Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

    Ben recentelijk een zijspoor ingeslagen met een Olympus OM-D, bevalt uitermate goed, maar op lenzen gebied een absolute leek bij dit merk.
    Heb zelf een uitegbreid lenzenpakket voor Canon, maar als je naar Olympus of Panasonic kijkt zijn deze toch lichtelijk anders.
    Iemand een goed advies welke telezoom enigzins meekomt met (bv) de Canon 70-200L qua scherpte en weergave ?

    is dit de Panasonic 100-300
    of
    de Panasonic 45-200

    of de Olympus 75-300, 40-150 ??

    geen idee werkelijk, de meeste tests geven aan dat deze redelijk goed zijn, maar zoals ik al zei ben een leek op 4/3 gebied en wellicht heeft iemand ervaring met dit soort telezooms ?
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

  • #2
    Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

    Ik ben tevreden met mijn Pana 45-200(houdt er rekening mee dat dat overeenkomt met 90-400, dus veel groter bereik als de 70-200), maar is niet tevergelijken met mijn Nikkor 70-200 2.8 VR. Special op mijn PEN geeft de VR van de camera met de OIS in de lens een zeer stabiliserend effect, sosms lijkt het wel of het beeld blijft plakken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      Ben recentelijk een zijspoor ingeslagen met een Olympus OM-D, bevalt uitermate goed, maar op lenzen gebied een absolute leek bij dit merk.
      Heb zelf een uitegbreid lenzenpakket voor Canon, maar als je naar Olympus of Panasonic kijkt zijn deze toch lichtelijk anders.
      Iemand een goed advies welke telezoom enigzins meekomt met (bv) de Canon 70-200L qua scherpte en weergave ?

      is dit de Panasonic 100-300
      of
      de Panasonic 45-200

      of de Olympus 75-300, 40-150 ??

      geen idee werkelijk, de meeste tests geven aan dat deze redelijk goed zijn, maar zoals ik al zei ben een leek op 4/3 gebied en wellicht heeft iemand ervaring met dit soort telezooms ?
      Ik denk dat je best dan nog even wacht op de Panasonic 35-100. Die komt overeen kwa brandpunt en lichtsterkte en zou volgens hetzelfde principe gebouwd zijn dan de 12-35 die overigens heel goed zou zijn.
      Scherptediepte is wel groter (5.6 full frame)

      De gewone 70-200 van Canon is wel niet haarscherp op 2.8 ..als het deze lens is dat je bedoelt want je vermeld het nergens ?
      De Panasonic 35-100 is niet goedkoop.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

        Heeft er iemand toevallig geen ervaring met een 50-200 F2.8 4/3 met convertor naar micro 4/3, liefst op een OM-D?
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
          Heeft er iemand toevallig geen ervaring met een 50-200 F2.8 4/3 met convertor naar micro 4/3, liefst op een OM-D?
          Dat heb ik:"geen ervaring" met die lens. Over het algemeen ben ik niet onder de indruk van de AF met een adapter er tussen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

            Héhé, dat was inderdaad niet helemaal correct uitgedrukt.
            Na heel wat zoeken naar info hieromtrent lijkt het zo dat de AF met adapter veel mis zit. Ook al zou je nog het geluk hebben van eentje die het goed doet en meestal juist zit, moet je er nog rekening mee houden dat deze meestal tot 2 seconden nodig heeft om scherp te stellen.
            Lijkt me niet echt interessant, ook al is het glas kwalitatief behoorlijk goed. Tenzij de prijs natuurlijk zo goed is ...
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

              een ietwat ouder topic, heb inmiddels een Pana 45-200 en een 100-300, met name de laatste ben ik erg tevreden over, enorm zoombereik voor zo een klein lensje (in verhouding met mijn L lenzen), heb nu voor een bescheiden bedrag een 200-600 omgerekend met een meer dan acceptabele scherpte, de 45-200 heb ik nog niet veel ervaring mee, haast niet gebruikt, maar zal hem nu het iets beter weer wordt eens aan eeen testje onderwerpen.
              De 100-300 kan ik iedereen aanraden in ieder geval, zker met de IBIS van Olympus een ijzersterkt duo.

              De Pana 35-100 lijkt me erg mooi, maar op dit moment ietwat overdone, daar ik een paar mooie L lenzen tot mijn beschikking heb, wellicht als ik helemaal overga ik me op deze lenzen zal gaan storten.

              p.s. mijn 70-200 2.8 was trouwens wel haarscherp op 2.8, maar dat even terzijde, heb ik nl niet meer, ingeruild op een 70-300L.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

                toevallig zaterdag de zd 75-300 gekocht voor de OM-D

                originele foto onbewerkt - zoom in en zie hoe scherp
                http://mantaray.zenfolio.com/img/s2/v72/p1463598540.jpg

                kleinere versie

                Comment


                • #9
                  Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door MantaRay Bekijk bericht
                  toevallig zaterdag de zd 75-300 gekocht voor de OM-D

                  originele foto onbewerkt - zoom in en zie hoe scherp
                  http://mantaray.zenfolio.com/img/s2/v72/p1463598540.jpg

                  kleinere versie
                  Is dit op max. diafragma geschoten?
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

                    6.4 1250 234 mm nog even nagekeken was idd wijdopen
                    Last edited by MantaRay; 6 maart 2013, 10:18.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

                      hieronder wat opname's vol open en op max bereik met de Pana 100-300, niet slecht voor een lensje wat een fractie kost van de dure L varianten van Canon of Nikon :



                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke telezoom voor een Oly OM-D ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                        Heeft er iemand toevallig geen ervaring met een 50-200 F2.8 4/3 met convertor naar micro 4/3, liefst op een OM-D?
                        Ik heb ze geprobeerd, beeldkwaliteit is heel goed maar de autofocus is retetraag..
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment

                        Working...
                        X