Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 12-24 F4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 12-24 F4

    Wie heeft ervaring met Tokina 12-24 F4 lens en wil me hun ervaring delen

  • #2
    Re: Tokina 12-24 F4

    Had deze tezamen met mijn D7000 en was er zeer tevreden over, heb ze na mijn aankoop van D800 verkocht aan een bd lid voor een Australiereis en gepolst na zijn eerste ervaringen en hij was supercontent, ze gaan in januari 2013
    Voor mij al moet ik ze nu missen, heb nu een 16-35f4 van Nikon maar nog nie echt kunnen testen, een À ++ voor de tokina
    Grtjs
    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 12-24 F4

      Werkte hij dan niet meer op de D800 of was je gewoon toe aan een andere lens.

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 12-24 F4

        Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
        Werkte hij dan niet meer op de D800 of was je gewoon toe aan een andere lens.
        De tokina 12-24 is een dx lens, geen fullframe lens.

        Zowel de tokina 12-24 als de tokina 11-16 hebben in het algemeen zeer positieve gebruikservaringen.
        De ene heeft een langer bereik, de andere meer breedhoek en die if f2.8 ipv f4. 11 en 12 is maar 1mm, maar dat scheelt veel.
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 12-24 F4

          Het is één van mijn favoriete lenzen - mooi gesatureerde kleuren, goede scherpte en met een veelzijdiger bereik dan het 11-16 broertje. Ik wou dat mijn Nikon 16-85 en 70-300 even degelijk aanvoelden.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 12-24 F4

            Ik heb ook getwijfeld van de Tokina te kopen, maar er heeft 1 bepaald ding mij tegengehouden hiervan. Namelijk die error 99 (denk ik?) met vermelding van de contactpunten schoon te maken. Het is een slecht geplaatst onderdeeltje in de lens waardoor er iets dat onderdeeltje raakt met het zoomen. En na verloop van tijd zou dat dan kapot gaan en dat is dan meestal uit garantie. Wel, dat is wat ik erover gelezen heb. Ik denk niet dat elke Tokina 12-24 dat heeft.. Maar ik neem het risico niet.

            Heb daarover heel wat gelezen op internet. Maarja, je gaat natuurlijk meer de slechte dingen op internet tegen komen dan de goeie ...

            Ik wou het toch maar laten weten.

            Buiten dit lijkt de lens me een toppertje, zeker qua prijs/kwaliteitsverhouding als ik hier lees, en op reviews.
            Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
            https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 12-24 F4

              Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
              De tokina 12-24 is een dx lens, geen fullframe lens.

              Zowel de tokina 12-24 als de tokina 11-16 hebben in het algemeen zeer positieve gebruikservaringen.
              De ene heeft een langer bereik, de andere meer breedhoek en die if f2.8 ipv f4. 11 en 12 is maar 1mm, maar dat scheelt veel.

              Je hebt gelijk ik had even verder kunnen kijken

              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
              Het is één van mijn favoriete lenzen - mooi gesatureerde kleuren, goede scherpte en met een veelzijdiger bereik dan het 11-16 broertje. Ik wou dat mijn Nikon 16-85 en 70-300 even degelijk aanvoelden.
              Bedankt ik heb zelf de Tokina 10-17mm daar ben ik ook blij mee.

              Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
              Ik heb ook getwijfeld van de Tokina te kopen, maar er heeft 1 bepaald ding mij tegengehouden hiervan. Namelijk die error 99 (denk ik?) met vermelding van de contactpunten schoon te maken. Het is een slecht geplaatst onderdeeltje in de lens waardoor er iets dat onderdeeltje raakt met het zoomen. En na verloop van tijd zou dat dan kapot gaan en dat is dan meestal uit garantie. Wel, dat is wat ik erover gelezen heb. Ik denk niet dat elke Tokina 12-24 dat heeft.. Maar ik neem het risico niet.

              Heb daarover heel wat gelezen op internet. Maarja, je gaat natuurlijk meer de slechte dingen op internet tegen komen dan de goeie ...

              Ik wou het toch maar laten weten.

              Buiten dit lijkt de lens me een toppertje, zeker qua prijs/kwaliteitsverhouding als ik hier lees, en op reviews.
              Bedankt voor de melding over error code 99 had er nog niks over gelezen.

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 12-24 F4

                ik heb ze, lensje is 3 jaar oud, geen enkel probleem
                Ik doe ze zeker niet weg zolang ik op DX camera blijf (en dat zal nog lange tijd zijn)
                Goed lensje

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 12-24 F4

                  ik heb ze, lensje is 3 jaar oud, geen enkel probleem
                  Ik doe ze zeker niet weg zolang ik op DX camera blijf (en dat zal nog lange tijd zijn)
                  Goed lensje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina 12-24 F4

                    Tokina 12-24 f/4 op mijn 40D Canon.
                    Ik vind het een super objectief. Snelle autofocus, heel scherp, stil, mooie kleuren en gebouwd als een tank.
                    Een nadeel, maar dit heb je met alle groothoek objectieven, gevoelig voor lensflare. Dus zeker altijd de zonnekap gebruiken.
                    Ene BTW, die error99 heb ik nog nooit gehad.
                    Eigenlijk zou ik liever de Canon 10-22 hebben gehad maar had toen niet genoeg tijd tussen duim en wijsvinger.
                    Al bij al dus zeer tevreden met dit objectief.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tokina 12-24 F4

                      Nog een tevreden gebruiker van de Tokina 12-24. Lekker scherp en mooie kleuren.
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tokina 12-24 F4

                        Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                        ik heb ze, lensje is 3 jaar oud, geen enkel probleem
                        Ik doe ze zeker niet weg zolang ik op DX camera blijf (en dat zal nog lange tijd zijn)
                        Goed lensje
                        Mooi om te weten dat jullie er tevreden over deze lens zijn

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Tokina 12-24 f/4 op mijn 40D Canon.
                        Ik vind het een super objectief. Snelle autofocus, heel scherp, stil, mooie kleuren en gebouwd als een tank.
                        Een nadeel, maar dit heb je met alle groothoek objectieven, gevoelig voor lensflare. Dus zeker altijd de zonnekap gebruiken.
                        Ene BTW, die error99 heb ik nog nooit gehad.
                        Eigenlijk zou ik liever de Canon 10-22 hebben gehad maar had toen niet genoeg tijd tussen duim en wijsvinger.
                        Al bij al dus zeer tevreden met dit objectief.


                        Grtz, RF
                        Lol dat probleem kennen we allemaal volgens mij

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tokina 12-24 F4

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                          ... En na verloop van tijd zou dat dan kapot gaan en dat is dan meestal uit garantie. Wel, dat is wat ik erover gelezen heb...
                          Juist, ja....

                          @TS: wees gerust, die 12-24 is een prachtobjectief. Ik heb daar alleen maar positieve ervaringen mee.

                          Groeten,
                          Geert

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tokina 12-24 F4

                            Ik heb de Tokina 12-24 F4 (geen fulframe) ook gehad vroeger en de lens was niet zo scherp en had last van Paarse randjes of 'purple fringing.
                            Dus er zijn ook slechtere exemplaren in omloop....het is maar dat je het weet. Ik heb dan maar de Nikon 14-24 F2.8 (wel fulframe) gekocht en die heeft zo iets niet. Maar nu zit ik weer in een andere prijsklasse
                            Last edited by Nimbus; 1 januari 2013, 18:50.
                            2 x Nikon Z6 met wat glas
                            www.janvanginkel.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tokina 12-24 F4

                              Ook gehad, zeer tevreden van, tot die fameuze error 99 opkwam.
                              Eerst kon ik ze nog gedeeltelijk gebruiken, maar op het laatst helemaal niks meer.

                              Het schijnt dat het euvel zich vooral voordoet op de oudere exemplaren...
                              Heb ze laatst vanop een afstand in de vuilcontainer gemikt, spijtig!
                              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                              Comment

                              Working...
                              X