Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een beginner

    Ik heb een Canon EOS 550 D en wil een begin maken met (spiegelreflexcamera-)fotografie.
    Nu verwacht ik niet, althans in dit begin stadium niet, de lens te willen verwisselen.
    Wel zou ik graag iets meer mogelijkheden hebben dan met de standaard lens 18-55 IS.
    Reviews gelezen van 17-85mm IS en 18-135mm IS. Waarbij ik zowel positieve als juist ook veel negatieve reacties tegen kwam.
    Nu zullen voor mij als beginnner de negatieve aspecten wel mee vallen verwacht ik maar toch...
    Tip met welke van deze 2 lenzen ik zal beginnen?

  • #2
    Re: Een beginner

    Begin gewoon met je 18-55 kitlens. Uitgezonderd van wat extra bereik hebben die lenzen imho geen nut. Wat wel nuttig is, is om een lichtsterker objectief te hebben in combinatie met een 70-200 in een of andere variant.
    Hangt er feitelijk zowat vanaf wat je allemaal wil gaan doen. Een fotografiecursus is ook altijd mooi meegenomen.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #3
      Re: Een beginner

      Ik zou eerst eens wat ervaring op doen met de kitlens.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Een beginner

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Ik zou eerst eens wat ervaring op doen met de kitlens.
        +1 ruim een jaar lang zo gefotografeerd.
        De goedkoopste manier om erachter te komen welke tak je speciale interesse wekt.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #5
          Re: Een beginner

          Ik heb ook enkele jaren tot volle tevredenheid gewerkt met de 18-55 kitlens. Wel heb ik nog een oude 70-300mm lens tot mijn beschikking maar die gebruik ik eigenlijk alleen tijdens vakanties.

          Uiteindelijk na veel reviews en fora lezen ben ik overgestapt naar de Canon 15-85mm. Ik merkte dat ik veel foto's maakte op 18 en 55mm en daar vaak nog wat mm miste, wilde graag aan beide zijden nog wat mm erbij. Het is een behoorlijke investering maar ben er erg blij mee (vooral de 15-17mm is een verassend groot bereik erbij!). De imagequality is ook een grote stap voorwaarts net als USM, hij stelt ongelofelijk snel scherp. Ik vind het in ieder geval een perfecte walkaround lens. Maar goed, de prijs is er ook naar zo'n € 630...

          Maar goed, mocht je echt over willen stappen dan zijn beide lenzen erg goed. De 18-135mm verrast vaak in reviews, hij presteert soms beter dan de verwachtingen, in ieder geval ook beter dan de kitlens, is niet duur en heeft een erg mooi bereik. Zeker een aanrader in mijn ogen die ook niet al te veel kost, zo'n € 275. De 17-85mm lens krijgt vaak wat minder goede kritieken maar overall wordt het toch wel een goede lens gevonden, heeft naas IS ook nog USM en mooi bereik. Kost iets meer dan de 18-135mm, zo'n € 300.

          Mocht je echt willen upgraden tov de kitlens en tevens een wat groter (zoom)bereik willen hebben die ook nog eens betaalbaar is dan kan ik je de 18-135mm aanraden.

          Nog een klein puntje, kijk evt. ook eens naar de Sigma 17-70mm f2.8-4 DC Macro OS HSM (€ 380) en de Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (€ 290), deze lenzen schijnen ook goed te presteren, zijn niet te duur en bovendien ook nog eens vrij lichtsterk wat met name handig kan zijn bij fotografie in wat minder lichte omstandigheden.

          Comment


          • #6
            Re: Een beginner

            Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
            Nog een klein puntje, kijk evt. ook eens naar de Sigma 17-70mm f2.8-4 DC Macro OS HSM (€ 380) en de Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (€ 290), deze lenzen schijnen ook goed te presteren, zijn niet te duur en bovendien ook nog eens vrij lichtsterk wat met name handig kan zijn bij fotografie in wat minder lichte omstandigheden.
            Ik heb de sigma 17-70 ook gehad op mijn 60D en dat is prijs/kwaliteit een superlensje. Verschoot er telkens van, zelfs in vergelijking met mijn huidige canon 17-55 2.8.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment

            Working...
            X