Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-FZ200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic DMC-FZ200

    Goedemorgen iedereen ...

    Ben al een tijdje aan het twijfelen over het aanschaffen van een DMC-FZ200 en geraak er maar niet uit, voornamelijk omdat er vrijwel geen reacties van daadwerkelijke gebruikers te vinden zijn op het internet. Mijn voornaamste reden om de camera te 'liken' is de lichtsterke lens over de gehele focuslengte. Maar wanneer ik de camera dan in de hand neem en wat ermee knoei ... dan valt de snelheid van focus tegen, de zoeker is niet echt bruikbaar ...

    Heeft iemand hier ervaring met deze camera en voornamelijk met de kwaliteit van de foto's ?

  • #2
    Re: Panasonic DMC-FZ200

    Als je iets niet bevalt aan de camera dan niet kopen.
    Schaf iets aan waar je wel tevreden over bent.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic DMC-FZ200

      Je kan je licht eens opsteken bij amazon, daar vind je zowel negatieve als positieve beoordelingen. De lichtsterke superzoom wordt zoals verwacht als voordeel opgegeven, alsook de videomogelijkheden. Negatieve opmerkingen zijn typisch een blauwzweem en de hoge ruis in de hoge ISO instellingen. Ook de elektronische viewfinder zou niet supersnel zijn.

      Zelf balanceer ik nog tussen deze camera en een nieuwe nikon D5200 body en 70-300 VR. Dient om mee te nemen naar Spitsbergen, en moet dus beren kunnen filmen en fotograferen zonder al te veel gepruts. Ik denk dat het eerder de Nikon wordt, ook al kost die iets meer...

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic DMC-FZ200

        Bedankt voor de input ... het is inderdaad een 'raar' toestel, weinig over te lezen maar dus ook weinig klachten online terug te vinden.
        Zal van het weekend nog eens gaan zien en mijn buikgevoel dan laten spreken !

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic DMC-FZ200

          Ik had ooit een FZ8 en vond dat eigenlijk een hele leuke camera, ze is pas de deur uitgegaan nadat Nikon en Canon travel zooms op de markt brachten die een even groot zoombereik hebben en in de hoge ISO's nog redelijke foto's afleveren. Want dan kreeg een compactje meer sympathie van mij dan een bridge. Intussen is die FZ200 ook weeral goed doorgeevolueerd op vroegere modellen en als ik er dit verslag: http://www.dpreview.com/reviews/pana...x-dmc-fz200/13 op nalees dan lijkt me dat toch wel een heel behoorlijke camera te zijn.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic DMC-FZ200

            Klopt, de review is heel lovend en qua prijs/kwaliteit absoluut een toppertje ...
            Het is gewoon zo dat ik graag van de 'gebruiker' zelf wat ervaringen had gelezen zoals voor vele
            andere camera's wel terug zijn te vinden met wat Google'en. Maar zoals gezegd, zal morgen nog
            eens gaan zien en uiteindelijk de knoop doorhakken

            Comment

            Working...
            X