Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen analoge Pentax op crop Canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen analoge Pentax op crop Canon?

    Ik heb hier nog een aantal lenzen liggen die op mijn Pentax SuperA pasten (ooit gekregen voor mijn 18de verjaardag). Kan ik daar nog iets mee op mijn Canon 60d?
    Zijn er verloopstukken?
    CP

  • #2
    Re: Lenzen analoge Pentax op crop Canon?

    Ja, dat gaat prima, mits het diafragma op de lens zelf ingesteld kan worden (alle oude Pentax gaat sowieso)
    Je hebt nodig een Pentax K-bajonet-EOS adapter, op E-bay of webshope te bestellen en je moet dan werken in Av of M modus.
    Scherpstellen in de zoeker of electronisch met een gechipte adapter (wat duurder)

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen analoge Pentax op crop Canon?

      Op Ebay voor 5-6 euro.
      Het nadeel van modellen met een AF-confirm chip is dat je dan weer front- en backfocus issues kan hebben.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen analoge Pentax op crop Canon?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Op Ebay voor 5-6 euro.
        Het nadeel van modellen met een AF-confirm chip is dat je dan weer front- en backfocus issues kan hebben.
        Er is sinds een paar jaar een versie uit waarbij je dit kan instellen ... dus AF finetuning in de module , ook het brandpunt en de lichtsterkte van de EXIF gegevens is instelbaar ... heb nog een testversie van deze module liggen komend van de ontwikkelaar
        Last edited by Silver Roller; 17 januari 2013, 11:16.

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen analoge Pentax op crop Canon?

          Wow, thanks. Dus mechanisch geen enkel probleem, ouderwets scherpstellen. Al zal je het prismaatje missen.
          Last edited by Checkerpig; 17 januari 2013, 19:50.

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen analoge Pentax op crop Canon?

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Op Ebay voor 5-6 euro.
            Het nadeel van modellen met een AF-confirm chip is dat je dan weer front- en backfocus issues kan hebben.
            Het is al snel beter dan met de huidige zoekers.
            Ik was er gisteren weer eens op uit met m'n SMC Takumar 50 F1.4 en had naast mooie winterplaatjes toch ook weer een aantal focusmissers.
            Ik gebruik daarvoor een oude 20D die geen lenzen meer herkent en die gechipte adapter werkt dus ook niet.

            Comment

            Working...
            X