Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

    Het zijn geruchten maar wie weet:


    Als de prijs in de buurt van Canon's lens ligt zal er diep in de buidel moeten getast worden

  • #2
    Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Het zijn geruchten maar wie weet:


    Als de prijs in de buurt van Canon's lens ligt zal er diep in de buidel moeten getast worden
    Een simpel rekensommetje zegt dat de nuttige diameter van de frontlens hier 143mm moet zijn, zal dus een flinke knaap zijn Vincent.
    prijs zal dus denkelijk navenant zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

      Zeer leuk objectief voor diegenen die die lengte nodig hebben en zeker beter dan een 600/4VR met TC-14EII (in dezelfde verhouding als 600/4VR vs 400/2.8VR met TC-14EII). Dit maakt de exotische Nikon lijn compleet.

      Anderzijds spijtig dat het goedkopere tele gamma zo weinig aandacht krijgt. Hopelijk wordt ook snel/eindelijk de opvolger van de verouderde 80-400VR uitgebracht http://nikonrumors.com/2012/06/20/an...in-japan.aspx/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

        Ongetwijfeld een fraai objectief, maar als ik kijk naar de prijs van de Canon-tegenhanger nagenoeg onbetaalbaar en enkel bestemd voor een ultra kleine groep gefortuneerde fotografen. Ik vraag mij trouwens af hoeveel exemplaren Canon al van dit objectief zou verkocht hebben...
        Zoals Frank aangeeft had Nikon zijn know-how beter gestoken in de ontwikkeling (of verbetering) van een aantal andere telelenzen.
        Ik denk bijvoorbeeld aan een 300/4 AFS met VR, een 135/2 AFS VR of de voornoemde 80-400 AFS VR.
        Of wat te denken van misschien een 400/5.6 of zelfs een 500/5.6 ?
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

          ga je die op een Leopard of Abrams M1 afuit monteren!

          gr

          Koen

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

            Inderdaad, zoals Frank en Leopard het al aangeven zou ik met plezier nog een lichtgewicht lensje willen naast de tele die ik nu heb maar blijf wat op mijn honger zitten.
            De 80-400 AF-S VRII zou voor mij een leuke lens zijn die ik zeker in overweging zou nemen. De 300mm f4 is een goeie lens, maar 1/ heeft een nieuwe gondel nodig en 2/ zou met VR technologie kunnen doen samen met nog een nano coating erbij .
            Nikon een beetje kennende zie ik echter nog niet direct een 500mm f5.6 komen, die zou teveel concurrentie leveren aan hun 500mm f4, ja, ik weet het wel, de prijs zou een duidelijk onderscheid tussen beiden maken maar Nikon is bang zijn topline super tele's te verdringen. Maar, wie weet, gaat men eindelijk eens luisteren naar de basis.

            Geert, de Sigma 300-800 f5.6 heeft een frontlens van 156,5mm . Deze kost ca. €6.600 en als ik de prijs van de Canon zie die + €12.000 kost vraag ik mij af waar dat verschil kan zitten. Han Bouwmeester heeft dit objectief (samen met de Nikon 200-400mm) en die foto's zijn helemaal niet mis hoor: http://www.hanbouwmeester.nl/nederla...els/index.html

            En Koppe99R, ik ga die op niks aansluiten denken, geen spek voor mijn (financiële) bek

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

              Hèhè, ook buiten mijn budget, maar gelukkig ben ik dik tevreden met mijn 600mm f5.6 ED-IF, no-AF(S), no-VR, no-NANO
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Hèhè, ook buiten mijn budget, maar gelukkig ben ik dik tevreden met mijn 600mm f5.6 ED-IF, no-AF(S), no-VR, no-NANO
                En waar je prima resultaten mee behaald

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  En waar je prima resultaten mee behaald
                  Thanks
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

                    Het is officieel via de site van Nikon Singapore: http://www.nikon.com.sg/en_SG

                    Foto --> http://www.nikon-asia.com/resources/...00-mm_f5.6.jpg

                    July 12, 2012

                    Tokyo - Nikon Corporation will add the super-telephoto 800-mm, fixed focal length lens to its lineup of NIKKOR lenses. This lens will offer a fixed focal length of 800 mm, a maximum aperture of f/5.6, and will be fully compatible with Nikon FX-format cameras.

                    This lens has been developed in order to strengthen the NIKKOR lineup of super-telephoto lenses. It will boast the longest focal length of any NIKKOR autofocus lens, and will be best suited to capture a wide variety of decisive outdoor scenes, from sporting events to wildlife. In addition to its superior optical performance, the lens will offer dust and water resistance.

                    In 2012, Nikon released three new FX-format digital-SLR cameras - the D4, the new flagship digital SLR, and the D800 and D800E, which offer incredible resolution and image quality. In addition to reinforcing its lineup of FX-format digital-SLR cameras, Nikon has also been working to expand the lineup of NIKKOR lenses.

                    Nikon has been providing service and support to professional photographers for roughly fifty years through the activities of its Nikon Professional Services (NPS). In addition to providing maintenance and repairs for the equipment professional photographers use every day, NPS service depots are set up at a variety of international sporting and cultural events. At these service depots, photographers can have their equipment inspected and repaired, and they can also borrow equipment.

                    Nikon has also been an official sponsor of The Open Championship since 1993. The Open Championship is the oldest of the world's four major tournaments* in professional golf (the next Open Championship will be held at Royal Lytham & St. Annes Golf Club in Lancashire, England between July 19 and 22, 2012). This lens is scheduled to be on display at the Nikon service depot that will be set up for professional photographers working at the event.

                    Furthermore, this lens is scheduled to be on display at Photokina 2012, one of the world's largest photo and imaging exhibitions, to be held in Cologne, Germany from September 18-23, 2012.

                    *World's four major golf tournaments: Masters Tournament, U.S. Open Championship, The Open Championship, PGA Championship

                    As a leader in the professional imaging market, Nikon will continue to develop and release products offering superior performance and functionality based on the optical technologies it has cultivated over its long history. Nikon will also continue to strive to strengthen and improve the service and support it offers to its professional customers.

                    Release date and suggested retail price for this product have not yet been determined.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Het is officieel via de site van Nikon Singapore: http://www.nikon.com.sg/en_SG

                      Foto --> http://www.nikon-asia.com/resources/...00-mm_f5.6.jpg
                      Of in het nederlands Vincent KLIK

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

                        Vandaag het persbericht.

                        Nikon ontwikkelt een 800 mm supertele-objectief met F-vatting


                        Amsterdam |
                        Nederland
                        12/07/2012






                        Amsterdam, Nederland, 12 juli 2012 Nikon heeft vandaag bekendgemaakt een baanbrekend supertele-objectief met vaste brandpuntsafstand te hebben ontwikkeld, als aanvulling op zijn serie full-frame (FX) NIKKOR-objectieven. Het 800 mm AF-S-objectief, met een groot diafragma van f/5.6 en VR (vibratiereductie)-systeem, is volledig compatibel met het autofocussysteem van alle Nikon-camera's in FX-formaat.

                        Het nieuwe objectief is ontwikkeld om de NIKKOR-serie met supertele-objectieven verder te versterken. Het objectief beschikt over de langste brandpuntsafstand van alle NIKKOR-autofocusobjectieven en is speciaal ontwikkeld met sport-, nieuws- en natuurfotografen in gedachten. Naast zijn superieure optische prestaties is het objectief ook bestand tegen stof en waterdruppels.

                        “Wij zijn bijzonder blij dat wij tijdens de grote sportevenementen deze zomer een nieuwe en baanbrekende mijlpaal in de NIKKOR-geschiedenis kunnen laten zien”, verklaarde Robert Cristina, manager Nikon Professional Services Europe.
                        “Wij laten hiermee zien dat wij onze filosofie hooghouden om ‘feedback om te zetten in feiten’ voor de belangrijkste nieuws-, sport- en natuurfotografen ter wereld”, voegde hij eraan toe.

                        Tijdens het Open Golf Championship op de Royal Lytham & St. Annes Golf Club in Lancashire (Engeland), dat plaatsvindt van 19 tot en met 22 juli 2012 en waarvan Nikon al sinds 1993 officieel sponsor is, wordt een prototype van het nieuwe objectief voor de eerste keer getoond aan beroepsfotografen. Het grote publiek kan het objectief bewonderen tijdens de Photokina 2012, de grootste fotografie- en filmbeurs ter wereld die van 18 tot en met 23 september in het Duitse Keulen wordt gehouden.

                        Eerder deze maand kondigde Nikon aan dat de totale productie van NIKKOR-objectieven voor camera's met verwisselbare objectieven de zeventig miljoen had bereikt, en de totale productie van AF-S-objectieven voorzien van de Silent Wave Motor (SWM) – de door Nikon ontwikkelde autofocusmotor – de 30 miljoen. Nikon heeft dit jaar drie professionele digitale spiegelreflexcamera's in FX-formaat op de markt gebracht: het topmodel de D4, de D800 en de D800E, die alledrie ongelofelijke resolutie en beeldkwaliteit leveren.

                        Nikon Corporation zal op een later moment de startdatum van de verkoop, de adviesverkoopprijs en overige specificaties aankondigen.




                        Nikon Professional Services



                        Al ongeveer vijftig jaar biedt Nikon service en ondersteuning aan beroepsfotografen door middel van de activiteiten van Nikon Professional Services (NPS). Zij kunnen bij NPS terecht voor onderhoud en reparaties van de apparatuur zij bij hun dagelijkse werk gebruiken. Daarnaast worden bij allerlei internationale sport- en cultuurevenementen NPS-servicepunten opgezet, waar fotografen hun apparatuur kunnen laten nakijken en repareren, en waar zij zonodig ook apparatuur kunnen lenen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

                          Klopt Geert en Pixelboy, gisteren was er op de Be en Nl site nog niks te bespeuren van dit nieuws.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

                            Een kennis van me heeft de voorganger ervan op de kop weten te tikken samen met een tc14b ... de tc is in orde ... de lens heeft ooit water gezien en moet open ... heb aangeboden daarmee te helpen

                            Op ebay eens aangeboden gezien aan 5K
                            Last edited by Silver Roller; 14 juli 2012, 13:13.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 800mm f5.6 VR op komst?

                              meer uitleg: via nikonrumors

                              prijs zou rond die van de 600 f4 vr liggen als ik den tekst mag geloven! een 10.200 dollar
                              9937 CHF komt op 8270.32 euro ( via internet omrekening) 600 f4 vr bij a&c 8399 euro (toch mooi geprijst volgens mij)
                              Last edited by david_ve; 6 augustus 2012, 13:09.
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X