PDA

Volledige versie bekijken : nieuw challenge uitzicht

lilybie
4 juli 2012, 15:24
hey Spooky en Les
ben even in het nieuwe uitzicht van de challenge gaan kijken:D
ziet er goed uit:G

heb ook geprobeerd om reeds punten te geven in de test versie :green:
vind wel dat je op voorhand niet mag zien wat de andere gestemd hebben voor dat je je eigen stem uitbrengd

nu is het goed nadenken voordat je je stem uitbrengt want je kan het niet meer veranderen,zoals in de vorige challenge
dit vindt ik wel goed, zo denk je goed na en bekijk je de foto beter;)
doe zo voort:G:G

LesC
4 juli 2012, 16:31
Aan de Challenge wordt nog volop gewerkt. Het zou kunnen dat er nog bijkomende overleg nodig is tussen de administrator(s) en de Mod(s) om de voorstellen die de Werkgroep Challenge destijds heeft overgemaakt, nog te verduidelijken en te implementeren. Dat meen ik toch begrepen te hebben uit een gesprek dat ik vanmiddag nog had met (een vertegenwoordiger van) de RvB. Wat je dus ziet is dus zeker nog geen finale versie.

dirkfotografie
4 juli 2012, 16:48
Mooi werk geleverd. Zal nog wennen zijn. Commentaar heb ik al gegeven en terug verwijderd...... gemiddelde score is al op voorhand te zien maar vermoed dat dit in de toekomst ook niet meer zal zijn.

Erven
4 juli 2012, 17:11
Inderdaad ziet er goed uit, zoals de gehele vernieuwing van de site. Ik vind ook dat je pas mag weten wat de gemiddelde score is tot na de uitslag. Een ander probleempje vind ik de bestandsnaam die zichtbaar is, dus wordt het goed opletten bij het inzenden hoe je je bestand benoemd. Een bepaalde vaste werkwijze om deze te benoemen op je eigen PC kan voor anderen een duidelijke link zijn naar de poster van de foto. Het niet meer kunnen wijzigen van de score is voor mijn systeem van puntengeven een probleempje. Ik geef altijd eers een voorlopige score en nadat alle inzendingen gepost zijn pas ik die dan aan. (een zeer goede foto krijgt eerst een 8 maar kan nadien een 9 of een 10 worden). Maar ik pas me wel aan. Ik zie geen manier om commentaren te geven of zie ik iets over het hoofd? Maar nu reeds ziet het er veelbelovend uit.

Ben al benieuwd naar het nieuwe thema...:D ;)

MP61
5 juli 2012, 18:37
Ik vind ook dat je pas mag weten wat de gemiddelde score is tot na de uitslag.
Een ander probleempje vind ik de bestandsnaam die zichtbaar is, dus wordt het goed opletten bij het inzenden hoe je je bestand benoemd.
Het niet meer kunnen wijzigen van de score is voor mijn systeem van puntengeven een probleempje.

Ik sluit mij bij deze punten 100% aan. Hopelijk kan dit nog aangepast worden

mvg
Marc

Onkertje
5 juli 2012, 23:25
Mooi werk geleverd. Zal nog wennen zijn. Commentaar heb ik al gegeven en terug verwijderd...... gemiddelde score is al op voorhand te zien maar vermoed dat dit in de toekomst ook niet meer zal zijn.

Ik heb niet gevonden waar of hoe ik commentaar kan geven in de nieuwe test-challenge.
Kan iemand mij de weg wijzen ?

spooky
6 juli 2012, 00:04
Oef eindelijk terug gelukt om mezelf in te loggen.

Of mijn vrouw al terug op het forum kan weet ik niet we durven voorlopig het niet proberen.

Hieronder even mijn bevindingen.

Het is voor mij nog wat zoeken en ik voel me er nog niet echt thuis.

In ieder geval is het een duidelijke verandering waar zeker door de organisatoren en medewerkers veel tijd in gestoken werd.

Hieronder even mijn bevindingen. opgepast best mogelijk dat mijn bevinding niet altijd de juiste weergave is omdat ik zelf nog zoekende ben en mij moet gaan thuis voelen in de nieuwe Challenge moderatie.

Er zijn enkele positieve wijzigingen:

1. Zo kan men voor het valideren eventueel en zelfs na validatie als Mod de omschrijving wijzigen.
2. Een deelnemer kan zichzelf geen punten toekennen.
3. De deelnemer kan zien hoeveel personen reeds stemden op zijn foto.
4. Tevens is de toegekende beoordeling met puntenwaarde zichtbaar voor de deelnemer.
5. Een reeds gevalideerde foto kan door de Mod indien nodig terug genomen worden uit de Challenge.
6. Blijkbaar kan de Challenge Mod een Challenge deelnemer zelfs bannen. (dit vermoed ik maar durft dit niet testen).
7. De moderator moet blijkbaar de commentaren apart van de foto valideren. Op die manier kan de Challenge moderator onterechte commentaren daar waar nodig filteren.

negatieve opmerkingen:

1. Vroeger werd de Challenge moderator via de persoonlijke mail verwittigd als een nieuwe nog niet gevalideerde foto op de server binnen liep. Dit lijkt nu niet meer te gebeuren. Gevolg de Challenge moderator beschikt niet meer via deze weg over het mail adres van de inzender. Hierdoor moet de Challenge moderator via de ledenlijst op zoek gaan naar het mail adres om een mail met reden van weigering aan de inzender over te maken.
2. Bij een foto welke niet kan gevalideerd worden, omdat de foto niet voldoet aan de Rules krijgt de moderator niet meer de kans, om de inzender met een bondige relaas de reden tot weigering aan de inzender over te maken.
3. Je kan blijkbaar maar 5 keer na elkaar correct inloggen. Als moderator kan dit vervelend zijn omdat je na 5 keer correct inloggen je dan 15 minuten moet wachten vooraleer men terug kan inloggen. Telkens men via het forum inlogt wordt de inlog - teller met 1 waarde verhoogt. Na 5 keer inloggen moet men 15 minuten wachten voor men kan inloggen.
Ik kreeg volgende melding
Beste spooky,
Iemand heeft meer dan 5 keer met een verkeerd wachtwoord geprobeerd in te loggen op je account op Belgiumdigital forum - Digitale fotografie. Deze persoon kan daarom de komende 15 minuten niet inloggen.
De persoon die probeerde in te loggen op je account heeft het volgende IP-adres: 81.243.180.120.
Met vriendelijke groet,
Belgiumdigital forum - Digitale fotografie
4. De deelnemers zien blijkbaar de gegeven commentaren niet of zie ik iets over het hoofd ?
5. Voorlopig ben ik nog opzoek hoe een nieuwe Challenge kan worden gestart. Moet hiervoor gewoon gaan naar een Nieuw Album ?
Zo ja krijgt men daar de kans om aan te duiden wanneer de Challenge (op de laatste dag van de maand) wordt afgesloten. Gebeurt dit automatisch ?
6. Vroeger kon ik als moderator nagaan hoe het punten gedrag was van de deelnemers. Bestaat deze mogelijkheid nog ?

dirkfotografie
6 juli 2012, 09:59
Dat de gemiddelde puntenwaarde te zien is vind ik geen goede zaak. Zo verdwijnt de spanning en kan men vrienden, kennissen vragen om te stemmen op de foto als die te laag scoort....? Want men kan alle scores zien...

spooky
6 juli 2012, 10:08
Hallo dirkfotografie stuur eens een foto in voor het album BD.Chalenge of the month om alzo de werking te kunnen nagaan voor validatie

dirkfotografie
6 juli 2012, 10:28
Is bij deze gebeurd. Ik ben ingelogd op de challengepagina maar kan geen score geven op jouw foto (GISKIE). Krijg je een mlelding van de commentaar op je foto?

dirkfotografie
6 juli 2012, 12:22
Spooky, ik kan dus nu wel een score geven. Waarschijnlijk omdat er nu drie foto's gepost worden. Ik kan geen punten geven op mijn foto (wat een goede zaak is). Ik krijg geen melding van het geven van een bericht + als ik commentaar geef op mijn eigen foto dan verschijnt er niet "anymous form the creator" maar mijn eigen nickname. Hierdoor zal de anonimiteit verloren gaan.

Sonjabelgium
6 juli 2012, 14:11
Ik kan niets, geen punten geven niets inzenden, geen commentaar, of ik kijk d'er grandioos naast :o :confused:

spooky
6 juli 2012, 18:36
Eindelijk heb ik mijn inlogfout gevonden.

De fout lag helemaal bij mij en niet bij BD. Zo ziet men hoe snel men in een nieuwe omgeving het noorden kwijt geraakt.

Nog enkele bemerkingen of vraagjes voor de Challenge.

1. Vroeger werd op de Home pagina van de Challenge duidelijk melding gemaakt wanneer de inzendingen worden afgesloten. Dit vind ik op de beginpagina van de Challenge niet terug.

2. Wanneer een inzender antwoord op een commentaar van zijn eigen foto wordt de nicknaam van de eigenaar van de foto vermeld. Hierdoor is de foto niet meer anoniem. Kan hier een oplossing voor gevonden worden zodat de anonimiteit bewaard blijft bij het beantwoorden op een gekregen commentaar ?

Citaat http://forum.belgiumdigital.com/images/avatars/customavatars/avatar10021_3.gif (http://forum.belgiumdigital.com/members/sonjabelgium-10021.html)
Sonjabelgium (http://forum.belgiumdigital.com/members/sonjabelgium-10021.html)

Ik kan niets, geen punten geven niets inzenden, geen commentaar, of ik kijk d'er grandioos naast :o:confused:

zal evezn nakijken voor Sonjabelgium wat de oorzaak kan zijn. Als ik een oplossing of de reden vind laat ik iets weten.

spooky
6 juli 2012, 19:45
@ sonjabelgium,

Ik heb U een mail gestuurd met een procedure hoe je punten en commentaar kan geven op een ingezonden foto.

Hopelijk kan je daar mee verder.

spooky
7 juli 2012, 01:41
Voor wie niet meteen de weg vind in de Challenge om punten en commentaren te geven hieronder mogelijk wat hulp.

Procedure om punten en commentaar te geven:
1. Na inloggen via het forum gaat men klikt men op BD Challenge (hier rood omcirkeld).

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/sized_FileName.jpg?t=1341617125

2. De beginpagina ziet er uit als volgt:

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/sized_Fil1eName.jpg?t=1341617117

Klik op openingsfoto (rood omcirkeld) om alle deelnemende foto’s te zien.

3. in mijn voorbeelsd zijn dit 3 foto’s

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/sized_Fil2eName.jpg?t=1341617120

Klik nogmaals op de rode omcirkelde foto om de foto in ware grote te zien. Dan ziet U de foto zoals hieronder.

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/sized_Fil3eName.jpg?t=1341617120

Wil men nu aan deze foto punten geven dan klik je op

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/sized_Fil4eName.jpg?t=1341617116

Als je punten hebt gegeven krijg je de melding dat je punten zijn aanvaard

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/sized_Fil5eName.jpg?t=1341617123

Je zal ook merken dat de teller zal aangepast worden.
Voor het geven van commentaar ga je als volgt tewerk. Scrol naar beneden tot je het kader voeg je commentaar toe ziet. (rood omcirkeld)

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/sized_Fil6eName.jpg?t=1341617123]

Typ Uw commentaar in het voorziene vak in en klik op OK.

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/sized_Fil7eName.jpg?t=1341617126

Sonjabelgium
7 juli 2012, 01:57
Weird, ik hoover maar mijn sterren blijven gewoon statisch staan en die kader onderin heb ik gewoon niet :confused:

spooky
7 juli 2012, 02:04
Heb je dat kader ook niet als je naar beneden scrolt ???

Voor de sterren moet je gewoon met je cursor er over gaan. ze zullen groen oplichten en de waarde tonen welke je aanwijst.

Probeer maar eens.

spooky
7 juli 2012, 02:46
Hoe een foto insturen ?

1. Log eerst in via het Forum.

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/BDChallenge.jpg?t=1341621670

2. Klik op Bd Challenge (rood omcirkeld)

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/BDChallenge1.jpg?t=1341621668

3. Klik up Upload (rood omcirkeld)

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/BDChallenge2.jpg?t=1341621669

4. Klik op “Bestand kiezen” om Uw foto te kunnen ophalen van Uw harde schijf. (rood
omcirkeld).

5. De title van Uw foto plaatst U in het kader “Bestandstitel” (Blauw omcirkeld)

6. In het vak bestandsomschrijving kan men aanvullend commentaar geven (zwart omcirkeld)

7. Klik vervolgens op “Upload” om de foto door te sturen zie hieronder rood omcirkelt

http://i40.photobucket.com/albums/e243/gisquiere/BDChallenge3.jpg?t=1341621667

Rinaldo Gisquiere
7 juli 2012, 17:28
Is het normaal dat je op elke foto op 10 kunt stemmen?

Mvgr
Rinaldo

spooky
7 juli 2012, 22:38
@ Rinaldo Gisquiere,

Best mogelijk dat de RVB gekozen heeft dat men alle foto's kan beoordelen met een waarde 10.

Al zie ik het nut van deze werkwijze niet in. Als men op die manier punten geeft dan heeft dit geen enkel invloed op de rangschikking. Men verhoogt op die manier enkel het algemeen gemiddelde.

Maar zal in ieder geval Uw vraag voorleggen aan de ontwikkelaars van de Challenge Softwaere.

tantine
8 juli 2012, 13:26
Ik heb eergisteren een foto geplaatst.
Vandaag heb ik zomaar een reactie geschreven....is nog altijd niet anoniem:(.
Wanneer ik een 2 de keer wilde reageren kreeg ik dit als foutmelding:
Fout
Sorry, maar je bent de auteur van het laatste geposte commentaar voor dit bestand

Wijzig het commentaar dat je toegevoegd hebt
Je moet toch verschillende malen kunnen antwoorden op bepaalde reacties...of niet?
Gr Pascale

jaja
8 juli 2012, 14:20
Hallo,

Voor alle duidelijkheid: de challengesoftare zit nog compleet in een testfase.
Het blijft zeer nuttig om alle "fouten" te blijven melden maar het duurt nog even eer de aanpassingen gaan gebeuren.
Er wordt niets definitief opgestart wat betreft de challenge als alles niet perfect in orde is. Er komt nog uitgebreid overleg met de werkgroep challenge.
Dus al die tienen en weet wat, dat is geen keuze van de RvB, dat is gewoon omdat het nu nog even zo staat.
Zoek er dus niets achter aub, de challenge = testfase.

Jaja

filipo
8 juli 2012, 15:26
Ik vermoed dat het kunnen zien van de populariteit tijdens een challenge ook iets tijdelijks is ?

Wie niet op een grote foto klikt, zou kunnen denken dat de foto onscherp is... Jammer dat niet onmiddellijk de originele foto getoond wordt. Nu moeten er 2 extra kliks (openen en sluiten) gebeuren.
Het tekstvakje om commentaar toe te voegen geeft (in Firefox) een probleem. Ik zie tijdens het typen van een lange tekst mijn laatste letters niet ? Die zitten verborgen achter de ok-knop...

Sonjabelgium
8 juli 2012, 22:15
Dat uploaddeel heb ik dus gewoon ook niet staan, onder explorer werkt de challenge dus helemaal niet .... ! En ja ik weet dat er mensen anti-IE zijn, en ja er zijn er betere, maar nee ik heb niet altijd alles voor het kiezen en ben IE gewoon. Tijdje FF gehad en had niets anders dan probemen ten gevolge ervan!

Son

filipo
9 juli 2012, 20:46
Dat uploaddeel heb ik dus gewoon ook niet staan, onder explorer werkt de challenge dus helemaal niet .... ! En ja ik weet dat er mensen anti-IE zijn, en ja er zijn er betere, maar nee ik heb niet altijd alles voor het kiezen en ben IE gewoon. Tijdje FF gehad en had niets anders dan probemen ten gevolge ervan!

SonWelke versie van IE ? In IE9 zie ik, net als in FF, een knop "upload bestand" staan ... (je moet wel aangelogd zijn)

filipo
9 juli 2012, 21:19
UPLOADprobleem :
Na het kiezen van een foto, het invullen van titel, beschrijving en trefwoorden, krijg ik na het drukken op de knop "upload foto" een scherm dat zegt :
Fout
Je kan geen bestanden meer opladen voor deze challenge.
Je mag maximum 1 bestand(en) opladen.

Heeft het systeem misschien al een upload gedaan toen ik eens op Enter drukte in het beschrijvingsveld ?? Het aantal bestanden blijft blijkbaar op 5 staan.
Worden foto's die wachten op validatie niet meer meegeteld ?
Ik heb dus geen bevestiging gezien dat upload gelukt is... maar kan ook niet meer uploaden... en weet dus niet wat systeem geregistreerd heeft :confused:

vvbelleg
9 juli 2012, 22:01
Challenge Moderators,

Ik heb ook snel eens gekeken naar de challenge en ik vind het een hele verbetering, vooral het feit dat de foto niet meer in een apart window komt is super (als ik nu op mijn portable scherm kijk moet ik niet meer apart scrollen).

Toch wat opmerkingen:
- als ik stem dan wordt het aantal stemmen onmiddellijk aangepast maar een paar lijnen verder staat nog eens het aantal stemmen en daar is dat niet aangepast.
- ik zou ook niet graag de score al zien als we nog punten aan het geven zijn
- ik zie nergens de beschrijving van de foto staan (wel de naam)
- wordt alles nog vertaald?
- als ik een tweede keer een bestand probeer op te laden, krijgen ik gewoon "error", niets meer.

Voor ik het vergeet: als jullie hulp nodig hebben, ik ben zelf ook redelijk goed in web applicaties.

Veerle

Sonjabelgium
10 juli 2012, 19:59
8 hier ;)

filipo
10 juli 2012, 20:28
8 hier ;)

Werkt dan alleen met de nieuwste versie (9) van IE ? Nog mensen die dit bevestigen ?

Spooky, heb jij mijn foto ontvangen ??

rooman
10 juli 2012, 21:49
Sinds gisteren een foto ge-upload . . . nog steeds geen reactie of bericht :confused:
Foto is toch verstuurd , denk ik , wegens volgend bericht :

Fout
Je kan geen bestanden meer opladen voor deze challenge.
Je mag maximum 1 bestand(en) opladen.

grts Maddy

Sonjabelgium
11 juli 2012, 02:01
Volgens mij zijn er updates gebeurd, nu heb ik wel de nodige knoppen - nu nog afwachten of mijn inzending goed doorkwam. Stemmen heb ik al getest :G en comment geven ook :G

Zappa
11 juli 2012, 09:22
Challenge lijkt al aardig op weg om goed te werken, ziet er goed uit en heeft een pak positieve kanten.
Inderdaad, misschien is anonieme commentaar wenselijk, maar wat gaat er gebeuren als de challenge bekend is en de maker van het commentaar ook ?

dirkfotografie
11 juli 2012, 22:12
Bij het geven van de score blijft de foto waarop je gescoord hebt staan. Dit is wel vervelend. Ik denk dat het een hele klus is om zo alle foto's te beoordelen want je kan nergens niet meer kiezen welke foto's je al hebt beoordeelt. Vroeger kon dit wel en ging je na het beoordelen over naar de volgende foto. Als ik eerlijk mag zijn: de oude challenge was eigenlijk praktischer om mee te werken? Toen had je geen weet hoe een foto scoorde (nu wel), had je een beter overzicht over de deelnemende foto's.

Waarschijnlijk zal het toch nog wennen zijn aan deze nieuwe challenge wat op zich al een challenge is voor de makers ervan die hier toch veel tijd in steken. (proficiat)

MP61
11 juli 2012, 22:25
Bij het geven van de score blijft de foto waarop je gescoord hebt staan. Dit is wel vervelend. Ik denk dat het een hele klus is om zo alle foto's te beoordelen want je kan nergens niet meer kiezen welke foto's je al hebt beoordeelt. Vroeger kon dit wel en ging je na het beoordelen over naar de volgende foto.

Inderdaad, beide punten zijn heel vervelend.

+ dat je de gegeven punten niet meer kan wijzigen
+ anonimiteit van de inzender waarborgen

Aan die punten moet zekers iets gedaan worden.

mvg
Marc

filipo
12 juli 2012, 20:21
De bestandsnaam zou ik onzichtbaar maken. Die heeft geen belang voor de stemmers maar de naam kan wel de anonimiteit schaden.
Het zichtbaar zijn van de scores van de andere inzendingen (vóór men zelf gestemd heeft) is de poort openzetten voor manipulaties van de scores tijdens de laatste dag(en).
Het kunnen sorteren op positie en bestandsnaam op de overzichtspagina zou beter vervangen worden door sorteren op de zelf gegeven punten (daarmee staan de foto's waarvoor je nog niet gestemd hebt bij elkaar).
Het feit dat je op de foto blijft staan waarvoor je net gestemd hebt, vind ik niet echt een minpunt. Het systeem van vroeger was storender want daardoor kregen de eerst ingezonden foto's steeds meer stemmen dan de laatste. Via die schuifbalk kan je nu snel naar een andere foto gaan (en kan je ook kiezen dewelke) om op te stemmen. Voor mij een pluspunt dus (maar dan wel in combinatie met mijn vorige suggestie ;) ).
Is er geen beperking meer qua pixelgrootte ? Ik zie oa een inzending van 2048x1360....

Mijn foto was blijkbaar toch opgeladen. Maar ik heb geen bevestigingsscherm gekregen na het uploaden ?
Ik heb ook geen mails gekregen dat mijn foto gevalideerd was en dat er commentaar geleverd was op mijn foto. Is dit tijdelijk uitgeschakeld ?

Zappa
15 juli 2012, 08:06
Ben net nog eens gaan kijken, foto's beoordelen met zo'n schreeuwerige kleuren is wel niet evident hoor. Geef mij maar alles zwart met witte letters of wit met zwarte letters en zo weinig mogelijk afleiding.
De BD classic look zou natuurlijk al een begin kunne zijn...