Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor huwelijksreportage

    Hallo,

    Binnenkort ga ik een trouw fotograferen als vriendendienst. Ik heb hier geen ervaring mee en vraag me af welk objectief ik het best aanschaf.
    Ik bezit een Nikon D5000 met Nikkor AF-S 18-105mm 3.5-5.6 G. Verder heb ik een Speedlight SB-600.

    Wat raden jullie mij aan?

  • #2
    Re: welke lens voor huwelijksreportage

    Hi,

    kun je vooraf op de locatie(s) wat testfoto's maken?
    Als je b.v. een hoge zaal hebt, is flitsen niet altijd zaligmakend.
    Dan is een lichtsterke lens vaak een betere optie.

    Greetz, Peter
    Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor huwelijksreportage

      Oorspronkelijk geplaatst door Charke Bekijk bericht
      Hallo,

      Binnenkort ga ik een trouw fotograferen als vriendendienst. Ik heb hier geen ervaring mee en vraag me af welk objectief ik het best aanschaf.
      Ik bezit een Nikon D5000 met Nikkor AF-S 18-105mm 3.5-5.6 G. Verder heb ik een Speedlight SB-600.

      Wat raden jullie mij aan?
      ideaal met jouw toestel zou een lichtsterke 17-55mm f2.8 zijn. Daar maak je 90% van de huwelijksbeelden mee
      tweedehands rond 700€
      Last edited by d_oracle; 13 september 2012, 21:28.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor huwelijksreportage

        Oorspronkelijk geplaatst door PeterGD Bekijk bericht
        Hi,

        kun je vooraf op de locatie(s) wat testfoto's maken?
        Als je b.v. een hoge zaal hebt, is flitsen niet altijd zaligmakend.