Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk filter voor Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G ED VR II Nano

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk filter voor Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G ED VR II Nano

    Na lang aarzelen heb ik uiteindelijk beslist om niet de Sigma 50-150mm 2.8 te kopen voor mijn D90 maar de Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G ED VR II Nano

    Reden is dat ik van plan ben om volgend jaar mijn D90 te vervangen door een Nikon D800E (wegens budgetaire beperkingen kan het niet direct).
    De 70-200 is ondertussen besteld bij Konijnenberg, vraag is nu welk beschermingsfilter gaat er op?.
    Bij konijnenberg wordt het filter : Tiffen 77mm Digital High Transmission Ultra Clear als kit verkocht met de lens, maar omdat het kit niet in voorraad was heb ik de lens afzonderlijk besteld.
    Nu wordt mij aangeraden om niet het Tiffen filter maar het filter :B+W 007 MRC Nano XS-Pro Digital 77 E aan te schaffen.
    Ik heb weinig ervaring met filters, anderzijds omdat de lens vooral buiten zal gebruikt worden, wil ik ze toch enigzinds beschermen.
    Wat is jullie ervaring?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Welk filter voor Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G ED VR II Nano

    Als je dan toch een in se weinig zinvolle filter op topglas wil schroeven, dan zou ik toch voor een Nikon NC gaan..

    Comment


    • #3
      Re: Welk filter voor Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G ED VR II Nano

      Het glasloze filter heeft voor mij de voorkeur. De zonnekap geeft voor 99% de beste bescherming.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Welk filter voor Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G ED VR II Nano

        Ik heb er hier de Kenko PRO1 D uv (w) 77mm op zitten. Deze is volgens mij 1 van de beste. (en ze is zwart)

        Comment


        • #5