Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

    Beste,

    Ik heb mij deze week de nikon D7100 gekocht.Ik heb nog geen geheugenkaartjes en ben op zoek naar de juiste kaartjes + goedkoopste internetwinkel.
    Binnenkort vertrek ik op reis naar Borneo voor 23 dagen, waar ik foto's en video's zal maken. Na wat zoeken op het internet het volgende tegengekomen:

    http://www.memorystunter.nl/contents...o_(32_GB).html

    Is deze site betrouwbaar ?De goedkoopste? is het een goede keus qua snelheid en kwaliteit voor een nikon D7100?
    Ik zou 2* 32GB aanschaffen en dan 1 gebruiken voor FOTO'S en 1 voor video's.

    Graag tips/reactie...

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

    Ben zelf heel tevreden van MyMemory. Hebben regelmatig ook goede kortingen...
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

      Memorystunter.nl is betrouwbaar, ik heb er een paar weken geleden nog CF-kaartjes gekocht, en die zijn heel snel geleverd.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

        Ook in volgede topic eens kijken: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...es-451599.html en zeker op de site eens kijken waar ik mijn geheugenkaartjes heb gekocht: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ml#post3829769 website staat in de link.

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

          mss wel overwegen om de 95mb/s versie aan te schaffen als je wat actie wil vastleggen.
          Momenteel ervaar ik toch dat de buffer van de D7100 bij kaartje met 30mb/s niet snel genoeg terug vrij komt.

          zou een pak beter moeten zijn met de 95mb/s kaartjes.
          My flickr space

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

            Heb mij laten wijsmaken dat 45mb/s momenteel het beste is qua prijs/kwaliteit, en dat meerprijs van 95mb/s niet de moeite is omdat de busspeed van Nikon niet tot die snelheid geraakt...De instanties waar je langer als de 6fps (denk ik?) van de 7100 op reis gebruikt zijn ook redelijk zeldzaam denk ik...
            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

              45mb/s zal idd wel een betere prijsverhouding zijn.
              Als je Jpeg schiet zal je ook weinig tot geen verschil merken tussen de 45 en 95mb/s versies.
              Verhaal is echter anders als je in RAW werkt.

              test tussen 45 & 95mb/s vanaf 4.08 in video:
              Win Sony a7iii GIVEAWAY LIVE NOW http://photorec.tv/win➨ My Recommended Gear: https://kit.co/photorectobyGet Awesome Music for your videos: http://photo...


              of dit alles voor jou het prijsverschil verantwoord, moet je zelf maar uitmaken.
              Als je een beetje rondkijkt vind je de 95mb/s 32GB al aan aantrekkelijke prijs (+/-€70)
              My flickr space

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

                Ja, ik zei dit met mijn d300S in het achterhoofd, de 7100 (die ik niet heb) zal mss wel de 95mb/s gebruiken, maar ik koop liever 2x 16 45Mb/s dan 1x 32 95Mb/S , kwestie van niet alles op 1 kaartje te hebbe
                MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

                  bedankt , voor de reacties, ik ben toch nog maar een beginneling en ga daarom de 45mb/s nemen , 2x 32 gb dan kan ik denk ik genoeg foto's nemen in Borneo voor 23 dagen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door djonathaninjo Bekijk bericht
                    bedankt , voor de reacties, ik ben toch nog maar een beginneling en ga daarom de 45mb/s nemen , 2x 32 gb dan kan ik denk ik genoeg foto's nemen in Borneo voor 23 dagen...
                    1x 64gb is meestal iets sneller en goedkoper dan 2x 32.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

                      Ja maar AL je foto's op 1 geheugenkaart steken zou ik niet vertrouwen, het zijn uiteindelijk zaken die stuk kunnen gaan, en ik heb liever 30 gram meer meesleuren en de helft van mijn foto's hebben, dan 30g minder en alles kwijt zijn
                      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                        Ja maar AL je foto's op 1 geheugenkaart steken zou ik niet vertrouwen, het zijn uiteindelijk zaken die stuk kunnen gaan, en ik heb liever 30 gram meer meesleuren en de helft van mijn foto's hebben, dan 30g minder en alles kwijt zijn
                        Heb je een camera waar 2 kaartjes tegelijk in passen, en heb je de camera dan zo ingesteld dat de foto's op beide kaartjes tegelijk terechtkomen?
                        Dat is dan de veiligste oplossing om ervoor te zorgen dat de foto's niet plots weg zijn als er een geheugenkaartje stuk gaat.


                        Of ga je na elke foto het kaartje wisselen zodat je na een crash van 1 geheugenkaart nog de helft van de foto's over hebt?
                        De foto's die op het kaartje staan ben je kwijt als dat kaartje stuk gaat.
                        Het helpt dan niet dat je nog een tweede geheugenkaartje in de fototas heb zitten, de verdwenen foto's zal je daarop ook niet terugvinden.

                        Als je met 2 geheugenkaartjes op reis vertrekt, dan kan je misschien dagelijks de kaartjes omwisselen, zodat je nog foto's hebt van de even of de oneven dagen als er één kaartje defect raakt.
                        Maar een geheugenkaartje is klein, dat kan je ook gemakkelijker verliezen dan een camera (een camera wordt dan weer gemakkelijker gestolen, dan ben je de foto's op het kaartje in de camera ook kwijt).

                        Er is geen 100% veilige oplossing voor dat probleem, maar geheugenkaartjes zijn doorgaans wel vrij bedrijfszeker, de kans dat ze stuk gaan is vrij klein.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

                          Hangt ervan af, op de D300S doe ik de RAW op CF kaartjes die nooit groter zijn dan 8-GB en JPG op een SD van 32GB. CF zijn door alle contactpunten pakken fragieler dan SD kaartjes, waardoor ik het altijd op safe speel. Als er iets moet misgaan heb ik uiteindelijk toch minstens een JPG versie van het bestand
                          MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

                            Als je degelijke SD kaartjes koopt, is de kans op falen zo goed als onbestaande. Enkel als je ze gaat vervoeren in uw broekzak met uw sleutels erbij of zo kunnen deze falen.
                            Ik gebruik al jaren slechts 1 SD-kaartje nadat sommige goedkopere gefaald waren: Sandisk Extreme Pro. Voor CF heb ik enkele dagen geleden een Hoodman Steel 32GB CF gekocht (schrijft 145mb/s! en is onbreekbaar).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geheugenkaart voor Nikon D7100 ? en waar kopen?

                              Koop er een paar kleinere kaartjes extra als noodoplossing misschien. 8gb ofzo. Dan heb je toch nog iets bij als je ze vol krijgt.

                              Ik neem liever wat meer foto's van een onderwerp/plaats als het kan. Dan heb ik na de reis wat meer keus en een beetje meer kans op die ene 'goede'.

                              Comment

                              Working...
                              X