nederland mag je zonder vergunning niet fotograferen uit vliegende objecten: ook niet uit ballonnen, al wordt daar over het algemeen niet moeilijk over gedaan.
                      Maar als zo'n multicopter boven mijn tuin komt gluren schiet ik het neer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Luchtfotografie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
                        Mijn interesse groeit meer en meer om aan luchtfotografie te doen en eventueel aan te bieden aan derden bv immobiele.
                        Is er iemand die ervaring hier mee heeft?
                        Ik zou willen werken met een gopro hero 3 black en een DJI phantom.
                        Zou dit de juiste keuze zijn om te beginnen?
                        Wie wil zijn ervaring delen en of demonstreren.

                        vriendelijke groeten
                        Zou je dan voor immobiele fotografie niet beter kiezen voor een telescoopmast kan je eender welk toestel op plaatsen, met minder kans dat deze de grond kust.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Luchtfotografie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Zou je dan voor immobiele fotografie niet beter kiezen voor een telescoopmast kan je eender welk toestel op plaatsen, met minder kans dat deze de grond kust.
                          Ziet er alvast een goed alternatief uit.
                          Maar dit systeem is ook niet echt goedkoop als kijk naar de prijs van megaview sonic.
                          Nu heb me al een gopro hero black aangeschaft en die is volledig controleerbaar met de Ipad of Iphone over wifi, en als ik daarbij nog DJI phantom aanschaf kom iets minder op 1000€ uit.
                          Nu snap ik alleen niet dat sommige bedrijven luchtfotografie aanbieden zonder machtiging ze vragen wel toestemming van de eigenaar/klant maar dit is niet voldoende denk ik.
                          En in elk geval niet zonder risico's, ik denk hier aan ongevallen met die onbemande toestellen deze kunnen misschien wel eens door een veranda of op iemand zijn hoofd vallen.
                          Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                          www.dewolfmarc.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Luchtfotografie.

                            Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
                            Ziet er alvast een goed alternatief uit.
                            Maar dit systeem is ook niet echt goedkoop als kijk naar de prijs van megaview sonic.
                            Nu heb me al een gopro hero black aangeschaft en die is volledig controleerbaar met de Ipad of Iphone over wifi, en als ik daarbij nog DJI phantom aanschaf kom iets minder op 1000€ uit.
                            Ik weet nog wel enkele uitschuifbare aluminium masten van 7,5 meter te koop, afkomstig van het leger en bedoeld om antennes op te plaatsen,
                            ook geen brol, maar je moet deze dan wel voorzien van een driepoot of op een aanhanwagen monteren is soms ook de perfecte oplossing.

                            Comment

                            Working...
                            X