Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-500 Pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150-500 Pentax

    In augustus 2010 kocht ik een Sigma 150-500F5-63DG OS HSM voor mijn pentax. In maart 2012 begaf het autofocus systeem, de HSM-INT/GMR unit was compleet gek geworden en deed niks anders dan heen en weer focussen. Manueel functioneerde de lens nog. Via de winkel werd de lens opgestuurd naar Sigma. Na 4 weken kwam ze terug bij mij thuis geleverd, volgens de bijgeleverde bon, voorzien van een nieuwe unit. In januari dit jaar (2013) weer hetzelfde probleem (na ongeveer 10 maanden). Heeft iemand ooit dezelfde problemen gehad met Sigma ? Over de optische kwaliteit v.h. objectief ben ik tevreden, maar de technische kant laat veel te wensen over. Ik heb ook nog een oudere Sigma 170-500. Bij deze lens komen regelmatig de schroeven van het camera-adapterstuk los, gelukkig heb ik altijd een set minischroevendraaiertjes bij als ik op pad ga!
    Ik ben nog weinig positief over de Sigma producten.....

  • #2
    Re: Sigma 150-500 Pentax

    Heb je dit enkel bij die lens? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met een Sigma 18-125. Net hetzelfde als wat jij beschrijft. Manueel geen probleem, maar geen autofocus. Het probleem zat in de camera. Er was blijkbaar een "focus communicatieprobleem" tussen de lens en de camera. Hersteld bij de Beukelaer onder garantie. Het toestel (een K5) is er wel 2x voor "binnen" geweest.
    Comfortably numb with my Pentax

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150-500 Pentax

      Er zijn heel veel 150-500mm exemplaren in omloop met dat probleem.
      2 vrienden van mij haden hetzelfde probleem.
      Reden waarom ik nooit een 150-500mm zal aanraden.
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment

      Working...
      X